Francis> we konden niet huren omdat we simpelweg geen (fatsoenlijke) woning toegewezen kregen. We wilden niet een minikrotje, want je wilt er toch een tijdje kunnen blijven, maar voor een beetje leuke woning kwamen we door het toewijzingsbeleid pas na een jaar of 6 inschrijving in aanmerking.
Wij waren toen we gingen kopen ongeveer 3 jaar bij elkaar en ook zeker van elkaar. Maar goed, een relatie kan altijd mislopen en dan moet je er samen zien uit te komen. Of dat nou is als je een jaar samen bent of dat je 30 jaar getrouwd bent, het effect is hetzelfde. Maar alles gaat hier prima dus ik maak me nergens druk om
Ik ga ook even thee drinken, fijne avond nog!
Dat is wel lang zeg, 6 jaar ingeschreven staan.... Ik had het geluk dat mijn vriend al een jaar of 2 ingeschreven stond voordat ik hem leerde kennen. Het heeft toen nog iets meer dan een jaar geduurd. Dus in totaal zo’n 3 jaar. En had hij ondertussen het geluk dat we samen ingeschreven stonden dan alleen. Wij vonden het toch aan de ene kant een risico om samen te wonen. We zagen elkaar alleen in het weekend en dan waren er altijd de ouders bij. Hadden beide geen echte ervaring om alles zelf te doen. Maar het is goed gegaan en nu naar een koopwoning. Als je elkaar wat langer kent ken je elkaar vaak ook wat beter. En gelukkig voor jullie pakte de gok goed uit.
`
6 jaar das nog niets met 8 jaar ben je hier nog pas nummer 150 op een woning.
Francis> we konden niet huren omdat we simpelweg geen (fatsoenlijke) woning toegewezen kregen. We wilden niet een minikrotje, want je wilt er toch een tijdje kunnen blijven, maar voor een beetje leuke woning kwamen we door het toewijzingsbeleid pas na een jaar of 6 inschrijving in aanmerking.
Wij waren toen we gingen kopen ongeveer 3 jaar bij elkaar en ook zeker van elkaar. Maar goed, een relatie kan altijd mislopen en dan moet je er samen zien uit te komen. Of dat nou is als je een jaar samen bent of dat je 30 jaar getrouwd bent, het effect is hetzelfde. Maar alles gaat hier prima dus ik maak me nergens druk om
Ik ga ook even thee drinken, fijne avond nog!
Dat is wel lang zeg, 6 jaar ingeschreven staan.... Ik had het geluk dat mijn vriend al een jaar of 2 ingeschreven stond voordat ik hem leerde kennen. Het heeft toen nog iets meer dan een jaar geduurd. Dus in totaal zo’n 3 jaar. En had hij ondertussen het geluk dat we samen ingeschreven stonden dan alleen. Wij vonden het toch aan de ene kant een risico om samen te wonen. We zagen elkaar alleen in het weekend en dan waren er altijd de ouders bij. Hadden beide geen echte ervaring om alles zelf te doen. Maar het is goed gegaan en nu naar een koopwoning. Als je elkaar wat langer kent ken je elkaar vaak ook wat beter. En gelukkig voor jullie pakte de gok goed uit.
ook goed.Mag niet klagen. Druk, maar wel lekker. Veel geregel en zo (huwelijk, huis). Maar goed genoten vandaag van een dagje vrij. Lekker lang weekend.
Maar ga eens beneden kijken hoe het daar is. Lekker op de bank hangen met vriendlief en naar darten kijken
Onze maandlasten zullen dadelijk ook niet duurder zijn als nu. Misschien zelfs nog ietsjes goedkoper. Maar dat horen we 2 januari wel En soms kun je idd beter blij zijn dat dingen anders lopen dan als gepland. Wij dachten ook nog niet direct aan kopen, totdat we van de zomer op geattendeerd werden door iemand van de verzekering. Aangezien we echt goed zeker van elkaar zijn (gaan nie tvoor niets trouwen) durven we deze stap ook te nemen.
