F1crew

Poll
De stelling : Voor Fisico was het onmogelijk om Kimi achter zich te houden
helemaal mee eens, hij kon niet blokken 8
helemaal oneens, hij had veel beter moeten blokken 2
hmm, ik durf er geen uitspraak over te doen 2
Total Votes: 12
You must be a logged-in member to vote
de stelling : Fisico doet overwinning kado! 
Posted: 12 October 2005 19:48 }   [ Ignore ]   [ # 1 ]  
Teambaas
Total Posts: :
5905

ik vind dat fisico beter had moeten verdedigen, dit toont maar weer dat als er niemand rondrijdt hij de beste is ,maar als er iemand in de buurt komt speelt ie iedere keer de tweede viool

dit heeft me verdorie een top drie klassering in de poule gekost mad

Signature 

the time has come to choose between what’s RIGHT and what’s EASY

Profile

Posted: 12 October 2005 19:00 }   [ Ignore ]   [ # 2 ]  
Test-Coureur
3

Fisichella was iets te verdedigend gaan verdedigen.
Maar zijn banden waren er volledig door, waardoor zijn grid minder was dan die van Raikkonen.
Dat heeft Raikkonen een voordeel gegeven, maar Fisichella heeft het aan zichzelf te danken.
Te verdedigend, het was het proberen waart maar een verkeerde beslissing.

Mclaren heeft nu eenmaal de snelste wagen.

Profile

Posted: 11 October 2005 09:23 }   [ Ignore ]   [ # 3 ]  
Teambaas
4089
Inge - 11 October 2005 07:26 AM

“Fernando and Kimi both were able to look after their tyres at various points when they were following slower cars, while Giancarlo never had that luxury.

Dat had ik ook gelezen, maar ik snap het niet helemaal. Als je achter langzamere auto’s zit, dan wil je die toch inhalen? Dan ben je toch aan het pushen om net dat beetje extra er uit te halen? Hoe kan je dan op de banden passen? Of doe je het op de stukken waarvan je weet dat je toch niet ik kan/wil halen juist rustig aan?

Tis toch juist rustiger als je niet zoveel in te halen hebt?  confused

Je past je snelheid en rijstijl aan je voorganger aan. Dus rijdt die drie seconden langzamer (dus beter voor de banden dan op je limiet rijden) dan moet jij dat ook doen. Zoals zo vaak al beweerd: Er naar toe rijden is één ding, ervoor bij rijden is een tweede

Signature 

“All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. From the ashes a fire shall be woken, a light from the shadows shall spring; renenwed shall be blade that was broken, the crownless again shall be king.”

Profile

Posted: 11 October 2005 09:21 }   [ Ignore ]   [ # 4 ]  
Teambaas
4089
Ollie Bollie - 10 October 2005 10:03 AM

>Inge

>Trix

Ik kan me niet voorstellen dat Kimi juist op het moment dat hij zijn belangrijkste inhaalmaneuvre moet doen beschikt over alle versnellingen:kweenie: is wel ERG toevallig.

Ze hebben ook een knoppie op hun stuur zitten dat ze net dat kleine beetje extra gas kunnen geven. Dat kunnen ze één of twee keer per race doen.

Maar we zitten eigenlijk gewoon een beetje oude koeien uit de sloot te halen. Het is gebeurd klaar

Signature 

“All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. From the ashes a fire shall be woken, a light from the shadows shall spring; renenwed shall be blade that was broken, the crownless again shall be king.”

Profile

Posted: 11 October 2005 07:26 }   [ Ignore ]   [ # 5 ]  
Teambaas
12877

“Fernando and Kimi both were able to look after their tyres at various points when they were following slower cars, while Giancarlo never had that luxury.

Dat had ik ook gelezen, maar ik snap het niet helemaal. Als je achter langzamere auto’s zit, dan wil je die toch inhalen? Dan ben je toch aan het pushen om net dat beetje extra er uit te halen? Hoe kan je dan op de banden passen? Of doe je het op de stukken waarvan je weet dat je toch niet ik kan/wil halen juist rustig aan?

Tis toch juist rustiger als je niet zoveel in te halen hebt?  confused

Signature 

“I never lose, I’m just delaying my victories.” - Mika Hakkinen

Profile

Posted: 10 October 2005 23:40 }   [ Ignore ]   [ # 6 ]  
Teambaas
2854

[quote author="Pat Symonds"]"It was difficult to see Giancarlo lose the lead on the final lap, but we know he was pushing all the way,” he said.

“Indeed, the rhythm of his race may have had something to do with the lack of grip he reported towards the end, because he had been pushing from the opening laps – and putting a lot of energy through his tyres.

