in slaap gevallen???
Hoofdrace in zandvoort heb ik ook veel van gezien op het plasma scherm, was te slecht weer om buiten tegaan staan.
dus onder het genot van een hapje en drankje maar binnen gezeten op het pit dak
Volgens mij moest Kimi alles op alles zetten om nog kans te maken op de titel. En dat was voor Hamliton finishen, dus meer risico nemen… Dat verklaart zijn klapper.
Volgens mij had Hamilton meer voordeel van het teruggeven van de plaats dan Kimi… Betwijfel of Kimi de kans heeft gehad om maar even op de ideale lijn te rijden.
maar zoals ik al zei… ‘t blijft suggestief. Ieder z’n eigen mening.
of had Hamilton in eerste instantie de zege van Raikkonen onterecht ontnomen?
‘t blijft suggestief…
Raikkonen heeft de zege zelf weggegooid door later in de muur te gaan hangen. Na de geslaagde inhaalpoging van Hamilton had Raikkonen even later weer de leiding omdat Hamilton er even afvloog. Maar die ging op zijn beurt ook weer de fout in zodat Hamilton weer de leiding in handen kreeg.
Ik ben blij dat de capriolen van de stewards (met in het kielzog de FIA) alsnog in de allerlaatste bocht werden teniet gedaan. De GP van België was een overwinning van Hamilton en niet Massa. Door hem die overwinning te schenken had hij bij aanvang van de race evenveel overwinningen als Hamilton.
Het akkefietje met Bourdais was een fout van Massa. Hij werd echter ten onrechte nog eens beloond met een extra punt, door weer een rare beslissing van de stewards.
A. Kalf legde dat heel goed uit: Hij was er voor laat zich afzakken (hij gaat dus langzamer). Gaat achter Kimi langs (dus achter en langzamer!) en haalt hem daarna weer in. Geen enkele manier dat Hammilton daar voordeel heeft gehad.
Gerechtigheid die Massa nog even lekker in het gezicht gewreven kreeg.
En dattie baalt, tja. Een heleboel mensen baalden toen Hamilton de zege werd ontnomen in Spa. Zie je eindelijk weer eens heerlijk racen, komen de racestewards met dat het zo niet mag.
Ik had het dus ook door. Net op de sportschool had iemand het niet meteen door. Had bijna een MC fan gesmst van forza massa ... hij kwam er nog net op tijd achter. Was anders wel lachen geweest
Erg sneu voor DC, dit was niet hoe hij zijn laatste race voor ogen had, for sure
Ik vond het mooiste moment van de race de reactie van de familie Massa en het team van Ferrari. Staan ze helemaal uit hun dak te gaan, probeert 1 vent, die wel wakker was, hen duidelijk te maken dat ze onterecht staan te juichen, en dan die koppen, zo mooi om te zien! Maar wel balen voor hen, en voor Massa zelf. Ik was uiteraard voor Hamilton, maar het is zuur om eerst te denken dat je eindelijk wereldkampioen bent, en dat het je dan na een paar tellen alweer ‘afgenomen’ wordt.
Het was spannend tot het einde. De race begon in te kakken, totdat de regen kwam. Vond het raar dat papa massa zat te juichen terwijl in beeld stond Hamilton 5...Wel grappig om te zien hoe hij herstelde
Zat wel ff meeeeega te balen van de uitslag, maar goed. Een verrassend einde van het seizoen. En Felipe mag wel laten tonen dat hij flink baalt en niet een pr praatje houden.
En dat van coulthard...wel klote voor hem om zo zijn carriere te beëindigen
Ik had het ook niet in de gaten, ik was te gefocusd op Hamilton die Vettel aan het najagen was, en dacht dat Glock een achterblijver was die ingehaald werd
mah, ik vind niet dat er punten onterecht zijn afgepakt in Spa… maar dat is een andere discussie…
in the end is Hamilton gewoon terecht kampioen omdat hij aan ‘t eind van de rit bovenaan staat in het klassement.
Knap gedaan. Hulde, klasse, vooral omdat ‘t z’n 2e jaar is.
Hopelijk volgend jaar Kimi weer.
bij voorkeur niet in zo’n rode opgevoerde fiat panda.
Tja, zoals bij de GP van België zat het venijn in de staart. Eigenlijk wel mooi dat er min of meer verrekening plaatsvond van de toen ten onrechte afgepakte punten van Hamilton in de laatste ronde in Brazilië.
eerlijk gezegd had ik ‘t wel in de gaten… de inhaalactie op de toyota was duidelijk zichtbaar in beeld.
ik concludeerde net dat Glock ‘t wel spannend had gemaakt door niet te wisselen. En dat Glock wel super traag reed t.o.v. achterblijvers enzo… 2 bochten voor ‘t eind ingehaald en toch 6 sec later finishen…
Neeee! Raikkonen geen kampioen!
normaal wordt Raikkonen altijd kampioen in z’n vivaro als er 2 andere coureurs aan ‘t vechten zijn voor de titel!
Jammer ook dat Coulthard dit jaar geen kampioen is geworden… misschien volgend jaar;)
njah, bloedstollend einde, snapte niet waarom hamilton banden wisselde… waarom het risico nemen als er mensen achter je niet pitten (en je dus inhalen)… hij had voorsprong genoeg op bijvoorbeeld Glock… en uiteindelijk kost hem dat bijna z’n kampioenschap…
I love rain during the race. Krijg je rare capriolen. Als het maar ietsjes minder erg werd dan een paar jaar geleden (werd de race voortijdig afgevlakt).
Het is jammer als Ferrari weggaat. Maar eerst zien en dan geloven. Je kunt natuurlijk snel roepen om weg te willen gaan, maar dat is soms alleen maar grootspraak.
Benieuwd of Massa nog potten kan breken komend weekend (hoop van wel). Heb er wel een beetje mijn twijfels over. Als het maar spannend wordt en geen optocht of zo.