Ik vond het heel erg meevallen, met de reclame dit keer. Veel minder dan vorige race. Nu maar ff hopen dat het een trend is, dus dat bij elke race minder reclame komt.
Idd, nu was het wel ok. Maar kan ook zijn dat ik er toch niet helemaal bij was, met een paasontbijt aan de andere kant van de kamer en mijn coureurs rond P8
Hmm.
toevallig iemand gesproken die HEEEL dicht zit bij de productie van het programma.
Er was de eerste keer gewoon teveel reclame verkocht, dat was de reden.
Als het goed is hebben jullie dit keer maar 5 reclameblokken gehad tijdens de uitzending.
Ik weet het ook niet zeker thor, maar het lijkt iig veel meer! Ik erger me er meer aan, iig.
Trouwens vond ik SBS ook niets, die hadden een minstens even irritant belspel (ik heb t nl hier helemaal niet gezien??? heb ook niet uitgebreid voor- en nabeschouwing gezien maar toch wel een stukje) en slingerden ook blonde leeghoofden rond waar ze konden. Vond ik RTL5 nog wel het beste, voor wat ik mij herinner. Was een stuk professioneler, en ging het tenminste gewoon nog over de sport.
Even buiten het belspel(daar iriteer ik me ook aan), maar is de reclame dan echt zoveel meer geworden dan 3 jaar geleden? Ik durf het niet zeker te zeggen, maar volgens mij was het bijna net zoveel.
8 maal a 1.30 is bv 12 minuten, laten we er 15 nemen in een uitzending van 90 minuten?
Ik heb wel de life uitzending gekeken, ik weet niet hoe het met de herhaling was
Tuurlijk zou het ideaal zijn als we een zender vonden die geen reclame uitzond, mar ga alstublieft niet sbs 6 vergoddelijke want deze zijn van plan geweest om de uizending met vertraging uit te zenden, en gooiide er in de herhalingen ook reclame door.
Maar die mensen moeten hun investering ook betalen en willen er ook een centje aan verdienen.
Hierbij was de kwaliteit op het laatst ver te zoeken(wat ik hoop dat dit in de studio van RTL ook wat beter word. Zet er dan mensen neer die er verstand van hebben en niet bekend zijn)
Ik heb wel een optie, koop een goede harddisk recorder en kijk de race met een kwartier reclame en je kunt hem reclameloos uitkijken.
Verstappen was de enige die nog iets nuttigs zei in die nabeschouwing! Was blij dat ie er zat (en zoveel heb ik niet met verstappen), tenminste nog iemand met verstand van zaken.
LEIDEN - Ontevreden Formule 1-fans zijn een actie gestart tegen het reclamebeleid van RTL7. Afgelopen zondag…
Raikkonen boekt voor Ferrari zijn eerste zege. FOTO EPA
...werd de uitzending van de Grote Prijs Formule 1 in anderhalf uur zo’n tien keer onderbroken door reclame.
,,Iedereen is het onderhand wel gewoon dat televisie en reclame onlosmakelijk verbonden zijn, maar wat afgelopen zondag te zien was, zit vele fans erg hoog. Niet alleen werd de race veelvuldig onderbroken door reclame; de kijker werd ook nog eens zowel voor als na de race getrakteerd op één van de ondertussen bekende belspellen’’, aldus de initiatiefnemers.
Liliane de Groot
uit Stein:"Blijkbaar zijn veel mensen
vergeten dat SBS bij een herhaling van
een nachtrace ook de middaguitzending
onderbrak met reclame.
Het voordeel nu bij RTL is dat het
scherm in tweeën wordt gedeeld.Een blok
reclame met daarnaast een klein blokje
met de race.Je hoeft dus niets te
missen.
Wat wel storend was:de quiz.Ik had
gehoopt dat RTL het niveau van de vraag
op zou schroeven.Helaas!
Verder hoop ik dat de mevrouw die de
vraag stelt,wat minder wil schreeuwen
en het wat korter wil houden.Zo beperk
je wellicht het irritatiegehalte.
