Al dat gedoe haalt voor mij toch de charme weg van het racen en het geeft een nare nasmaak. En helaas worden de regels steeds raarder. Nu mogen ze dus niet meer inhalen tot de volgende bocht na het afsteken van de chicane. Volgens de bladen schijnt die regel er altijd al geweest te zijn. Ik kijk al 18 jaar F1 en ik had er nog nooit van gehoord. Te vroeg wegrijden bij een pitstop levert een coureur eerst een fikse boete op en als dezelfde coureur met tankslang en al door de pitstraat rijdt na eerst nog een andere coureur zowat aangereden te hebben, krijgt hij een drive through.
Jaja de F1 is weer veel gekakel weinig racerij de laatste tijd Wat mij betreft was de straf voor Hamilton in Spa een twijfelgeval, maar kon je ‘m geven… Plaats teruggeven en gelijk weer aanvallen is eigenlijk not done. Bij de start in Japan vergaloppeerde hij zich gewoon, gebeurt in het heetst van de strijd! Massa zat er later tussen maar was er niet voorbij dus terechte drive-through (op z’n minst). Tja blijft uiteindelijk toch een beetje subjectief wat de raceleiding beslist, zoals elke gejureerde sport :p
Oh en dat Raikkonen Massa voorbijlaat: nogal wiedes en zou zonder meer moeten mogen - teamsport eh? Kimi is in m’n achting gestegen dat hij zonder klagen de consequenties neemt van z’n eigen fouten dit seizoen. Was je gewoon in de strijd geweest voor het WK dan had je dit niet hoeven doen, eigen schuld dikke bult!
Go Hamilton go in Brazilië, vind dat ie het wel verdient dit jaar
Ja Mol die kondigt het altijd wel goed van tevoren aan Maar ik was zo lui om ‘s middags te kijken en toen had zappen volgens mij geen zin (heb het niet eens geprobeert, maar de Belg kennende zenden die het niet ‘s middags nog eens uit).
Inderdaad wel handig ja die aankondiging. Dan pak ik de afstandsbediening ook al. Of om te zappen naar de belg of op de reclame door te spoelen (bij een opgenomen race). Gert-Jan had een deel van de race meegekregen (lag tegen me aan met de ogen half dicht) en zelfs hij verbaasde zich over de vele recalmes.
Als de kijkers gaan afhaken, zullen tv zenders niet meer bereid zijn hoge prijzen te betalen en sluiten geen contract meer af. Als de wereldwijde populariteit van de sport verdwijnt, wordt ze minder aantrekkelijk voor sponsors. Zonder sponsors en hun geld kunnen de F1 teams niet meer doen wat ze willen door gebrek aan geld.
Weet je wel hoeveel dat gaat kosten dat time-shifting, dan is deze oplossing veel goedkoper, en als ze gaan time shiften dan schakelen na het eerste blok toch een hoop mensen over een andere zender, omdat het niet meer live is.
EC, ik zie je ook nog zeggen dat F1 geen kijksport is. Waarom is men dan al een paar jaar bezig met allerlei maatregelen om de sport wat aantrekkelijker te maken voor de toeschouwers en de kijkers thuis?
Dat zei ik niet. Ik zei dat ‘t geen kijkcijfersport is…
Uiteindelijk staat er een beker op de schouw van bijv. Raikkonen waarop staat dat hij een F1 kampioenschap heeft gewonnen vanwege zijn capaciteiten als coureur en niet omdat hij een kijkcijferkanon is.
We moeten niet vergeten dat ‘t ten eerste om de sport gaat. Resultaten boeken. Presteren
Hoge kijkcijfers is bijzaak. Helaas wel noodzakelijke bijzaak (zonder tv geen sponsoren, geen reclame inkomsten, geen uitzendrechten, etc...) ‘t is helaas een commerciele sport.
V.w.b. de reclamediscussie: waarom zenden ze de hele race eigenlijk live uit?
Waarom niet tot het eerste blok live, en na de 1e onderbrekeing met 5 minuten vertraging, na de 2e onderbreking weer 5 minuten extra vertraging… oftewel: de hele race uitzenden!
Daarmee hebben ze ook nog de mogelijkheid om de PC volledig uit te zenden evt. met ondertitels er al bij voor de doorsnee RTL-kijker.
(ik snap best dat een commerciele zender de commercial breaks nodig heeft, waarom dan niet zo?)
De dozen tissues vliegen er hier ook doorheen.
En om in de vliegtermen te blijven: op zich is het zeer gunstig als KLM in de lucht blijft hangen, maar in Jelle zijn geval zou uitsluitsel ook wel prettig zijn! Hoe lang zit hij daar nu al?
We genieten nog steeds van het stel in huis. We hoopten dat Jelle al uitsluitsel van de KLM zou hebben gehad, maar helaas hebben ze dat weer opgeschoven. Zolang dat in de lucht blijft hangen, heeft verdere plannen uitvoeren weinig zin.
Vervelend dat je weer ziekjes bent. Ik heb er zelf ook weer een maand opzitten en daarna werden we allemaal snip snip verkouden en geen van allen komen we daar echt van los.
Gisteren had ik groentesoep gemaakt. Heerlijk, maar ook goed voor de neus. Ik heb maar de doos tissues op tafel gezet
Wij vinden De Belgen ook alleen maar goed genoeg in de reclame, dus we kunnen ook niet van ze verwachten dat ze zich helemaal op ons aanpassen denk ik
Hier gaat het prima, behalve dan dat ik als sinds woensdag ziekjes ben. Hoopte vandaag wel weer aan het werk te zijn maar helaas ging het vannacht weer achteruit. Nou ja, wie weet morgen weer werken.
