ik ben moe. Wie heeft bedacht dat een dag maar 24 uur heeft? Als we nou es wat energie van de draaing van de aarde gebruiken om onze autootjes ed op te laten rijden en ons huis mee te stoken, dan hebben we geen milieuprobleem meer, én draait de aarde langzamer = meer tijd per dag. Lijkt mij twee vliegen in een klap
Ik heb al jaren een donorcodicil. Ik heb zoiets van als ze denken dat ze wat van me kunnen gebruiken moeten ze dat vooral doen. Ik heb er toch niets meer aan.
Vandaag gaatje laten maken bij de tandarts...mooie rekening
En nabestaanden zeggen toch vrijwel altijd nee. Die worden geconfronteerd met de vaak plotselinge dood van een naaste (auto-ongelukken en zo) en moeten dan nog even zeggen of het lichaam gebruikt mag worden voor anderen. Dan ben je al overstuur, en weet je ook niet wat diegene nou zelf zou willen, dus doe maar niet.
Lees net dat er nou ook al een spoeddebat in de kamer komt. Dat vind ik ook wel wat over de top. Ik bedoel, mensen gaan overal aan dood, je kan ook een spoeddebat houden om zsm een medicijn tegen kanker of aids te vinden, maar ja, of je er wat mee opschiet… Triest natuurlijk als een orgaan van een ander je leven kan redden, maar niet gevonden wordt, maar er zijn ook zat andere ziektes waar je ook wat aan kan proberen te doen. Uiteindelijk, hoe wreed het ook klinkt, gaat iedereen toch ergens dood aan. Dat kan je niet tegenhouden. Het is al wonderbaarlijk dat niet 3/4 van de mensen(kinderen) door roofdieren opgevreten wordt, zoals in de natuur normaal is. Dus ja, als je dat als referentie gebruikt…
Ik heb nu ook zo’n formulier opgevraagd want door de discussie ben ik er eens over na gaan denken. Ik vind alleen de keuze: “ik laat het aan de familie of aangewezen persoon over om te beslissen” een beetje raar. Het is een beetje het afschuiven van het “probleem”. zo van, ik durf niet te kiezen, ik zadel hen met de keuze op.
Ook is het zo dat familie/nabestaanden kunnen beslissen om jouw keuze terug te draaien. Dus als jij hebt besloten: “haal me maar leeg” dan kunnen je nabestaanden nog zeggen: nee dat vinden wij niet goed. Dat vind ik zo stom… dat schiet dan natuurlijk niet op…
Ik heb gisteren even de laatste minuten van het programma bekeken (nadat Patrick bekend maakte dat t fake is zeg maar) en ik hou mijn twijfels. Natuurlijk, enerzijds een hele goeie grap, de hele wereld had het er over. Anderzijds vind ik het te makkelijk. Ik heb enkele weken geleden zo’n formulier aangevraagd, maar na er jaren over nagedacht te hebben. Uiteindelijk het vakje van ‘ja’ aangekruist, maar ik vind het nog steeds geen makkelijke beslissing.
Dit programma doet mee in de hetze die je aan wil praten dat je een moordenaar bent als je je organen niet weggeeft. “Als je nu geen donor wordt, gaan deze mensen dood, en dat is dan jouw schuld.” Zo werkt het natuurlijk niet.
We weten niets over de dood en dat gaat binnenkort ook niet veranderen. Het is redelijk zeker dat hersendoden niet meer wakker worden. Maar dat is dan ook het enige. Alle andere organen leven nog, natuurlijk, anders heb je er niets aan. Wat aan jou is er dan dood? En zo zijn er tientallen overwegingen waardoor je kan besluiten dat je alle stukjes bij elkaar wilt houden. Denk ook aan geloofsovertuigingen, bijvoorbeeld.
Ik heb uiteindelijk besloten wel orgaandonor te worden. (Deels omdat ze toch niks aan mij zullen hebben, ik ga pas op mijn 120e dood en zo dat al die organen door en door verrot zijn )
Maar voor eenieder die anders beslist, heb ik ook begrip.
(Overigens moeten ook diegenen wel de keuze vastleggen, natuurlijk)
De lach van Bart aan het einde van het programma zei alles.
Op een onconventionele manier heeft BNN het donorcodicil weer onder de aandacht gebracht en het was klaarblijkelijk nodig om het op zo’n manier te doen.
Pluim voor BNN.
Ik heb het niet gezien, was de sherpaopkomst aan het begeleiden. Die meiden hadden het er ook over, dat als het fake was dat het dan wel kon, anders niet. En dat het een goed idee is om donor te worden, al zouden ze het eng vinden als ze bij leven moesten doneren (wat meestal het geval is bij nier-donatie).
Ik vind persoonlijk, nu het fake is gebleken, dat het een heel goede manier is om het probleem in de (internationale) pers te krijgen. Nu heeft echt bijna iedereen het erover dat er idd een donor-tekort is en er wordt gepraat over de oplossing van dit probleem, en dat was volgens mij de bedoeling van dit programma.
Goed, een donorshow is niet de manier, als het waar was geweest, want dat is echt onethisch, maar zoals het nu is aangepakt is het wel goed. Er zijn nu 2000 nieuwe donorformulieren ingestuurd heb ik begrepen, en dat gaat de goede kant op.
De lach van Bart aan het einde van het programma zei alles.
Op een onconventionele manier heeft BNN het donorcodicil weer onder de aandacht gebracht en het was klaarblijkelijk nodig om het op zo’n manier te doen.
LOL hij is echt grappig. Over de team tactics van McLaren: “It is very unfortunate. It is unfortunate because I have to agree with Ron Dennis, which is REALLY unfortunate.” En daarna heel verhaal waarom het dus geen teamorders waren
het zou ghostrider ( eindelijk een versie met dts geluid gevonden ) worden, maarja er kwam een telefoontje, en toen visite. en aangezien dat ik nog moet werken konden we hem niet meer helemaal kijken dus maar niet gekeken.
Stomme regen. Die is ook nooit waar je m wil hebben. Het ene moment regent het hier terwijl ik naar buiten moe, dan is het in Monaco weer net droog en nou regent het weer bij Parijs. Ik zit toch de hele dag binnen, laat die regen maar hier vallen, dan kan ik tenminste rustig tennis kijken..