heb al weekend vandaag schoonmaken, hoop boodschappen doen (morgen verjaardag van manlief) dus mijn dag vliegt zo voorbij. En dan vanavond naar holiday on ice
voor wat ik heb begrepen was de temperatuur van de brandstof in de auto’s 5 graden koeler dan verwacht mocht worden aan de hand van de buitentemperatuur. Maar de FIA kon geen ‘veroordeling’ vellen omdat de buitentemperatuur niet goed kon worden vast gesteld. Er waren nl 2 instanties die die buitentemperatuur maten, maar die metingen verschilden van elkaar....
ja… tis alleen jammer dat McLaren zich er niet bij neer kan leggen dat Kimi heeft gewonnen, getuige dit bericht:
“Raikkonen officieel wereldkampioen
SAO PAULO - Kimi Raikkonen is officieel bevestigd als wereldkampioen in de Formule 1. De titel van de Finse Ferrari-rijder was in gevaar gekomen nadat de wedstrijdleiding een onderzoek was begonnen naar onregelmatigheden in de brandstofvoorziening van de teams van BMW-Sauber en Williams-Toyota.
Uiteindelijk werd besloten beide teams geen straf op te leggen. Had de organisatie hiertoe besloten dan was de 22-jarige Lewis Hamilton wellicht toch wereldkampioen geworden. Als de rijders van BMW-Sauber en Williams-Toyota waren gediskwalificeerd dan was de Britse coureur gestegen van de zevende naar de vierde plaats en had hij alsnog genoeg punten om wereldkampioen te worden. In de eindstand heeft Raikkonen nu uiteindelijk slechts één punt voorsprong op Hamilton en de Spanjaard Fernando Alonso van McLaren-Mercedes.
De renstal van McLaren-Mercedes liet de BBC later weten het besluit van de wedstrijdleiding aan te gaan vechten bij de autosportbond FIA. McLaren heeft nu zeven dagen de tijd om het beroep in te dienen.”.
Ik heb gelukkig een grootgedeelte wel kunnen zien alleen de eerste 15 rondjes gemist, dus toen ik hamilton op P12 ofzo zag rijden dacht ik wtf is hier gebeurt.
hij begon inderdaad een beetje joop-zoetemelk-trekjes te vertonen
maar ‘t ligt niet aan ferrari ofzo… ik bedoel: mclaren had dit jaar echt wel de betere wagen.
in een mclaren was ie al eerder kampioen geweest dan in de laatste race gok ik zo…
had erg gehoopt op hamilton (wat een kunststukje trouwens, met die auto van m… ) maar ben ook heel blij met Raikkonen Hij verdiende het gewoon om na zoveel keer 2e in een kampioenschap een keer het WK te winnen
wat down? wat een negativiteit all over the place…
dit is toch hartstikke mooi? (en al helemaal de manier waarop!)
na 7 jaar F1 eindelijk die titel voor kimi!
wie van ‘t huidige f1 veld zou je ‘t nog meer gunnen?
(ja, coulthard natuurlijk, maar die wordt volgend jaar kampioen!)