Ook ik heb me mateloos geïrriteerd aan de vele reclameblokken. Had de race wel opgenomen en kon ze doorspoelen, maar toch. Dit is toch niet meer normaal zo veel. En de voorbeschouwing was ook waardeloos zeg. Echt super saai!!! Heb daarom de nabeschouwing niet eens meer gekeken. Vond Jos er als een dood iemand bij zitten en die presentator weet ook nog van niks. Huub Stapel wil nog vrolijk overkomen zodat niet iedereen meteen in slaap valt, maar de voorbescchouwing valt voor mij af. Kijk ik niet meer.
Ga ook de petitie tekenen. Niet geprobeerd is altijd mis
Helemaal mee eens!!!! wat heb ik mij zitten irriteren aan die reclame...om de 5 minuten, we gaan er even tussenuit!!!!
Zwaar, echt zwaar naadje vond ik het.
Na 2 jaar genieten van de liveuitzendingen via SBS6 weet RTL het weer behoorlijk te verneuken voor de echte fan, net zoals Talpa Studio Sport toen afnam...zit ik tijdens de formule 1 naar een reclame te kijken van een of andere verzorgingszalf voor je aars, Who gives a fuck!!! daar ga ik niet om 3:00 voor mij bed uit…
En laat ik me maar helemaal maar niet uiten over de presentatie...om te janken, die stille momenten die idd vielen, om vervolgens BULLSHIT uit te kramen...wie is in godsnaam die Pipo naast Huub Stapel…
En “het’ duo, Jack Plooij en Olav Mol, loopt die wazige Kalff daar een beetje grappig te doen…
Ik hoop dat SBS de rechten weer terug weet te kopen volgend jaar want het is echt balen…
Ik moet eerlijk zeggen, daar heb ik niet naar gekeken. Alleen toen ik wachtte op de persconferentie, toen heb ik me ff kunnen ergeren aan JV en Huub Stapel. Maar ach, het is te overleven toch?
Ik vond die studiolui idd ook irritant. “Hamilton… Die is wel goed he.” Ten eerste is dat al geen vraag, maar goed, Verstappen geeft een lang verhaal. Is hij uitgesproken, blijft het secondenlang doodstil. Waarna de presentator zegt: “Duss hij is wel goed.” Weer is het stil, dus Verstappen herhaalt nog maar wat van wat hij al zei. Nuttig, zo’n gesprek!
***Marco Dikken uit Hippolytushoef
“Wat een verbetering de Formule 1 bij
RTL 7...eerst schepen ze je op met die
pratende papegaai Huub Stapel (wat een
onbenul op F1 gebied).Vervolgens heb je
acht reclameblokken tijdens een race
van 90 minuten.
Ik had nooit kunnen denken dat ik ooit
naar SBS zou verlangen.”
Jeanette Boef,Gouda:
“Het is een afgang dat de Formule 1
naar RTL is verhuisd.Het wordt constant
onderbroken voor reclame.Toen het nog
bij SBS te zien was,was dit niet het
geval.SBS is toch ook een commerciële
zender.Zo vergaat al het plezier om te
kijken.”
***Robert van der Zwaan uit Zoetermeer:
“Ik ben zo blij dat België ook de
Formule 1 heeft uitgezonden.RTL,als je
de Formule uitzendt,onderbreek het dan
niet om de vijf minuten voor reclame.
Zend het live uit,net als België.
Ik kijk nooit meer naar de Formule 1 op
RTL,ook omdat ik het commentaar van
Olav Mol vreselijk vind.”
Leuk id, maar ik kan je al voorspellen wat het resultaat zal zijn van al je inspanningen:
nul komma nul
Er wordt gewoon veel geld verdiend met reclame’s, en dat gaan ze echt niet laten lopen omdat een paar kijkers klagen....
Enige oplossing is MASSAAL naar en andere zender gaan kijken, dan gaan de kijkzijfers omlaag, en dat vindt men ERG vervelend
Een mens mag al eens hopen, toch?