De nieuwe achternaam is nog wel wennen hoor, ik gebruik nog heel vaak mijn eigen naam. We zijn al bijna een half jaar getrouwd, de tijd vliegt echt! Mijn man bevalt me nog uitstekend overigens Hoe is het bij jullie, ‘t stel nog in tha house?
Ja Mol die kondigt het altijd wel goed van tevoren aan Maar ik was zo lui om ‘s middags te kijken en toen had zappen volgens mij geen zin (heb het niet eens geprobeert, maar de Belg kennende zenden die het niet ‘s middags nog eens uit).
Het lijkt wel als de race ‘s ochtends vroeg is, ze er nog meer reclame instoppen dan normaal. Om 20 over 9 had ik al 3 keer naar de afstandbediening gegraaid.
We zijn er al helemaal in getraind. Als Mol de stand gaat opnoemen, graaien wij al naar de afstandbediening
Ik vond de reclame ook wat overheersend, en de race niet boeiend (wellicht een verband? Of is het te hoopvol te denken dat ze bij een boeiende race minder reclame uitzenden?). Nog één race te gaan: al wint wat mij betreft toch Hamilton, hopelijk op een toch nog spectaculaire manier
EC, ik zie je ook nog zeggen dat F1 geen kijksport is. Waarom is men dan al een paar jaar bezig met allerlei maatregelen om de sport wat aantrekkelijker te maken voor de toeschouwers en de kijkers thuis?
EC, gek genoeg heb ik er niet eens zo’n moeite mee dat Kimi Massa liet passeren. Iedereen wist dat dit zou gaan gebeuren. Waar ik een beetje niet goed van wordt, is dat eerst FIA (?) de radiocommunicatie tussen Alonso en team laat horen, met de belachelijke domme opmerking dat Kimi een rondje van 1.41 reed en misschien een probleem heeft. Ja hoor. Zoals ze op de Belg zeiden: daar hebben ze niet zitten opletten of men wil schone schijn ophouden. En daarna nog de vragen van de officiële vragensteller van de FIA: spannende strijd aan het einde van de race, Kimi inhalen en dan aan Kimi: Lewis zegt dat het te verwachten was dat Massa voorbij gelaten zou worden. Gelukkig speelde Kimi het spelletje niet mee.
Ik weet niet wat FIA voor ogen hadden, maar hiermee bevestigen ze nog eens dat ze daar niet slim zijn.
Ik snap best dat Kimi Felipe voor liet gaan, maar spannend maakt het het niet. Jammer dat Lewis niet ook een lekke band kreeg, maar goed er is nog hoop voor in Brazilie. We zullen zien.
Dan kunnen ze net zo goed voor de start streep even stil gaan staan en de jongens die achteraan rijden voor laten gaan. Is bijna het zelfde, want die doen ook niet mee voor de wereldtitel.
Ik heb me meer vermaakt met het commentaar van de Belgen. (3 x reclame in 20 minuten racen is iets teveel van het goede, RTL! )
Waarom niet leuk? Kimi doet niet meer mee voor de titel. Zijn teamgenootje wel. Logisch toch hij Massa voorbij laat? F1 is een sport die gaat om 2 titels en als je je teamgenoot kunt helpen moet dat toch kunnen lijkt mij. (het is geen kijkcijfersport) ik snap ‘t probleem niet.
Hoeveel voetbalwedstrijden eindigen in tijdrekken en de bal rondspelen? Ook niet om aan te zien op TV, maar wel het beste voor het team dat met 1-0 voorstaat. Het resultaat telt.
Het commentaar van de Belgen is natuurlijk wel van niveau! die zien gelukkig alles direct en kennen de sport enorm goed. (ik zap na 3 minuten meestal weer terug naar RTL omdat ik anders in slaap val van dat Vlaamse commentaar).
Maar goed… we zijn natuurlijk Nederlanders… we moeten altijd iets te klagen hebben…
Wow, wat een gevecht op het einde tussen Kimi en Massa
Nee hoor FIA, de dombootjes, die zitten te kijken, hebben helemaal niet door dat er doodgewoon teamorders plaatsvinden. Dat is niet erg, maar doe alsjeblieft niet voorkomen dat dat niet zo is.
Ik snap so wie so niet waarom er steeds minder geraced mag worden. Leuk die bemoeienissen, maar de spanning verdwijnt zo.
Ik hoop dat Massa kampioen wordt, maar niet achter de groene tafel. En daar gaat het wel steeds meer van weg krijgen...
1Hamilton schrok van de fiat en vergat te remmen, maarja dat gebeurt wel eens vaker bij de start
2Massa vergeet te remmen
3Volgend jaar een dode hoek spiegel op de auto’s?
Ik snap de penaltys niet zo goed hoor. Wat er in de 1e bocht gebeurde...that’s motorracing. Bemoei je er niet mee en laat de boel de boel. En de andere penalty’s. That’s motorracing. Deze dingen gebeuren nu eenmaal. En vroeger mochten ze ook gebeuren. Tegenwoordig zijn ze veel te streng hierop Zo haal je wel de fun uit het racen.
Blauw licht is alleen voor uitgang van pit.. niet voor de bocht! De witte lijnen die je bij het verlaten van de pit niet over mag.. daar gaat het om niet om de bocht.
Trouwens ik vond die actie van Massa op Webber veels te gevaarlijke stel je voor als iemand uit de pit zou komen, maar ach die witte lijnen betekenen niks.