Via dit topic wil ik mijn trouwe lezers ( ) even laten weten dat ze deze keer even op de column moeten wachten. Ik barst van de koppijn en ben misselijk en moet ff niet denken aan columns schrijven. Hopelijk morgen.
Ge#$% over Nederlandse coureurs altijd… Natuurlijk komt ie niet terug, hallo. Schumacher komt ook niet terug, Montoya komt niet terug, Alex Yoong komt niet terug.
In de goeie ouwe tijd schreef Bartus ze nog (bij de buren) op het forum
( en tegenwoordig op het verstappenforum zie hier: http://www.verstappen.nl/column/21.html )
Heb ik ook altijd erg van genoten. was vaker aanleiding tot grote discussies, ook niet verkeerd !
Zeker nu er op dit forum nog maar weinig geschreven wordt -gaap- zijn jouw columns voor mij altijd hapklare lekkere brokken.
Tja, dat reageren
Kijk als je schrijft dat wij mannen kleurenblind zijn, dan strijk je mij toch wel even in tegen de (steedsmindere)(lichtgrijze)haren, en dan klim ik in de pen.
Maar, ga toch maar zo door (en gij zult spinazie eten)!
yours trulli
O.B.
Ik wil ff zeggen dat ik het ontzettend leuk vind, niet alleen dat jullie mijn columns lezen maar vooral ook dat jullie er hier op reageren! Of je t er mee eens bent of niet, of je t goed geschreven vindt of niet, ben erg blij met alle reacties in dit topic! Vind t een groot compliment, dank jullie wel
Als je naar de F1 kijkt zie je af entoe een G meter meebewegen en dan lopen de G krachten niet verder op dan 3 G bij heel hard remmen of hele snelle bochten.
Ik begreep dat de krachten in een F16 op kunnen lopen tot bijna 10 G als ze echt tot de max gaan (wat dus niet vaak zou gebeuren) en ja ook daar zitten wel eens vrouwen in.
It is, kleurenblindheid komt vrijwel alleen bij mannen voor, kan ik ook niks aan doen!
En ik weet niks van F16’s, maar ik weet wel dat F1 een extreem zware en lichamelijk uitputtende sport is. As any other. Kijk hoeveel die jongens trainen. Dat is echt niet alleen op je boot in Monaco in de zon liggen en af en toe een gaspedaal intrappen. Want dat kunnen vrouwen even goed, in de zon liggen Kijk hoe sommigen, vaak rookies, na Maleisië uit hun auto stappen. Dan vind ik kortere races voor vrouwen niet zo’n slecht idee. Om mijn vergelijking naar tennis door te zetten (wat, ivm het prijzengeld op Wimbledon, idd niet de meest vrouwvriendelijke sport is, true enough), daar spelen vrouwen op grand slams maximaal 3 sets en mannen maximaal 5. Dat heeft een reden. Face it, we zijn nu eenmaal anders gebouwd. Wij vrouwen kunnen weer andere dingen
(Bovendien, wat je ook uit de column quootte, van mij hoeft er geen aparte competitie te komen. Ik mis ze niet, die vrouwen. Bovendien zou je natuurlijk eerst in de lagere klassen moeten beginnen)
Column: Karten met Carlotta
“Giancarlo Fisichella - die zelf nogal moeite heeft een groen van een rood licht te onderscheiden, wat een typische mannenkwaal is -
Jaja, in your dreams
Wil je vrouwen in de Formule 1, zet dan een speciaal kampioenschap voor hen op. Met kortere races, en eventueel maatregelen om de G-krachten wat in te dammen. Als je dat zo nodig wilt. Van mij hoeft het overigens niet. Ik blijf zelf wel paardrijden, en naar autosport blijf ik wel kijken.
Nee, als een vrouw een F16 kan besturen, kan ze ook in een F1 auto rijden ! Gewoon een eerlijke kans geven, (kijk maar in de States, naar Nascar of Indy!)
