vorig jaar hadden wij de kleine een kerstpak aangetrokken en onder de boom gezet met rondom haar een partij vuurwerk dummys die ik van een vriend kon lenen
ow, ik ben tegenstander van die verplichte kaartjes, maar anderdzijds vind ik ‘t wel tof om 6 meter lint vol met kaarten in m’n woonkamer van voor naar achteren te hangen… dus met kerst zet ik m’n principes ff opzij:) en stuur ik zelf gewoon per post een kaartje naar al die familieleden waar ik nooit contact mee heb.
Wij vinden het wel meevallen. Is gewoon prachtig om te zien wat ze allemaal kunnen. Dus wij gaan er zeker goed van genieten.
Trix > gaaf he! Waar is het dan? Houdt alleen bij wanneer het in R’dam is Ben je er al vaak geweest?
was de eerste keer maar zeker puur genieten! zat ook nog humor in en echt mooi decor en kostuums
Ik ben elk jaar naar Stars on Ice in antwerpen geweest. daar kwamen echt wereldsterren die al veel titels gewonnen hebben enzovoorts. dat is meer voor de prestatie dan dit. dit was puur entertainment en erg leuk!
Doe ook niet aan kerstkaarten. Ook niet na Sinterklaas overigens. Overigens doe ik ook niet aan Sinterklaas
(December = winterslaap)
Uhhh dat was volgens mij vorig jaar toch wel anders Was wel een leuk idee toen
Heb zelf gisteren de eerste kerstkaart gekregen. We waren op een verjaardag en mijn schoonzus had ze al klaar. Dus dacht ik zie jullie nu toch al dan geef ik ze ook maar vast.
kerstkaarten gaan hier ook na sinterklaas weg, en met sinterklaas heb ik vroege dienst, dus mooi vroeg thuis.
met kerst is het bedrijf dicht, en met oud en nieuw heb ik nacht en dan sluit het bedrijf om 22.00 dacht ik maar ik begin pas om 23.45 dus ik hoef pas op 1 januari te komen.
Hallo allemaal… Jeeh, nog 2.5 uur en dan zit mijn werkweek er weer op… Vrijdag weer werken, maar eerst even 4 dagen vrij
Maar das wel associaal vroeg, die kerstkaarten… het is nog een maand voor Kerst! Ik zelf moet werken met sinterklaas, kerst en oud en nieuw, maar Kerstkaarten gaan pas na sinterklaas de deur uit bij mij.
Heb zelfs amper kerstkaarten in huis. Ga ze weer kopen als Sinterklaas het land uit is. Voor die tijd doe ik er niets aan. Zou het ook erg storend vinden al zou ik nu al een kerstkaart krijgen. Sinterklaas goes first!!!
dan heb je niet goed opgelet, de eerste kerstkaarten hadden we 2 weken geleden al, waren van een uitzendburo, dat mensen aan het zoeken was voor werk tijdens de kerstperioden.
zo, hier is ‘t werk ook weer gebeurd....
De 1e kerstkaart is alweer bezorgd (!)
wat een stelletje cultuurbarbaren, zo sneeuwt sinterklaas toch helemaal onder!
cool, dat zou ik wel eens een keer willen zien (hoe ‘t op ‘t sorteercentrum allemaal d’r aan toe gaat)
dus ze tillen bakkenkarren en rc’s gewoon met een heftruck in de trailers… dacht dat dat nog gewoon handmatig d’r ingerold werd.... zijn dat dan speciale vorkheftrucs? en hoe laden ze een trailer als er een paar containers dwars staan en 1 rij in de lengterichting?
De lola is bij ons een grootte hal waarin opslag staat en aan beide kanten zitten de “dockings” plaatsen van de vrachtwagens. Ze laden die met vorkheftrucks
grappig, dat de lola bij jullie de ruimte van de vrachtwagens is…
bij ons is ‘t de ruimte binnen (los-laad-ruimte), wat bij elk ander bedrijf de expeditie heet zeg maar;)
maar goed, ik ben nooit in den bosch geweest, ongetwijfeld hebben jullie een ruimte waar de vrachtwagens aandocken… bij ons vind ‘t laden/lossen buiten plaats…
is niet voor niks daar een fabriek, maar het probleem is dat tijdens de laatste reorganisatie daar de tijden korter zijn gemaakt omdat er in de toekomst minder post verwacht wordt. En de vaste mensen hebben zoiets van tijd is tijd en dan wordt het werk afgemaakt door uitzend krachten die niet de kennis hebben, en als je onervaren mensen heb die staan in te voeren bij de machine krijg je veel meer reject, en als ze dat niet opnieuw invoeren maar meteen naar het handbedrijf gooien dan krijg je dus een hoop extra rotzooi op je kantoor.
Volgende maand zal er wel meer verzuipen dan die 2 bakken
abc’tje voor de niet tnt’s
smg = sorteermachine grootte post
smk = sorteermachine kleine post
reject = post die niet door de machine gesorteerd kan worden
lola = los/laad plaats van de vrachtwagens.
blauwe bak = wordt gebruikt voor de smg
rode bak = wordt gebruikt voor de smk
handbedrijf = plek waar de post met de hand wordt gesorteerd
maar dat maakt het niet interesanter voor jullie denk ik
niemand snapt mij toch al:) dus die vaktaal verandert daar weinig aan:)
pp: maar dat is dus een algemeen probleem bij TNT. Er denken te veel mensen dat ‘t hun probleem niet is:)
bij SMG denken ze ook dat ‘t hun probleem niet is dat wij handmatig de hele voor de regio moeten uitzoeken, met als resultaat dat de helft pas op maandag aankomt i.p.v. op zaterdag.
dat is ziek, op zondag ochtend wiskunde doen
en tja we moeten toch de chat vol krijgen.
en smg is andere afdeling, dus ligt de fout niet bij mijn groep
hand bedrijf krijgen we volgens mij als laatste om 5:45 aangevoerd met de SMO…
daarna is ‘t alleen nog maar machine reject bij de SMG van 8:25 (en dat zal morgen weer een verrassing zijn...)