Even serieus… De voornaamste reden van de petitie is om de zender op de hoogte te brengen van het ongenoegen bij meer dan ‘een paar’ kijkers, in de hoop dat ze dit ten minste in gedachte zullen houden, zelfs als ze er niets aan kunnen of willen veranderen. Een tweede reden is het publiek bewust te maken van het ongenoegen van hun medemensen en van de mogelijkheden om op andere zenders de race te gaan volgen.
Voor de volgende race blijf ik doen wat ik zondag gedaan heb, namelijk elke tien minuten wegzappen naar de Belgische uitzending. Erg vervelend, maar het is de best of many evils voor mij.
Om heel eerlijk te zijn verwacht ik niet dat ze het belspel gaan afschaffen, en ik verwacht ook niet dat de reclame minder zal worden. Ik hoop echter dat ze de reclame minder frequent zullen brengen (en dus langer). Dat zal het - voor mij persoonlijk - al een stuk draaglijker maken.
Het was iedere keer minimaal 1 ronde en dus. . . zeker 6 ronden gemist!
Ik kijk geen voetbal maar weet zeker dat dat niet wordt onderbroken met reclamebrokken.
Waarom dan wel met F1? Mindere sport?
Heb je de discussie niet opgemerkt?, toen de ere- en eerste divisie voetbal over ging van de publieke zenders naar talpa/tien? Toen kwam er ook opeens een heleboel reclame tussendoor… Ik kijk ook geen voetbal, maar volgens mij waren de mensen die wel voetbal keken er toch niet zo blij mee..
Maar goed, op RTL is er wel reclame, maar ik maak me er niet druk om. Maar dat komt misschien omdat ik een behoorlijk groot scherm heb (81 cm).
Wat ik irritant vond was het beeldscherm volgeplakt met tabelletjes en zooi gedurende de kwalificatie. Je kon nog net de auto zien. En de tabellen waren weer slecht zichtbaar omdat ze verkeerde kleuren gebruikten. Grijze achtergrond op grijs asfalt zie je niet zo best.
kan niet zappen naar de belg, want die heb ik niet. heb echter wel 8 pay per view kanalen van de duitser momenteel nog en die zenden echt alles uit, zowel de vrije trainingen als de kwalis en de race
en op mijn 82 cm scherm kan je bijna niks zien op dat kleine schermpje, zal vogende keer de beamer wel eens aanzetten kijken of ik dan wat kan zien (schermdoorsnede ongeveer 2,5 meter)
Ik vraag me af waar we ons druk om maken. Je kunt 2 dingen doen, overzappen naar de belg, of gewoon kijken op het kleine schermpje links!! (wat al een hele vooruitgang is in mijn ogen en superieur van RTL)
Mij hoor je dus niet meer klagen over die verrotte reclame. Vond wel dat er veel reclame was, maar ja, das het risico van zo’n sport bij een commerciële…
Dat rtl zo serieus met F1 bezig is geloof ik geen woord van, het gaat ze alleen maar om de munten, dat blijkt uit alles, idioot veel reclame en belspelletjes.
RTL is begonnen met het uitzenden van de formule 1. Daarvoor was je gedwongen te kijken naar een buitenlandse zender RTL + bv of je kon naar de samenvatting kijken.
De reclame heeft er altijd al tussen gezeten bij RTL ook die mensen moeten geld verdienen natuurlijk.
Ineens kocht sbs 6 de boel op,wat bij iedereen ook twjfel bracht, en ik moet toegeven dat er geen reclame was en dat dat best lekker was. Maar sbs begon steeds meer laks te worden, zo werd op het laatst de persconferentie niet meer uitgezonden, en werd het programma als de wedstrijd afgelopen was abrubt ineens afgesloten omdat er iets anders kwam, maar een 10 minuten a kwartier reclame in 1 blok kon wel.
Ik heb ook geruchten gehoord dat sbs de uitzendingen met een vertraging wou uitzenden omdat men dan wel mocht onderbreken voor reclame, of zelfs gewoon later wou uitzenden ivm reclame.
