Die Italiaanse dame was anders niet bepaald een succes, dochter van een grootaandeelhouder van Parmalat. Poen zat dus. Maar haar coureurskwaliteiten lagen iets onder de maat. Dacht niet dat ze een wagen in dat hele seizoen aan de finish heeft gebracht, wel veel schade veroorzaakt. Wat overigens niet wil zeggen dat er geen vrouwen kunnen racen, die jonge dame in de Indy’s gaat bijzonder snel en goed. En de huidige F1 auto’s zijn ook lang niet meer zo moeilijk te rijden als de wagens van pakweg 25 jaar geleden.Zou ook wel grappig zijn P. Anderson in een Ferrari, hebben ze geen down force meer nodig.
Toen ik eerst zei dat ik F1 keek werd er gedacht, dat is een vrouw, die snapt er niets van. Als blijkt dat je toch wel iets weet stonden ze versteld. Tegenwoordig is het alleen iets van, leuk he een vrouw die F1 volgt.
En het kijken naar mooie mannen....tja er zijn een aantal coureurs die er niet slecht uit zien, maar zoals eerder gezegd, tijdens het racen zie je alleen een helm, dus daar hoef je het niet voor te doen.
Ik kijk geen zwemmen en turnen, wat moet ik nou met zwemmers?
Kijk wel tennis :duuhuuh: Mja ik heb zo ook mijn afwijkingen (lees: Juan Carlos Ferrero wallpapers en msn avatars ). Die houdt ook van autosport, overigens, om een linkje te leggen naar dit topic. Heb nog wel een foto van JCF en Pedro de la Rosa bij een of ander snel ding.
Ik kijk geen zwemmen en turnen, wat moet ik nou met zwemmers?
Kijk wel tennis :duuhuuh: Mja ik heb zo ook mijn afwijkingen (lees: Juan Carlos Ferrero wallpapers en msn avatars ). Die houdt ook van autosport, overigens, om een linkje te leggen naar dit topic. Heb nog wel een foto van JCF en Pedro de la Rosa bij een of ander snel ding.
Sja, naar goed ontwikkelde mannenlijven kijken is heel naar…
Vooal bij zwemmen en turnen (vooral degenen die de ringen als discipline hebben) zie je nog wel eens hele leuke lijven voorbij lopen.. Maar daar kijk ik natuurlijk noooooit naar
Kan niet zeggen dat er onder de F1-coureurs mooie mannen zijn. En van een eventueel goddelijk lijf zie je niets door die hansopjes. Dan is zwemmen toch leuker om naar te kijken (hè Ilse )
Ach er is een enkeling bij die er wel leuk uitziet, van de coureurs dan. Dus ik kijk ook niet helemaal alleen voor de techniek, maar good skills zijn altijd beter dan alleen good looks toch?
Dat is het zelfde met Kimi’s communicatieprobleem (althans als die bestaat ) niemand kan het accepteren dat hij eens wat anders is dan de rest die over iedereen en alles altijd wel wat te zeiken heeft
Nie zeuren Willem. Ze zouden die grid girls helmen en vuurwerende pakken moeten geven :p Want daar zie je altijd nog meer van dan van de coureurs. Bovendien zijn die allemaal mooi en bij de coureurs maar een enkeling :p
Ok en nu moet ik weer doen alsof ik voor de techniek/snelheid kijk geintje
Ach er is een enkeling bij die er wel leuk uitziet, van de coureurs dan. Dus ik kijk ook niet helemaal alleen voor de techniek, maar good skills zijn altijd beter dan alleen good looks toch?
Nie zeuren Willem. Ze zouden die grid girls helmen en vuurwerende pakken moeten geven :p Want daar zie je altijd nog meer van dan van de coureurs. Bovendien zijn die allemaal mooi en bij de coureurs maar een enkeling :p
Ok en nu moet ik weer doen alsof ik voor de techniek/snelheid kijk geintje
Leuk dat je er een topic over opent Nijntje, Labyrinthe viel een paar dagen geleden al precies hetzelfde op.
