Idd OB, vaste tijden is voor Crew niet zo’n probleem…
Wellicht komt deze nieuwsschaarste wel juist doordat er een grote vrijheid is voor de redacteuren. Maar ik wil me hier verder niet mee bezig houden, want dat klinkt toch alleen maar als gezeik en dat wil ik niet. Als forumbezoeker niet, als columnist niet en zeker als kennis/vriendin van redactieleden niet
Maar feit is wel dat er een probleem is. Ik hoop dat het opgelost word. En verder is dit topic idd een beetje zinloos, want wij forummers kunnen en hoeven hier niets aan te veranderen.
Mocht bovenstaand scenario niet kloppen, zelfs dan vind ik het erg jammer dat de nieuwswaarde van de site (en de formule 1 bijdragen op het forum) ernstig terug loopt. “Boeien”, denken hier een aantal mensen, maar een groot aantal formule 1 liefhebbers/bezoekers blijft daardoor gewoon weg! Gemiste kans dus.
Daarom
Ik denk dat het goed zou zijn als de redactie hier een verhaaltje uit de doeken doet over het redacteurschap van de site. Hoe wordt dat verdeelt, hoe snel leer je dat, kan iedereen daarin toetreden, en dergelijke.
Persoonlijk wil ik best bijdragen doen aan de inhoud van de site, probleem is dat ik - door mijn wisselende werkdagen - onmogelijk vaste dagen kan afspreken.
Tot zover mijn gedachten, schiet maar
onregelmatige werkdagen hoeft geen bezwaar te zijn om een online redacteur te zijn. het gaat er niet om wanneer je er aan werkt, als je maar zichtbaar laat zien dat je er aan werkt.
je zou kunnen zeggen dat je na werktijd er mee bezig bent, de ene persoon doet dat s’nachts en s’avonds. de ander doet zo iets overdag.
Om een goede content te hebben moet er wel voldoende redactieleden zijn. en zoals ik al aangaf hoef je niet overdag er aan te werken maar s’nachts en in de avond uren.
bij motorfreaks zijn we vorig jaar 3 sport redactieleden kwijt geraakt door diverse omstandigheden, gelukkig zijn we weer redelijk op niveau met het aantrekken van 2 nieuwe redacteurs. dit is niet via een oproep gebeurt maar gewoon op feestjes. je kent daar een hoop mensen weet hun intresses, en soms blijkt zomaar dat deze persoon toch meer in wil verdiepen dan de ander. zo kan je aan nieuwe redacteurs komen.
zover ik me de backend van f1crew kan herrineren, is het niet moeilijk om te leren, het enige wat je moet doen is er mee bezig zijn en af en toe wat ondersteuning krijgen.
Dan moet je wel mensen hebben die ook in de redactie willen zitten, en dat zijn er maar een paar, ik wil dit niet, omdat ik de ene week veel hier ben en de andere week weining.
En de site wordt voor het merendeel gesponserd, als ik het goed begrepen heb.
Ik denk dat het runnen van een site geld kost, dat geld moet Pctje(?) dus zelf ophoesten, of uit reclame inkomsten verkrijgen.
Als de site niet meer bezocht wordt -zijn er minder of geen inkomsten- vermoed ik dat er vroeg of laat de stekker wordt uitgetrokken.
jammer
Mocht bovenstaand scenario niet kloppen, zelfs dan vind ik het erg jammer dat de nieuwswaarde van de site (en de formule 1 bijdragen op het forum) ernstig terug loopt. “Boeien”, denken hier een aantal mensen, maar een groot aantal formule 1 liefhebbers/bezoekers blijft daardoor gewoon weg! Gemiste kans dus.
Daarom
Ik denk dat het goed zou zijn als de redactie hier een verhaaltje uit de doeken doet over het redacteurschap van de site. Hoe wordt dat verdeelt, hoe snel leer je dat, kan iedereen daarin toetreden, en dergelijke.
Persoonlijk wil ik best bijdragen doen aan de inhoud van de site, probleem is dat ik - door mijn wisselende werkdagen - onmogelijk vaste dagen kan afspreken.
snap ook niet waarom het weer omhoog moet. Zoals vorig jaar al vermeld, mensen hebben andere dingen aan het hoofd (werken ipv studeren) en daardoor andere prioriteiten. Ik vind niets mis met het forum.
