F1crew

Fernando Alonso breekt contract met McLaren
Posted: 03 November 2007 11:43 }   [ Ignore ]   [ # 1 ]  
Teambaas
Total Posts: :
12877

Er vanuit gaande dat ie bij een zo goed mogelijk presterend team wil rijden, hebben we eerst Ferrari, waar ik geen plek vrij zie, dan BMW (hoe zit dat met hun coureurs eigenlijk? is daar iets bevestigd?) en Renault, waar ik bang ben dat Fisi toch weer plaats zal moeten maken. Van mij mag Alonso terugkomen. Moet ie zich alleen realiseren dat de auto anders is dan in 2006. Weet niet of ie dat aan kan.

Signature 

“I never lose, I’m just delaying my victories.” - Mika Hakkinen

Profile

Posted: 03 November 2007 11:31 }   [ Ignore ]   [ # 2 ]  
Coureur
515

ja dat wel… maar ik dacht dat hij eerst zijn contract zou uitdienen zeg maar…

Signature 

(\_/)
(*-*)
(.)(.)

Profile

Posted: 03 November 2007 00:04 }   [ Ignore ]   [ # 3 ]  
Teambaas
7304

Dat zag iedereen allang aankomen natuurlijk dat tie weg zou gaan.

Profile

Posted: 02 November 2007 16:15 }   [ Ignore ]  
Coureur
515

Alonso weg bij McLaren
MADRID - De Spaanse autocoureur Fernando Alonso vertrekt bij de formule 1-renstal McLaren. Het Britse team heeft dit vrijdag bevestigd. “Na een gesprek tussen Fernando Alonso en McLaren is overeengekomen dat het voor beide partijen het beste is als de samenwerking voortijdig wordt beëindigd”, aldus McLaren in een verklaring.

De 26-jarige Alonso had bij McLaren nog een contract voor 2008. Het staat nog niet vast voor welk team hij komend seizoen gaat rijden. Zijn oude team Renault heeft wel al belangstelling getoond. Bij de Franse renstal won hij in 2005 en 2006 de wereldtitel waarna hij overstapte naar McLaren.

De Spanjaard werd dit jaar in zijn McLaren door de Fin Kimi Raikkonen onttroond als wereldkampioen. Hij lag regelmatig met teambaas Ron Dennis en met zijn Britse ploeggenoot Lewis Hamilton overhoop over zijn rol binnen McLaren.

Alonso, die vier races voor McLaren won, betreurt zijn voortijdige vertrek bij McLaren. “Al sinds ik een kleine jongen was, wilde ik rijden voor McLaren. Maar soms lopen dingen in het leven anders dan je zou willen”, aldus de Spanjaard. “Ik denk nog steeds dat McLaren een fantastisch team is. We hebben onze ups en downs in het seizoen gehad, maar dat was ook een extra uitdaging voor ons.”

Alonso zei verder dat het geen geheim was dat hij zich bij McLaren nooit echt thuis heeft gevoeld, maar dat heeft geen invloed gehad op zijn prestaties. “Er is in het heetst van de strijd vaak geroepen dat er binnen het team een favoriet zou zijn, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat ik evenveel mogelijkheden heb gekregen om te winnen. Maar nu kunnen beide partijen zich weer richten op 2008.”

Teambaas Dennis was ondanks alle problemen van het afgelopen seizoen vol lof over Alonso. “Hij is een fantastische coureur. Maar helaas heeft de combinatie Alonso en McLaren niet gewerkt. We waren op een punt gekomen dat we niet meer vooruit konden en dan kun je beter uit elkaar gaan.”

Ik vraag me af waar hij volgend jaar naar toe zal gaan…

Signature 

(\_/)
(*-*)
(.)(.)

Profile

‹‹ Seizoen 2007!!      Nieuwe teambaas Honda! ››