Gisteren de docu (pas) gezien. Erg indrukwekkend en je krijgt er ook soms kippenvel van. En wat een naaistreek zeg van Prost om Senna te laten diskwalificeren en zijn racelicentie afnemen voor een half jaar. Echt bizar, maar blij dat ik de docu gezien heb. Mooie, unieke beelden.
En idd. de sport is heel veel veranderd, sta je niet altijd bij stil.
Documentaire was prachtig. wat een persoonlijkheid, en wat is de sport toch veranderd in die tijd. Ik kijk vanaf 91 ongeveer en je weet wat voor veranderingen er zijn, die slijten er in zeg maar. Maar als je dan toch de race kijkt en daarna de documentaire is het toch echt duidelijk.
De race was idd wat middelmatig en een regenbuitje was zeker leuk geweest >
Webber heeft zich weer laten zien. . Zegt wel watover hem natuurlijk. Maar vettel kon de 1e plaats niet vasthouden door de problemen, dus in mijn ogen heeft hij verdient gewonnen of hij dit zelf vond was idd van zijn gezicht af te lezen, 1 en al twijfel hahaha.
Ben benieuwd hoe de stoelendans verder word ingevuld. Raikkonen is bevestigd bij Lotus Renault>(dus hebben we nu 8 wereldkampioenen rondrijden? Ben benieuwd of barrichello nog een jaartjemag blijven enz enz.
Maar nu eerst de kerst etc
De docu over Senna opgenomen en gisteravond nog even het laatste stukje zitten kijken. Bizar dat ik nog precies weet hoe ik reageerde toen en wat ik zei, Olav Mol zei.
Voor altijd in het geheugen gegrift.
De regen is helaas uitgebleven. Hierdoor wat minder spannend. Zat hem wel ff goed te knijpen toen Rocky bleef zeggen “shortshiften, we have a (serious) gearboxproblem.” Gelukkig heeft Vettel zijn seizoen kunnen afsluiten met een 2e plaats en geen 2 DNF op een rij.
Eerste overwinning van Webber van dit seizoen. Ik snap dat hij gewonnen heeft ivm problemen van Seb. Maar dan toch, wees wat blijer man, de eerste van dit seizoen. En de een zijn dood is de ander zijn brood.
Anyway, op naar 2012. En wat Thor zegt, het mag best wat spannender worden dan dit jaar (zolang Seb aan het eind weer kampioen is )
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Er is een kans dat we regen krijgen deze race. Zal wel mooi zijn als afsluiter.
Ik kan de race jammer genoeg niet live kijken, moet hem dus opnemen en vanavond kijken (hopen dat ik de uistalg niet te horen krijg).
Ik vind wel dat we weer een redelijk mooi seizoen hebben gehad. Niet zo mooi als de voorgaande 2 (was het tot het einde toch net wat spannender) maar ik ben in ieder geval tevreden.
Geniet er van collega’s
zo verrot is dat vingertje niet hoor, maar die mag ook wel eens vrij hebben. Als hij komend weekend dan nog maar een keer optreedt voor het met lange vakantie gaat
Helaas niet het vingetje...vind het eigenlijk nog meer jammer dat hij nu niet alle ronden van het seizoen kan rijden en op zijn naam kan zetten. Zullen niet veel coureurs zijn die dat hebben (heeft uberhaupt een coureur dit record??)
Schijnbaar een spontane lekke band want bij de start en bocht 1 was de bandenspanning nog goed. Bij bocht 2 was die “ineens” weg. Ze vermoeden nu dat er iets op de baan lag en omdat hij als eerste door de bocht ging een lekke band heeft opgelopen
Hamilton had ook op een andere plek in kunnen halen… eentje waar wel wat meer ruimte was…
typisch dat hij steeds betrokken is bij dit soort ‘ongelukjes’
Het is idd heel typisch dat hij er altijd bij betrokken is, dat klopt. Maar dit keer is anders dan anders. Zat Lewis er al goed naast en sneed Felipe hem af.
