Lijkt me als coureur zijnde nooit verkeerd om testrijder te zijn in een F1 wagen. Het is misschien een achterhoede team, maar dan zijn de verwachtingen ook minder hoog .Als hij nu meteen in een Ferrari werd gezet dan zou hij meteen goed moeten presteren. Hij kan het dan niet maken om een seconde of 3 of zo langzamer te zijn dan Felipe of Kimi. In een top auto hoor je met de vaste rijders mee te doen (heb ik het gevoel van) en sta je meer in the picture. Nu kan Giedo zich rustig thuis gaan voelen in F1 en wennen aan F1 auto’s. Robbert Doornbos is toch ook testrijder. En hij doet het ook niet slecht. Ervaring in een F1 wagen is ook erg belangrijk. Kijk maar naar Verstappen, te snel van testrijder naar vast rijder gegaan (snap hem ook wel, je krijgt een kans en wil hem met 2 handen grijpen) en dat heeft zijn carriere niet goed gedaan. De tijd zal het leren wat verstandig zou zijn geweest.
Gisteren is bekend geworden dat Giedo van de Garde testrijder wordt bij Super Aguri. Vinden jullie dit een verstandige beslissing??
Mijns inziens heeft ie nog niet heel veel laten zien in internationale wedstrijden. Zou het neit verstandiger voor hem geweest zijn om een jaartje door te gaan en aan de kop mee te rijden in de F3 Euroseries??
Aan de andere kant laat je zo’n kans natuurlijk niet ontglippen, maar testrijder bij een (nu nog) achterhoedeteam lijkt mij nou niet de snelste manier om hogerop te komen