F1crew

Fia onderzoekt Hamiltons zege GP Japan
Posted: 06 October 2007 17:17 }   [ Ignore ]   [ # 1 ]  
Teambaas
Total Posts: :
8517

sorry Inge, hij moet nog ff geduld hebben

Signature 

alle goede dingen komen in 3-en, ik weet het nu zeker!

Profile

Posted: 06 October 2007 16:31 }   [ Ignore ]   [ # 2 ]  
Teambaas
12877
nijntje - 06 October 2007 02:35 PM

Hij heeft geen reprimande of zoiets heeft gehad, de FIA vond hem niet schuldig. Ook Vettel heeft geen straf gekregen.
En in China staat Hamilton weer vooraan, kijken wat hij kan doen in de voorspelde slechte weersomstandigheden..

He jammer, ik zag de overwinning al naar Heikki gaan.... grijns

Signature 

“I never lose, I’m just delaying my victories.” - Mika Hakkinen

Profile

Posted: 06 October 2007 16:26 }   [ Ignore ]   [ # 3 ]  
Teambaas
8517

oke dat laatste had ik dan weer niet meegekregen. So wie so weinig meegekregen de laatste week lol

Signature 

Profile

Posted: 06 October 2007 14:35 }   [ Ignore ]   [ # 4 ]  
Coureur
515

Hij heeft geen reprimande of zoiets heeft gehad, de FIA vond hem niet schuldig. Ook Vettel heeft geen straf gekregen.
En in China staat Hamilton weer vooraan, kijken wat hij kan doen in de voorspelde slechte weersomstandigheden..

Signature 

(\_/)
(*-*)
(.)(.)

Profile

Posted: 06 October 2007 11:26 }   [ Ignore ]   [ # 5 ]  
Teambaas
8517

Dat is een heftig iets. Maar als het echt te zot was, is het wel goed om het te onderzoeken. Dan is Hamilton nog verder weg van zijn titel. We zullen zien wat de FIA beslist, als ze maar niet te lang op wachten. Niet dat het seizoen voorbij is en nog niet duidelijk is wie er kampioen is.

Signature 

Profile

Posted: 05 October 2007 08:46 }   [ Ignore ]  
Coureur
515

FIA onderzoekt Hamiltons zege Grand Prix van Japan

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: 4-okt-2007 13:50

Lewis Hamiltons overwinning in de Grand Prix van Japan staat op losse schroeven. De internationale autosportfederatie FIA maakte donderdag bekend dat er een onderzoek is ingesteld naar het rijgedrag van de Britse leider in de Formule 1. Dat gebeurde na klachten van de gecrashte Mark Webber (Red Bull) en Sebastian Vettel (Toro Rosso).

Hamilton (McLaren) reed achter de safety car toen hij plotseling remde. De Duitser Vettel raakte daardoor zijn concentratie kwijt en botste op de Australiër Webber. “Het was mijn fout, maar het is duidelijk dat Hamilton vreemd deed”, zei Vettel. “Ik dacht dat hij zich terugtrok, hij reed ineens zo langzaam. Toen ik weer voor me keek, reed ik Webber van achteren aan.”

Ook Webber klaagde na de race over Hamiltons rijgedrag. “Wat Lewis achter de safety car deed, was niet best. Hij deed niet wat hij moest doen in ieder geval. Het ritme was weg.” De televisiecamera’s registreerden het voorval niet, maar een fan op de tribune was beter bij de les. Zijn filmpje zou door de FIA als bewijs kunnen worden gebruikt.

Hamiltons overwinning in Japan bezorgde hem een voorsprong van twaalf punten in de WK-stand van de Formule 1, waarmee hij de eindzege bijna niet meer kan mislopen. Als de FIA hem schuldig bevindt aan het ongeluk tussen Vettel en Webber, kan hij zijn punten weer kwijtraken.

Ik vind het een beetje kinderachtig van Webber en Vettel dat ze Hamilton de schuld geven van hun eigen ongeluk.. vooral omdat Hamilton de zelfde acties ondernam als Schumacher en alle anderen die ik als #1 achter een safetycar heb zien rijden…

Signature 

(\_/)
(*-*)
(.)(.)

Profile