Ik dacht dat de tijd van “ALLEEN HIER INHALEN” voorbij was
Me dunkt dat het toch ook wat zegt over Massa, dat hij degene is die iedere keer botst met Hamilton, waar anderen schitterende gevechten met hem leveren (Button, Webber)
ik denk dat de vete langzaam aan gegroeid is. Per ongeluk een keer met elkaar in aanraking geweest en nog een keer en nog een keer en dan heb je een vete....
maar dat is mijn interpretatie. Zou het anders niet uit kunnen leggen hoe het ontstaan is.
Wanneer is dit eigenlijk gekomen(dat die 2 elkaar niet moeten). Is dit gebeurd tijdens de beslissing van het kampioenschap van 2008? Kan me eigenlijk niet herrineren dat ze daarvoor een een vete hadden?
Ik zag in de nabeschouwing bij bbc dat die 2 het wel heel vaak aan de stok hebben gehad. Kon ze me allemaal herrineren, maar die 2 mogen elkaar echt niet denk ik.
Hamilton was gisteren vrij van schuld, waar ik toch ook blij voor was. Die gast durft dadelijk nog niet meer in te halen
Circuit is in mijn ogen wel geslaagd. Veel stof maar ik kan me herrineren dat ze daar in Bahrein in het begin ook enorm veel problemen mee gehad hebben.
Wel zou ik graag willen dat de regie de achterhoede veel en veel meer laat zien. Ook daar gebeuren hele leuke gevechten die de moeite waard zijn om aan het publiek te laten zien.
Mercedes weer leuk in de punten vandaag, button en alonso weer in de schaduw van Vettel (zo kun je het eigenlijk dit jaar wel zien). Ben benieuwd naar volgend jaar. Gaat india zeker door of is dit ook nog twijfelen? Ik hoorde ook al iets van 2 americaanse GP’s in 2013? Het word een drukke kalender.
vond het wel goed vandaag dat Massa de penalty kreeg tijdens de race. Lewis was er weliswaar bij betrokken, maar dit keer was hij eens niet fout. Dus terecht dat Massa de penalty kreeg
Klopt helemaal Francis. Ik kijk zeker ook uit naar de laatste 4 race’s. Wat daar nu zo leuk aan is is dat men nu niet echt meer strategisch hoeft te rijden. Ze kunnen dus gassen het kampioenschap is toch binnen. Het gaat nu om de GP overwinning.
Alhoewel er denk ik ook een leuke prijs is voor de 2e en 3e plaats in het wk, denk ik dat ze toch liever gaan voor de 1e prijs in de GP.
En idd Korea is nieuw dus dat word vermoedelijk helemaal leuk.
Ik hoop dat ik hem nog live kan zien, we gaan naar de tatto0 conventie in Brussel… Word dus vermoedelijk opnemen en hopen dat we geen nieuws horen of zien
Met volgend seizoen ben ik nog niet bezig. We hebben nog 4 races te gaan! Je zou denken dat het seizoen over is, nu Vettel kampioen is.
Net als jij Thor krijg ik ook meer respect voor Alonso, alhoewel ik hem eigenlijk totaal niet mag. Voor wat hij presteert bij Ferrari moet je haast wel respect voor hem krijgen. Ik heb mij wel eens afgevraagd, Waarom is Alonso zo goed? Waarom moet je Alonso nooit uitvlakken? Als je denkt dat hij uitgeschakeld is kan hij ineens zeggen “Knock knock, who’s there?”
Dan ben je toch wel een goeie (ow wat haat ik om dit te moeten zeggen...)
Benieuwd naar Korea, nieuw circuit dus geen idee wat het gaat brengen
En we hebben weer een jongere 2 voudige wereldkampioen.
Hij heeft het weer verdiend. Door het harde werken van zowel vettel als het team een verdiende prestatie. Super voor Newey!!! Weer een winnende auto.