“That could have made quite a difference…”

uit de Renault-reactie aangaande de race.

Profile

Posted: 10 October 2005 15:10 }   [ Ignore ]   [ # 7 ]  
Administrator
42225
Ollie Bollie - 10 October 2005 01:14 PM

HAAAAAAAAAAAAA, ik zat al te wachten op zo’n opmerking van jouw kant. :duivel:

Michael zoekt inderdaad af en toe de grenzen op van wat toelaatbaar is, echter dit keer heb ik hem daar niet op kunnen betrappen!

Daarom begon je toch over der Michael :p

Bij het zien van de beelden kreeg ik een flashback naar Bernoldi-Coulthard in Monaco. wink Het zag er aardig uit, maar naar mijn gevoel verpestte Michael zijn eigen race ermee. Het verdedigend rijden kost toch tijd, tijd die hij hard had kunnen gebruiken tov Coulthard.

Iig leverde het wel een gave inhaalactie op. Jammer dat het wel kan als het kampioenschap beslist is.

Profile

Posted: 10 October 2005 13:14 }   [ Ignore ]   [ # 8 ]  
Teambaas
4993
miep - 10 October 2005 10:21 AM

En omdat OB erom vraagt: Fisi verdedigt binnen de regels, op de nette manier. Der Michael neemt die regels wat ruimer.

HAAAAAAAAAAAAA, ik zat al te wachten op zo’n opmerking van jouw kant. :duivel:

Michael zoekt inderdaad af en toe de grenzen op van wat toelaatbaar is, echter dit keer heb ik hem daar niet op kunnen betrappen!

Signature 

Homo Sapiens non urinat in ventum…
Een wijs man piest niet tegen de wind in. duuhuuh

Profile

Posted: 10 October 2005 11:45 }   [ Ignore ]   [ # 9 ]  
Teambaas
1141

Jullie focussen op het verkeerde punt van de hele actie. Giancarlo Fisichella heeft een hele grote maar onopvallende fout gemaakt. Hij heeft het verkloot in de Casio Triangle. Hij nam daar een verdedigende lijn (zoals de verdedigende Schumacher ook deed daar), maar hij blokkeerde een paar wielen en moest corrigeren. In plaats van Kimi op te vangen en dan van hem weg te rijden probeerde hij zo goed en kwaad als het ging toch het einde van die bocht te halen en het rechte stuk op te rijden. Met als gevolg dat Kimi de neus van zijn McLaren in de versnellingsbak van Fisichella had zitten en met een hogere snelheid het rechte stuk op kwam zetten. Hij had uitgebreid de gelegenheid om te slipstreamen en nadat Fisichella zijn kant had gekozen was het voor Kimi kinderspel. Als Fisichella de Casio Triangle wel goed genomen had, had Kimi er nooit zo dicht opgezeten en was hij nooit in de gelegenheid geweest om Fisichella te passeren…

Profile

Posted: 10 October 2005 11:06 }   [ Ignore ]   [ # 10 ]  
Teambaas
12877

Fisi zat met zijn verdedigende lijn iets teveel naar rechts. Toen Kimi zijn inhaalactie begon, ging Fisi nog naar links maar zette niet door (1 x van lijn veranderen, weet je nog wel). Het was kantje boord.

En omdat OB erom vraagt: Fisi verdedigt binnen de regels, op de nette manier. Der Michael neemt die regels wat ruimer.

glimlach glimlach

OB -> Zie mijn profiel wink

Signature 

Profile

Posted: 10 October 2005 10:59 }   [ Ignore ]   [ # 11 ]  
Teambaas
3598

Shumacher staat er om bekend dat hij zeer goed kan verdedigen ,hij heeft idd 2 lijnen van rijden.
Hierbij heeft hij ook wat meer ervaring hiermee en moet je begrijpen dat Ferrari niet zoveel te verliezen had als renault en McLaren.
Dus denk ik dat ze ook voorzichtiger waren bij Michael.
Hierbij heeft michael bij het verdedigen af en toe nogal wat trucks die niet compleet volgens het boekje waren(alhoewel hij nu toch net verdedigde vond ik) maar het telt wel allemaal mee.
Ik denk ook dat het voor Fernando en Kimi iets anders is om michael in te halen dan Fissi.
Kimi was gewoon zeer goed deze race en is Fissi volgens mij gewoon voorbij gegaan op een mooie manier . Makkelijk ging het niet het is met die snelheid toch ff iets anders en ook moet je zorgen dat de wagen op de baan blijft. Of fissi niet verdedigd heeft ben ik ook niet eens,ik denk dat er tussen de wielen nog geen cm meer zat.
Dus kimi heeft hem eerlijk vediend

Signature 

“you’re free to race… but keep it clean !!!”