Hoezo konden jullie toen niets huren dan?En wat je niet bang, stel dat het niet goed zou gaan het samenwonen dat het dan lastig zou worden met verdelen van het huis???
Ach tussen huren en kopen zit ook weinig verschil als je kijkt naar je maandlasten. Je hebt je eigen onderhoud maar daar tegenover staat ook dat je vermogen opbouwt. Destijds zochten wij eigenlijk een huurhuis, gewoon omdat Willem nog op school zat en we helemaal niet direct aan kopen dachten. Maar ik ben nog altijd blij dat we destijds niets konden huren en naar een koophuis zijn gaan kijken.
precies. En als straks de huren vrij worden gegeven kunnen we dan niet in de problemen gaan raken En als je nu iets wilt veranderen kan dat zomaar. Ook erg ideaal. Even afwachten wat de makelaar morgen zegt
Als het helemaal is wat jullie willen moet je gewoon tot het uiterste proberen! Een eigen huis is wel leuk hoor, kun je alles helemaal naar je zin maken enzo
willen idd niet echt veel zakken. Gaan morgen dus een nog iets lager bod uitbrengen. Hebben ook nagevraagd wat het kost om nieuwe voegen te laten zetten. zo’n 4000 eurietjes. Dus best een hoop. Gaan het daar ook op gooien. Maar we hebben daar dus een grote woonkamer met 2 zeer grote slaapkamers. En dat is toch een hoop waard voor ons
Dan zijn de verkopers niet zo toegeeflijk, nieuwe voegen kost veel meer dan dat zij nu willen zakken neem ik aan?? Maar als de prijs verder wel redelijk is en jullie willen het huis graag hebben, dan moet je er voor gaan. Je weet dan zelf wel wat redelijk is. Hopelijk slaagt het allemaal Francis!
voorlopig koopcontract nog niet getekend. Uit bouwkundigrapport kwam toch e.e.a. naar boven. Binnen is het op zich wel goed, maar aan de buitenkant kwam nog wat naar voren toe. Met name gaat het om voeg en metselwerk. Dit moet vervangen worden en daar rekenen ze behoorlijke prijs voor. Contact gehad met makelaar. De verkopers willen nog 1500 euro zakken in prijs. Morgen terug reageren en bod doen van nog eens 1500 euro lager (dus in totaal 3000 lager dan de huidige overeengekomen vraagprijs). Vraag is alleen of ze daar mee akkoord gaan. Hebben we zo zijn twijfels over. Maar goed. Wel goed over gediscusieerd met z’n 2-en. En besloten om toch voor het huis te gaan, ondanks de gebreken. Erg grote ruimtes daaro en we kunnen het in de hypotheek meenemen. Hadden toch al een stelpost meegenomen voor verbouwingen en daar valt dit bedrag nog in.
tja dat probleem heb ik ook, druk druk druk, met al die nachtdiensten van de afgelopen weken zijn er heel wat klusjes blijven liggen, maar met mij is alles goed, en met jouw francis? Al het voorlopig koopcontract getekend? Of is het toch niks geworden na de bouwkundige inspectie?
Ja ik vond het moeilijk om zelf iets uit te zoeken weet niet wat je smaak is en wat je wel niet had, en dit was lekker makkelijke voor de post en kan je lekker zelf kiezen.
En ff gekeken of de in H’veen ook zo’n winkel zat anders moest je maar een keer ergens anders kijken maar in H’veen zat er gelukkig wel 1.
Neehee ik ben echt naar mijn werkgever geweest! Niet zo lullig hè Robert....
Ik weet trouwens wat ik van mijn sinterklaas-cadeautje ga kopen: een nieuwe maatbeker. De we nu hebben is laatst hard in aanraking gekomen met de stenen vloer en nu mist hij zijn schenktuitje en is het een knoeiboel…