bij huizen van meer dan 4 of 5 ton mogen ze het van mij (gedeeltelijk) afschaffen.
hetzelfde voor auto’s die zwaarder zijn dan 1500 kilo, als je zo’n bak kan betalen kan je ook meer wegenbelasting betalen.
waarom? omdat de huidige regeling oneerlijk is. De rijksten mensen van ons land profiteren van het meeste voordeel.
De discussie die elke keer weer oplaait is voor een aanpassing van de huidige regeling. D.w.z. een maximum bedrag waar je je rente aftrek over kunt krijgen.
Een andere regeling waardoor het voor jan modaal weer mogelijk wordt om een huis te kopen heeft bij een aantal partijen de voorkeur. Persoonlijk profiteer ik jaarlijks geweldig van de rente aftrek, maar ben ook voorstander van een aanpassing van de regeling, wetende dat ‘t in mijn eigen nadeel is (maar in het voordeel van de maatschappij)
daar kijken sommige kamerleden niet na, die denken alleen aan zich zelf, kijk maar naar het rookverbod wat dit jaar ingaat in de horeca, dat gaat ze enorm veel klanten kosten, en overlast op straat.
ga je er dan niet vanuit dat áls de rente aftrek wordt afgeschaft, dat dat dan alleen is voor mensen die vanaf nu een nieuwe hypotheek beginnen?
en dat voor bestaande hypotheken er niets verandert? (of heeeeeel langzaam weg laten vloeien)
ik denk nl. dat als van ‘t ene op ‘t andere moment de rente aftrek verdwijnt, er ineens in heel veel tuinen een bordje komt te staan.... lijkt me niet gunstig voor de huizenmarkt + economie van ons land…
Ik deed het totdat dat gedoe met box 1, 2 en 3 ingevoerd werdt, heb het daarna nog eens geprobeerd maar kwam een stuk lager uit dan diegene die het voor mij toen invulde, dus die mag het blijven doen voor mij
doe de belasting altijd zelf. weet er redelijk van af, heb er voor gestudeerd. Maar eigen huis cf notaris is altijd lastig. Maar goed ook dat ik dat stukje niet zelf gedaan heb. Krijgen meer geld terug dan verwacht
goedenavond. Weer bijna weekend nog 1 dagje te gaan. Bezig met aangifte inkomstenbelasting. Gaat leuk jaartje worden dit jaar Huis kopen heeft ook zo zijn voordelen
goede morge, zo ff verder met dit topic vol te spammen
o’ja ec zaterdag extra wijkje, je loonstrook was wel erg laag
ten 1e loop ik geen wijkjes, dus ook geen extra wijkje
ten 2e was m’n loonstrookje hoger dan normaal omdat er de meeruren van de KNJ bijzaten (incl. 5 uur beginnen ipv 6 uur)
ten 3e kreeg ik ook nog een correctie op december in mijn voordeel
ten 4e is mijn loonstrook van mijn doordeweekse job ook hoger i.v.m. salarisverhoging
ik denk dat je het verkeerde loonstrookje bekeken hebt (?)
zo nog een paar uurtjes en dan zit het weekend er weer op.
en die serie heb ik nog niet gezien, wel voorstukjes maar dan zit ik mestal wat anders te kijken