Ik weet het niet. Persoonlijk ben ik altijd al raar geweest, en wat technisch. (ik ben ook het enige meisje in mijn klas bij natuurkunde 2, scheikunde 2 en wiskunde B2)
Vroegah (voordat ik de internetfora ontdekte zeg maar, jaar of drie, vier geleden) was ik daar ook heel onzeker over, dat ik Formule 1 leuk vond. Ik durfde het nauwelijks tegen mijn klasgenoten te zeggen, bang voor negatieve reacties. Maar op internet kwam ik er al snel achter dat er meer vrouwelijke fans zijn en dat helpt dan erg. Nu maakt het me echt geen zak meer uit wat mensen er van vinden, ik vind het leuk en daar mee klaar.
Dat het om het uiterlijk van de coureurs gaat slaat nergens op, hoewel het wel mooi meegenomen is :p Ik kijk persoonlijk nou eenmaal liever naar mannen dan naar vrouwen. Maar dat is geen maatstaaf (mijn moeder is helemaal gek van Alonso, en vraagt dan “wat ben jij nou voor een fan? Eerst moest ik even aan hem wennen, maar nu vind ik hem leuk, en nou hoef jij hem niet meer!” als ik zeg dat ik Fernando lelijk vind
Of er hier meer vrouwen zijn dan op andere fora weet ik niet, tijden terug dat ik ergens anders geweest ben. Weet je waar je vrouwen hebt, op girlsf1.com :p En één man wat ik me kan herinneren, een homo Als je wil lachen moet je eens op dat forum kijken, topics vol foto’s van dan weer een Schumacher, dan weer een Italiaan, waar dan hordes meisjes kwijlende smilies op loslaten en zeggen dat ze flauwvallen en zo. Best ernstig. Zo zijn wij niet, toch?
Mijn vrouw kijkt meestal mee tot haar favoriet uitvalt, ze is 1 keer mee geweest en vond het in het echt prachtig, maar te duur om ieder jaar tegaan, omdat ze er toch niet zoveel om gaf.
Maar op het oude forum was er het idee om volgend jaar een meeting te houden ( ik dacht ) op de nurnburgring en als dat door gaat kan je vast wel meerijden.
Mijn vriend is (weer) Formule 1 gaan kijken, omdat hij mij niet bij de tv weggeslagen kreeg op race-zondagen :duivel:
Nou kan het misschien schelen dat ‘mannen’ dingen me altijd veel meer geboeid hebben dan ‘vrouwen’ dingen, maar toch…
Die vooroordelen waar Trix het over heeft: ja, die ken ik ook maar al te goed. Overigens niet alleen wat F1 betreft, zoals ik al zei: ‘mannen’ dingen hebben me altijd veel meer aangesproken
Ach ja, het is wel grappig als je door je atelier-genootjes op de Universiteit (grotendeels jongens: bouwkunde op de Technische Universiteit) een ‘wandelende f1-encyclopedie’ genoemd wordt en ze daar vooral enorm respect voor hebben :p
vind het wel weer erg standaard dat er vanuit wordt gegaan dat vrouwen fan worden van de F1 vanwege de “mooie” uiterlijkheden van de mannen.. Daarom ben ik zelf geen fan geworden hoor. Maar misschien ligt het voor anderen anders
De reden dat het aantal vrouwen op dit forum onevenredig hoog is lijkt mij meer een gevolg van de sfeer op het forum hier: het ‘testosterongehalte’ van de gemiddelde discussie ligt behoorlijk laag. Dan voel je je als vrouw natuurlijk eerder op je gemak denk ik. Daarnaast: als er een aantal vrouwen op een forum aanwezig is houden de heren zich gemiddeld iets rustiger en de vrouwen doen er natuurlijk alles aan om het gezellig te houden. (ik heb ooit met 7 vrouwen (op 10) in een studentenhuis gewoond: het was er altijd gezellig en schoon. Heerlijk!).
Daarnaast lijkt mij het feit dat steeds meer vrouwen actief de Formule 1 volgen een gevolg van twee ontwikkelingen. Als eerste hebben we de verregaande emancipatie. Mannen strijken, wassen, koken (ja ik ook en nog lekker ook! Kom maar langs als je durft ) en vrouwen ‘mogen’ van de maatschappij steeds meer dingen die eerst puur mannelijk leken. Kijk daar Duitsland waar Angela Merkel nu bondskanselier wordt.
