F1crew

Nationale Krakerscompetitie
Posted: 12 October 2005 19:27 }   [ Ignore ]   [ # 1 ]  
Administrator
Total Posts: :
18669

Vorig jaar was het ook errug ingewikkeld en sommige vragen kon ik ook niet vinden. Vind het dus wel knap dat sommige mensen het wél kunnen vinden.

Signature 

“Een bankier is iemand die je een paraplu leent als de zon schijnt,
en hem terug wil zodra het begint te regenen.”
Mark Twain (1835/1910), Amerikaans auteur

Profile

Posted: 12 October 2005 19:25 }   [ Ignore ]   [ # 2 ]  
Coureur
515

Dit heeft wel iets weg van een scouting"spel": Joti (jamboree on the internet) De deelnemers daar moeten zo snel mogelijk een opdracht oplossen om winnaar te worden van de wisselbeker. Dit jaar is het thema geheim agent en moeten de deelnemers via internetbronnen uitvinden waar een bom verstopt is.

De voorgaande jaren heb ik hieraan meegedaan, maar het is niet helemaal mijn ding (ik wordt erg gefrustreerd als ik iets niet kan vinden...)

Dus.....  succes als jullie het wel gaan doen!!!!

Signature 

(\_/)
(*-*)
(.)(.)

Profile

Posted: 12 October 2005 09:05 }   [ Ignore ]   [ # 3 ]  
Teambaas
12877

Team mag 2 tot 4 personen bevatten…
Ik twijfel om individueel mee te doen, prijzen zijn nl wel aanlokkelijk, hoe moeiljk t ook moge zijn grijns

Signature 

“I never lose, I’m just delaying my victories.” - Mika Hakkinen

Profile

Posted: 12 October 2005 07:36 }   [ Ignore ]   [ # 4 ]  
Administrator
18669

Top..... Dan ga ik ons opgeven. We doen dan niet mee voor de prijzen, want het gaat op tijd geloof ik, maar ja, al is hetl alleen maar voor de eer dat je zoveel mogelijk vragen goed hebt, dat moet wel kicke zijn geloof ik

Signature 

Profile

Posted: 11 October 2005 22:49 }   [ Ignore ]   [ # 5 ]  
Teambaas
7309

Ooit wel eens aan zo’n spel meegedaan, heb me het rambam gegoogeld en gesurfd.  krant

Profile

Posted: 11 October 2005 22:30 }   [ Ignore ]   [ # 6 ]  
Teambaas
4089

Count me in!

Signature 

“All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. From the ashes a fire shall be woken, a light from the shadows shall spring; renenwed shall be blade that was broken, the crownless again shall be king.”

Profile

Posted: 11 October 2005 22:03 }   [ Ignore ]   [ # 7 ]  
Teambaas
4798

is te doen....

Profile

Posted: 11 October 2005 21:55 }   [ Ignore ]   [ # 8 ]  
Teambaas
12877

Ooh daar heb ik wel eens van gehoord ja. Moet ons allen samen lukken toch? glimlach duim

Signature 

“I never lose, I’m just delaying my victories.” - Mika Hakkinen

Profile

Posted: 11 October 2005 21:43 }   [ Ignore ]  
Administrator
18669

Vorig jaar kwam ik dit voor het eerst tegen. Toen heb ik meegedaan, maar het was toch nog wel redelijk ingewikkeld soms. Misschien lijkt het jullie leuk als f1crew team dit jaar mee te doen met deze competitie. Al is het alleen maar om te kijken of we goed in zoeken zijn als crewteam.

Hoe denken jullie hierover?

Nationale Krakercompetitie 2005

Leuk, leerzaam en verslavend!

Wie mag zich dit jaar de bes te zoeker op internet noemen? Na het succes van de vorige competities, gaat op 2 november 2005 de derde editie van de Nationale Krakercompetitie van start.

Inschrijven voor de wedstrijd in vier wekelijkse rondes, kan vanaf nu op http://www.nationalekrakercompetitie.nl

De zoekwedstrijd op het internet wordt georganiseerd door de Vereniging van Openbare Bibliotheken in samenwerking met Overheid.nl, NRC Handelsblad en Google.

De competitie trok in 2004 meer dan 4000 enthousiaste deelnemers. 

De competitie kan gespeeld worden door individuen of teams. Er zijn aantrekkelijke prijzen te winnen zoals een reis voor 2 personen naar Barcelona, een overnachting met diner in het Boekenhotel, een koelkastje van Google (collectors item), dure dinerbonnen enz.

Iedere wekelijkse ronde bestaat uit zeven pittige vragen die zijn bedacht door een team van zoekprofessionals. Zij lieten zich inspireren door de vele vragen die ze in hun dagelijkse praktijk tegenkomen. 

De krakervragen zijn in de vorm van een verhaaltje gesteld, prikkelen de verbeelding, gaan over allerlei interessegebieden en confronteren de deelnemer met onvermoede internetbronnen. Een voorbeeld:

Ze woonde in Berkeley (CA). Die middag ging ze shoppen. Toen ze op de kruising van de Martin Luther King Jr. Way en de University Avenue liep, ging haar mobiel af. Ze keek in de display en een lichte blos kleurde haar wangen. Of ze vanavond mee uit eten ging....Jaaaa, juichte het in haar. Maar haar gezicht.....en haar wenkbrauwen......Ze moest zo spoedig mogelijk naar een schoonheidssalon
Ze had meerdere telefoonnummers in haar mobiel opgeslagen. Welke schoonheidssalon (beauty salon) was het dichtste bij?

Inschrijving is gratis!

Voor meer informatie:

René van der Have
0548-634470

Signature 

Profile