Gelukkig is het daarom terug bij rtl omdat je weet waar je aan toe bent. Er is idd reclame, maar tel nu eens uit hoe lang deze reclame is geweest, een rondje zeg je, a 8 maal?? Ik heb het niet bijgehouden.
En dat in een racd die zeker anderhalf uur heeft geduurd, valt beste wl mee als je voortaan een serie hebt komt er om het kwartier reclame op toch.
Mol mag als het goed is de boel zelf indelen, en zou proberen geen reclame te doen tijdens de belangrijke momenten in de wedstrijd, maar hij heeft ook niet alles in de hand natuurlijk.
en gebeurd er iets zal hij zo vlug mogelijk terug komen in de uitzending.
Als er echt iets belangrijks is zorgt hij dat de beelden er toch even zijn, of hij verteld het even. Plus we hebben hopenlijk dit jaar de luxe om er een scherm bijte hebben zodat we toch kunnen kijken.
Nu heb ik een 102 scherm ,dus is het redelijk te zien, ik wet niet hoe het op een 72 is bv, maar je ziet de wedstrijd.
Kijk even na het pakket wat RTL voor de autoliefhebber heeft, a1, rally, indy 500, le mans, enz ,ezn. ik durf eigenlijk met zekerheid te zeggen dat de f1 in zeer goede handen is bij RTL
Er moet alleen wel reclame tussen om de boel te betalen
Dit snap ik niet helemaal.
Als sbs het niet mag van de wet, waarom mag rtl het dan wel?
RTL zend uit met een luxemburgse licentie en daarmee vallen ze niet onder de Nederlandse wetgeving. Hun hoofdkantoor zit ook niet in NL, en daarmee omzeilen ze een hoop regels die in nl in de wet staan.
Het was iedere keer minimaal 1 ronde en dus. . . zeker 6 ronden gemist!
Ik kijk geen voetbal maar weet zeker dat dat niet wordt onderbroken met reclamebrokken.
Waarom dan wel met F1? Mindere sport?
Dit snap ik niet helemaal.
Als sbs het niet mag van de wet, waarom mag rtl het dan wel? Staan die boven de wet? Hoe kun je nou blij zijn met rtl als sbs het zonder onderbrekingen heeft uitgezonden?
Dat rtl zo serieus met F1 bezig is geloof ik geen woord van, het gaat ze alleen maar om de munten, dat blijkt uit alles, idioot veel reclame en belspelletjes. De laatste is sowieso gore oplichterij, zoals is aangetoont. Mogelijk gaan ze het verbieden en dat wordt hoog tijd ook. TV kijken is allang geen lolletje meer in NL. Ik kijk steeds minder merk ik.
Moll heeft volgens mij de optie om de reclame in te delen zoals hij vind dat het het betse is en zal dit doen tijdens momenten die minder spannend zijn, wat natuurlijk ook eens fout zou kunnen gaan.
Idd bij sbs 6 was het geen reclame, simpel omdat het niet mag van de wet, maar ben blij dat we weer bij rtl zitten. Ik had een vermoeden dat sbs in staat was de boel niet life uit te zenden en er dan reclame tussen te gooien.
De reclame moeten we op de koop nemen, neem van mij an dat het beter is dan een aantal jaar gelden toen we alleen de samenvatting hadden op nl 3.
RTL is serieus bezig hiermee, en is net zoals hun duise broeder rtl serieus bezig met deze sport.
Ze willen er wel wat centen aan verdienen. Wat ik wel jammer vind is dat ze die belspellen mee genomen hebben van sbs
Vorig jaar met SBS 6 geen reclame in de F1 en zo hoort het ook.
Dus waarom nu bij RTL 7 dan wel? Vuile geldwolven zijn het!
En dan nog veel onderbrekingen ook, niet normaal.
Laten ze het eens wagen een voetbalwedstrijd te onderbreken voor reclame. Dan valt de hele wereld over hen heen maar een F1 wedstrijd mogen ze wel verpesten.
Het spijt mij voor Mol als presentator, maar ik kijk voortaan naar Belgie.