Column: De Schreeuw
“Hij begint wel aardig grijs te worden.” Er klinkt afgunst door in het ironische antwoord van Jos Verstappen, op de vraag of David Coulthard niet al had moeten stoppen met Formule 1 racen. Natuurlijk weet Verstappen dat als hij in de positie was van Coulthard, ook hij zo lang mogelijk door zou gaan. Net zoals Jacques Villeneuve dat deed. Doorrijden tot na de uiterste houdbaarheidsdatum. Tot je harde opmerkingen, die ooit geestig waren, je tot een oude zeurkous maken en je rijstijl, die ooit fris en uitdagend was, gevaarlijk wordt genoemd. Terwijl je van Williams naar BAR afzakt, of van McLaren naar Red Bull. Tot je uiteindelijk maar over collega’s – het liefst een vorig teammaatje, die worden niet zo kwaad – heen gaat vliegen om in de aandacht te komen. Want na je derde verloving begint de interesse van de pers in je persoonlijk leven toch af te nemen.
David Coulthard is van een uitstervend soort. Veel is er gezegd over hoe Irvine en Villeneuve gemist worden om hun uitgesprokenheid. Ze zeiden wat ze dachten. De huidige generatie F1-coureurs is überhaupt niet te verstaan. (Ik noem geen namen – ook hier is al te veel over gesproken.) Ik heb Irvine en Villeneuve nooit gemogen, overigens. Coulthard wel. Die zegt ook wat hij vindt, maar dan netjes. Acht jaar dienen in het McLaren-regiment heeft ook zo zijn voordelen.
Het was op dezelfde dag als de Grand Prix van Australië werd verreden dat in Amsterdam het monument ter ere van Theo van Gogh, de personificatie van de vrije meningsuiting, werd onthuld. Het beeld, de Schreeuw geheten, bestaat uit een aantal metalen balken, gevormd tot het profiel van een gezicht. In de binnenste lijn is de mond gesloten, in de buitenste is deze wijd geopend. Er wordt geschreeuwd in Amsterdam.
Het is niet alleen de grote mond van sommige coureurs, die de sport verliest. Hoewel Michael Schumacher pas één race niet meer mee doet, zijn er weinig coureurs van ‘zijn generatie’ meer over op de grid. Ach, natuurlijk heb je Rubens nog. Fisico, en Jarno. De brave volgers. De lieve jongetjes, voor wie familie en God voorop staan, en die geen kwaad woord over een ander zouden durven zeggen. Ze fluisteren vaker dan dat ze schreeuwen. Waar waren ze afgelopen race? De afgelopen jaren? Het zal wel niet lang meer duren, voordat ook zij door een jonge Fin of Amerikaan vervangen zijn.
We dachten dat het Coulthard goed zou doen, toen hij van McLaren naar Red Bull ging. Dat team was toch wat vrijer, wat jonger. Jammer genoeg riep hij niet meer ieder jaar, zoals hij bij McLaren deed, dat het komende seizoen zijn jaar zou worden. Dat hij nu wereldkampioen zou worden. Ik heb het hem ook dit jaar nog niet horen zeggen. Dat is jammer, want we willen niets liever dan dat coureurs zeggen wat ze denken, nietwaar? Maar DC blijft angstvallig stil, op een gemompeld excuus naar Alexander Wurz na. Misschien telt hij voor de spiegel ook zijn grijze haren. Of, in het doucheputje, de wilde haren die hij verliest. In de grindbak in Albert Park zijn er weer een aantal blijven liggen.
Maar dat geeft niet, want er blijven altijd mensen die wel schreeuwen. Er zijn namelijk twee soorten mensen in het Formule 1-wereldje. Het ene soort kan goed autorijden, zoals Kimi Raikkonen, Fernando Alonso. De anderen kunnen goed schreeuwen. Dat zijn de mensen met uiterste houdbaarheidsdatum: zie deksel, waarvan het deksel onvindbaar is. De mensen die de luidsprekers van mijn televisie jaar na jaar blijven vullen. Zoals Olav Mol. En Jos Verstappen.
Groetjes
Inge
Inge 10 punten
Maar hoe zit het eigenlijk met een JPM of een MS ? Was die houdbaarheidsdatum ook verlopen ?
Volgens mij niet.
Maar een beetje “schreeuwen” konden ze ook.