En ik heb geen behoefte aan andere topics, daarom zeg ik ook dat de bezoekers niets kwalijk te nemen is. Als ik een topic wil openen, doe ik dat heus wel.
dit soort topics zorgen er wel voor dat je minder plezier krijgt in ‘t forummen…
als je telkens maar weer te horen krijgt dat ‘t forum afsterft etc…
Het jammere is Eric dat in het verleden diverse mensen hebben gepoogd om leuke discussies (over de F1 ) op te zetten. Dit werd echter niet in dank afgenomen, vandaar dat er nu alleen een slap aftreksel over is als een forum dat zich beperkt tot de chat, het eten en de meeting.
En dat vind ik jammer.
Ook aan de nieuws waarde van de site schort het, zoals Inge al terecht opmerkt.
ideetje: mail de redaktie (?)
ik stoor me er alleen aan dat negatieve topics als deze de sfeer op ‘t forum deels bepalen.
open eens een leuk topic:D, zodra iemand jou dat niet in dank afneemt, meld ‘t dan even in dit topic, dan heb je in mijn ogen recht van spreken. Dit topic omhoog halen lijkt mij niets meer dan, hoe gaat dat spreek woord ook alweer, iets met een sloot en koeien ofzoiets…
dit soort topics zorgen er wel voor dat je minder plezier krijgt in ‘t forummen…
als je telkens maar weer te horen krijgt dat ‘t forum afsterft etc…
Het jammere is Eric dat in het verleden diverse mensen hebben gepoogd om leuke discussies (over de F1 ) op te zetten. Dit werd echter niet in dank afgenomen, vandaar dat er nu alleen een slap aftreksel over is als een forum dat zich beperkt tot de chat, het eten en de meeting.
En dat vind ik jammer.
Ook aan de nieuws waarde van de site schort het, zoals Inge al terecht opmerkt.
Het is alleen quod erat demonstrandum (lett: “wat was aangetoond” oftewel, meestal; “het is hierbij bewezen” ) Erum is niks voorzover ik me kan herinneren.
Anyways, het forum is drukker dan de website. Er waren wel eens tijden bijvoorbeeld dat in een raceweekend de persberichten van een team vertaald werden. En dat ook buiten de weekenden er minstens 5 artikelen per dag toegevoegd werden. En dat zinnen nog met hoofdletters begonnen....
Ik vind het ook lullig om te zeiken en dat doe ik dan ook niet, ik mag iedereen van forum en redactie erg graag. Maar dat neemt niet weg dat het voorkomt alsof de lol er voor de redactie een beetje af is. Een beetje meer inzet mag toch wel. Te weinig mensen/geen zin meer/geen tijd meer/wat voor reden dan ook, is allemaal prima, maar ga dan iig actief op zoek naar goede mensen die het werk wel kunnen doen, zodat de website op het niveau blijft dat het was.
tijdgebrek is bij mij ook het voornaamste dat ik niet zoveel meer post, en zoals aankomende weken kan ik alleen overdag posten en dan is het hier niet zo gezellig, dan moet ik de hele tijd tegen mezelf kletsen.
En ik vind de onderwerpen in de grid meestal te serieus, ik vind F1 leuk om te zien en te beleven maar heb geen zin in discussies die me niet zo interesseren, heb al genoeg discussies op het werk
Niet te vergeten dat we allemaal nu drukker zijn dan een paar jaar geleden. Toen ik hier voor het eerst kwam studeerde ik nog. Nu werk ik en heb gewoon minder tijd, het is de laatste paar weken zelfs zo druk dat ik soms niet eens achter dit kastje kom