Button heeft een zeer goede race gereden en is verdiend 1e geworden. Alonso begin ik steed meer te mogen. Als ik zo kijk wat hij met de Ferrari doet dan moet je hem toch wel respecteren.
En Schumacher weer op de 6e plaats dus ik heb dubbel genoten gisteren morgen.
Ik vermoed dat Button toch niet zo heel blij was met de aktie van Vettel in het begin. Leuk dat hij het toch even ter sprake gooide in de opfrisruimte.
Achja in de hitte van de strijd denk ik dan maar.
Nog een paar races genieten en dan is het weer wachten tot volgend jaar.
Ben benieuwd wie er dan hoge ogen gaat gooien........ Zou het red bull weer zijn of pakt McLaren of Ferrari zijn kans.... Of mischien komt mercedes wel mee doen. Hoe meer concurentie des te beter vind ik.
zo nu mijn mening over de race…
Ik vond wat Vettel deed in bocht 1 acceptabel. Het had voor hem ook goed fout kunnen aflopen en ernaast kunnen liggen. Ik snap van Button uit gezien dat hij hierover iets riep op de boordradio, is toch een politiek spel om zijn droom nog open te houden. Maar als zo iets later in een race gebeurde of op een eerder moment in het kampioenschap zou je er niemand over horen volgens mij en zou het zelfs niet eens onderzocht zijn. Meer dan terecht dat er “no futher action” uit kwam.
Mooie race, niet overdreven spannend. Wat betekende het W teken dat Button en zijn vriendin maakten? Weet iemand dat?
M’n ingebouwde F1-wekker ging toch af even voor 8 uur. Niet netjes wat Vettel deed bij de start. Ik zou er haast een vooroordeel uitgooien. Snap alleen niet dat Hamilton niet gewoon rechtdoor stoof bij de start. Dan had hij wellicht Vettel kunnen pakken.
Mooie race van Button. Rijdt erg sterk dit jaar. Vettel terechte kampioen, weinig fouten, alle races finishen, dan komt het vanzelf naar je toe.
En dan hamilton, weer een dom geintje met de voorvleugel. Wel goed dat ie weer in de punten rijdt, Massa was gewoon de pineut
Zelf baalde ik als een stekker dat Hamilton een goed resultaat had. En ik heb me een deuk gelachen toen hij een drive through kreeg. Helaas kwam daarna de SC en kon hij het gat dichten. Ik ben nooit fan van Hamilton geweest. Maar hij is dit jaar toch wel bij veel incidentjes betrokken geweest...hoopte echt dat zijn race nu verpest was, helaas.
Maar wat ik van de week hoorde vond ik ook niet kunnen. Massa die de opdracht gekregen heeft om de race van Hamilton te verpesten. Wel of geen fan van Hamilton, ik vind niet kunnen dat een rijder zulke specifieke opdrachten krijgt.
Zin in morgen, ga vroeg opstaan. Normaliter niet, maar wil Vettel wel graag “live” wereldkampioen zien worden!!
Dan even iets totaal anders. Aangezien ik jullie op het forum nu toch ook al bijna 9 jaar kan, wil ik hier ook het goede nieuws vertellen.
Mijn vrouw en ik hebben na 12 jaar ziekenhuis in en uit lopen eindelijk goed nieuws gekregen. Mijn vrouw(Marie) is dan eindelijk zwanger en midden april verwachten we ons eerste kind.
Er is dus een nieuwe f1 fan in de aankomst. Ben benieuwd wat dat nog voor leuke discussie’s gaat geven in de toekomst
Gefeliciteerd! Heb bewondering dat jullie dit al die tijd vol hebben gehouden en door zijn gegaan . Vooral psychisch moeten jullie het ongelooflijk zwaar hebben gehad. Vooral daarvoor is het jullie ontzettend gegund om nu eindelijk van de daken te mogen schreeuwen: Yes we zijn zwanger!!
Geniet van de komende maanden en laat alles op jullie afkomen.