Een tweede ontwikkeling is de opkomst van de televisie. Waar mannen eerst al tijden bezig waren met de vleeskeuring van de gemiddelde filmactice komt nu ook steeds meer de boy next door op voor vrouwen. Mannen, en dan ook knappe mannen, komen steeds meer op tv om (onbedoeld) de harten te stelen van vrouwelijke fans. Een fanschap is dan snel gelegd. Ik kan het alleen maar toejuichten: zelfs bij de Formule 1-tijdschriften werken steeds meer vrouwen in de redacties. En langs de baan komen er steeds meer om te kijken, een goede ontwikkeling denk ik.
Een vrouw mag natuurlijk fan zijn van de f1/a1. Ik heb niets liever zelfs.
Mijn vrouw is het met tegenzin geworden en is omdat ik een shumi fan ben toendertijd voor hill,villeneuve,Mika,en nu montoya fan geweest.
Toch vind ik het jammer dat ze het nog steeds niet zo mooi vind als mijzelf.
Hoemeer fans hoe beter. Vrouw of man maakt me niet uit.
@ pctje:
Ja maar gaan die vrouwen mee omdat ze het zelf leuk vinden of gaan ze mee omdat ze toevallig mee “moeten” met manlief?
Bij mij zou dat dan omgekeerd zijn: als ik naar een GP wil (bijvoorbeeld die van België) dan heb ik vervoer nodig. Dan zou ik mijn vriend lief aankijken (hij heeft wel een auto) maar die houd niet van de F1, die noemt het formulegeen… dus zou hij mee “moeten” met mij…
De vrouwen die ik gezien heb waren ook echt fan. Liepen ook met t-shirts van bepaalde coureurs rond. Dus wat dat betreft. Maar er zullen ook vast vrouwen/mannen zijn die idd voor hun partner mee gaan. Maar dan zou ik zeggen, blijf lekker op de camping of in het hotel, en zorg dat je me bij het circuit afzet. Ik zou daar geen geld aan besteden om iemand die geen f1fan is mee het circuit op te nemen
@ pctje:
Ja maar gaan die vrouwen mee omdat ze het zelf leuk vinden of gaan ze mee omdat ze toevallig mee “moeten” met manlief?
Bij mij zou dat dan omgekeerd zijn: als ik naar een GP wil (bijvoorbeeld die van België) dan heb ik vervoer nodig. Dan zou ik mijn vriend lief aankijken (hij heeft wel een auto) maar die houd niet van de F1, die noemt het formulegeen… dus zou hij mee “moeten” met mij…
Nouja, ik vind het steeds meer een trend die sterk aan het opkomen is. Vroeger als je zei dat je F1 fans was als meisje zijnde, had ik altijd het gevoel dat ik me daarvoor moest schamen (hé een meisje die naar snelle auto’s kijkt?? is dat niet veeeeel meer voor jonges?!) Maar je hoort het steeds meer dat steeds meer vrouwen het ook leuk vind. Mannen hebben af en toe dan nog de neiging te denken dat je het voor die mooie jongens doet.
Je hebt gelijk. Het aantal vrouwlijke f1-fans op dit forum is bijzonder hoog. En dat is ook leuk. Het is een feit dat er minder vrouwlijke f1 fans zijn dan mannen, maar toch zijn er ook heel veel vrouwelijke fans hoor. Als ik tijdens de Grand Prix weekenden kijk hoeveel vrouwen er op het circuit lopen dan valt me dat 100% mee. Heel veel vrouwen van mannen die F1 leuk vinden zijn ook enthousiast geworden en gaan ook gewoon mee naar een Grand Prix.
Het is me hier al opgevallen dat ik niet de enige vrouwelijke F1/A1 fan ben, maar in mijn vriendenkring is het best bijzonder dat ik de F1/A1 volg..
Ik weet niet of dat door het vooroordeel (vrouwen kunnen niet auto rijden, schijnt) komt, of dat het kijken naar snelle auto’s en nog snellere acties puur iets voor mannen moet blijven (volgens enkele van mijn vrienden).
Wat is jullie mening hierover?