1. Ik ben het me EC redelijk eens er zijn mensen die kunnen een ander zn mening niet aan.
2. Er staan zoms zoveel topic dat je door bomen bos niet meer ziet.
3. Zoms zijn posts ZOOOO lang dat ik de moeite niet wil nemen om helemaal te lezen.
4. En ik geef meer om slap te lullen dan te discusieren.
1. Ik ben het me EC redelijk eens er zijn mensen die kunnen een ander zn mening niet aan.
2. Er staan zoms zoveel topic dat je door bomen bos niet meer ziet.
3. Zoms zijn posts ZOOOO lang dat ik de moeite niet wil nemen om helemaal te lezen.
4. En ik geef meer om slap te lullen dan te discusieren.
nee, ik heb totaal geen interesse in danwel behoefte aan discussies over formule 1. Ik ben te eigenwijs voor discussies. Ik heb volgens mij nog nooit gekeken op de overige forums hier… alleen de paddock is bekend terrein (en dat test forum / problemen-aanmeldforum uiteraard)
bovendien werken topics zoals deze nou niet bepaald motiverend om hier te komen posten… laat staan discussieren....
breng eens wat positiefs.... misschien zijn de reacties dan ook wat positiever.
>OB: we hebben wel vaker een periode dat het minder druk is. Ik maak me er geen zorgen om en vertrouw erop dat het goed komt. Zo niet (al wil ik daar niet aan denken!) dan is dat héél erg jammer, maar dan heeft F1 Crew in ieder geval wel jaren lang als een gezellige ontmoetingsplaats gefungeerd, waaruit ook leuke vriendschappen ontstaan zijn.
Allereerst wil ik ff zeggen dat ik denk dat het niet echt netjes is om een PM volledig te in de openbaarheid te gooien.
Daarnaast, tsja, er is een tijd geweest met meer subforums onder ‘het circuit’ dan onder ‘de pitstraat’, true enough. Je kan iig wel concluderen dat de aanpak van LGP (ieder wissewasje dat in de media komt als discussieerbaar standpunt introduceren) niet werkt, dat ben ik met Maikel en Frank eens. Toch weet ik hoeveel hij zijn best gedaan heeft, en hij is niet de enige die een vol en levendig forum leuker vindt dan als de enige posts (ca een per dagdeel) in de chat zijn.
Maar ja, je kan mensen niet dwingen om te discussiëren. Als er geen behoefte aan is, gebeurt het niet. De topictitel vind ik wel erg morbide (ik ben teveel aan f1crew gehecht om er zo tegenaan te kijken) maar ja, het hart klopt misschien wel iets langzamer. So be it. Maar Crew overleeft het wel
LGP heeft geprobeerd om jullie uit te lokken tot discussie, juist om de boel hier een beetje te verlevendigen!
-Jammer dat jullie nu het argument noemen dat er te VEEL topics geopend worden, had dat dan wat eerder gezegd dan had LGP niet het eelt op zijn vingers getypt om ze allemaal te plaatsen!
- > Allen: Was het dan niet nuttig/leuk geweest om te reageren in de topics die jullie WEL aanspraken ?
- > Maikel : Om in discussie te gaan met iemand over F1 hoef je niet persé de persoon in kwestie (beter) te kennen.
-> EC : kan me moeilijk voorstellen dat je totaal geen interesse meer hebt in een leuke discussie over F1
- > Francis : De actieve deelnemers ( op de grid) zijn juist de ouderen hier op het forum !
idd de hoeveelheid topics die er nu geopend worden “in de grid” vind ik wel erg veel. Voor elk “nieuwtje” wordt er wel een topic geopend, en ik denk dat de meeste mensen gewoon geen tijd cq zin hebben om op al die dingen te gaan reageren.
Ik weet niet of crew langzaam aan het sterven is. Er is i.m.o. wel minder activiteit te bespeuren hiero dan in het begin, maar dat komt denk ik ook omdat we allemaal wat ouder zijn en de meesten niet meer naar school gaan, maar werken. Hierdoor is er ook minder tijd om te reageren. Daarnaast kijk ik zelf in een topic die me aanspreekt. Als de titel me niet aanspreekt reageer ik niet. Misschien dat meerdere dat hebben en er daardoor lijkt of het aan het doodbloeien is hiero
de grid das die strook asfalt aan het begin, of respectievelijk het einde van de baan, ligt eigenlijk ter hoogte van de paddock met alleen de pits ertussenin, moet je vast eens gezien hebben.
maar alle gekheid op de lollypop, ik denk dat het voor iedereen zijn eigen keus is waar hij graag komt, de windtunneltest loopt ook niet altijd, maar leeft nog steeds.
ik kom ook wel eens in de grid, maar de laatste tijd leek het meer op de nieuwspagina dan op een forum, er werd zoveel (in mijn ogen vaak nutteloze) informatie neergekwakt dat ik zoals ollie al zegt door de pitboxen de baan niet meer zag.
kijk en dan dat van de vaste kern, nja ik kom hier al verschillende jaren, natuurlijk ga ik amiabeler met sommige mensen om dan met nieuwelingen, die kijken (ook LGP) eerst de kat uit de boom, dus waarom mag ik dat niet? ik ga niet overenthousiast vriendelijk zijn en mijn halve levensverhaal neerpoten voor iemand die misschien maar 10 posts blijft. en LGP zei zelf ik heb geen behoefte aan meetings en gezellig, nja zijn keus, daar staat iedereen vrij in, Bommeltje heb ik ook nog nooit IRL gezien, maar die ken ik van hier wel al sinds het bittere begin, ik meen dat ik zelfs nog de url van het crew forum aan hem heb doorgespeeld (of was dat iemand anders)??
maar ieder zijn meug, en we moeten het hier niet over de grid hebben, we wandelen door de paddock
Ik heb me een tijdje actiever gemengd in de discussies op de grid maar de laatste tijd niet meer. Komt denk ik grotendeels door hoe ik momenteel in mijn vel zit en misschien ook wel een beetje doordat er erg veel topics geopend werden (ik weet het, een mens heb altijd wat te zeiken ) waardoor ik het overzicht ook een beetje kwijtgeraakt bent. Ik vind het namelijk wel leuk om het ook allemaal bij te kunnen lezen als ik er ook op reageer, maar er waren nu zoveel topics dat ik er de tijd niet voor had/maakte om ze allemaal te volgen.
Ik waardeer de inzet van LGP (dat heb ik hem in een eerder stadium al duidelijk gemaakt) en van de overige mensen die wel actief bezig waren op de Grid. Ik vind het ook leuker als er meer activiteit op het forum is. Maar dat het nou afsterft, dat valt denk ik wel mee. De winterperiode is gewoon even wat minder. Dat is op de nieuwssite ook zo: na een seizoen waarin we ons lam geschreven hebben, is de fut er eerst ook even uit. Maar dat komt wel weer goed, daar vertrouw ik op!
Hierbij geef ik even aan te gaan verdwijnen als actieve deelnemer op F1crew. Ik heb geen idee waarom maar de deelname op De Grid is terug gelopen tot nihil. Buiten dat Ollie Bollie reacties plaatst als hij tijd heeft en thor te ziek is om te kunnen reageren, komt af en toe Inge of francis van de vaste kern nog op De Grid, voor de rest wordt het gemeden alsof er een besmettelijk virus op los gelaten is.
Ik vind het jammer en heb ondanks eerdere voornemens om weer naar de andere kant(en) te gaan, getracht voldoende topics los te laten wat er inmiddels meer dan 100 zijn.
Mogelijk ligt het aan mijn manier van schrijven, of is het een reactie op stevige discussies een tijdje geleden, hoe dan ook is het dood.
Ik zal wel blijven kijken maar geen moeite meer doen om er iets aan bij te dragen.
ik hoop dat anderen de zin kunnen vinden om er iets mee te doen, mogelijk helpt het als ik niet meer participeer, voor de F1crew als project hoop ik het want er is veel moeite voor gedaan om deze site te bouwen en te onderhouden en ik vond het de leukste, maar niet als niemand meer iets doet op “De Grid”.
Jullie bedankt voor de reacties op de topics en succes verder. mogelijk komen we elkaar nog elders tegen, en dan maar uitvinden wie er onder welke naam schrijft. best wel grappig eigenlijk.
Waarom reageren er zo weinig mensen op (actieve) topics in de Grid ? LGP heeft er vanalles aan gedaan om de kar te trekken, maar er reageren maar een handvol forummers op zijn topics, de rest hangt in de Paddock rond.
F1crew(forum) is toch in eerste instantie een forum om te discussieren over de F1! Waarom dan zo weinig reacties?
Kunnen jullie aangeven wat er aan schort hier? Anders ben IK bang dat het een langzame dood sterft hier.