Profile

Posted: 10 October 2005 10:34 }   [ Ignore ]   [ # 12 ]  
Administrator
18669

Dat zou ik nou nooit durfen zeggen grijns

Signature 

“Een bankier is iemand die je een paraplu leent als de zon schijnt,
en hem terug wil zodra het begint te regenen.”
Mark Twain (1835/1910), Amerikaans auteur

Profile

Posted: 10 October 2005 10:21 }   [ Ignore ]   [ # 13 ]  
Administrator
42225

Fisi zat met zijn verdedigende lijn iets teveel naar rechts. Toen Kimi zijn inhaalactie begon, ging Fisi nog naar links maar zette niet door (1 x van lijn veranderen, weet je nog wel). Het was kantje boord.

Profile

Posted: 10 October 2005 10:07 }   [ Ignore ]   [ # 14 ]  
Administrator
18669
Ollie Bollie - 10 October 2005 08:49 AM

pctje,
Een wedervraag dan : Hoe kan het dat MS met een veel minder capabele auto als de Renault rondenlang Alonso en Kimi achter zich weet te houden ?????

Goeie vraag. De verdedigende lijn van MS zal misschien wel iets beter zijn dan die van Fisi (heeft denk ik ook wel met ervaring te maken en vooral durf) maar of dat de reden is waarom ze er ronden lang achter gehangen hebben. Volgens mij moesten ze eerst een gat dichten, of hoopten ze dat MS naar binnen zou gaan voor een stop. Toen bleek dat dat niet zou gebeuren zijn ze er alsnog voorbij (en ja, aan het eind van het rechte stuk dus) gegaan

Signature 

Profile

Posted: 10 October 2005 10:03 }   [ Ignore ]   [ # 15 ]  
Teambaas
4993

>Inge

Wat ik bedoel is dat hij er wel wat harder voor had mogen werken!  Beter zijn lijn plannen: verdedigend rijden.

(ik dacht dat jij Fernando fan was kweenie )

>Trix

Ik kan me niet voorstellen dat Kimi juist op het moment dat hij zijn belangrijkste inhaalmaneuvre moet doen beschikt over alle versnellingen:kweenie: is wel ERG toevallig.

Signature 

Profile

Posted: 10 October 2005 09:53 }   [ Ignore ]   [ # 16 ]  
Teambaas
12877

Ik sluit me bij pctje aan.

En OB, ik ben fan van Fisi en ik mag Schumacher niet zo, maar wie is degene van die twee die zevenvoudig wereldkampioen is? De race van gister was een van de besten die ik van Schumacher gezien heb, vond t heel mooi om te zien hoe hij er steeds voor bleef met inderdaad een mindere auto.
Maar in diezelfde bocht ging Kimi ook langs MS, op exact dezelfde manier als ie later bij Fisichella deed.

Ik denk niet dat Fisico iets meer had kunnen doen. Die McLaren was gewoon verotte snel en ja dan win je. Wat denk je, dat Fisi niet graag had willen winnen? Dat ie dacht van, nou ik mijn overwinning dit jaar al gehad, laten we Kimi laten winnen, dat is spannender voor het constructeurskampioenschap..  kweenie

Signature 

Profile

Posted: 10 October 2005 09:52 }   [ Ignore ]   [ # 17 ]  
Teambaas
4089
Ollie Bollie - 10 October 2005 08:49 AM

pctje,
Een wedervraag dan : Hoe kan het dat MS met een veel minder capabele auto als de Renault rondenlang Alonso en Kimi achter zich weet te houden ?????

Michael rijdt dan een verdedigingslijn ( zoals Olav zei : hij kent gewoon 2 verschillende lijnen door die bocht) zodat het veel lastiger is om er voorbij te komen.

Ik durf hem wel aan :p Als Michael daar gereden had weet ik nog niet zo zeker of Kimi de overwinning had kunnen pakken !

Als je goed geluisterd had, dan had je gehoord dat Kimi in een bepaalde periode van de race een stuk snelheid miste van de 7ende versnelling waardoor het inhalen moeilijker werd.

Blokken mag inderdaad niet aan het einde van het rechte stuk, dat zou al snel een brake-test zijn

Signature 

Profile

Posted: 10 October 2005 08:49 }   [ Ignore ]   [ # 18 ]  
Teambaas
4993

pctje,

Michael rijdt dan een verdedigingslijn ( zoals Olav zei : hij kent gewoon 2 verschillende lijnen door die bocht) zodat het veel lastiger is om er voorbij te komen.

Ik durf hem wel aan :p Als Michael daar gereden had weet ik nog niet zo zeker of Kimi de overwinning had kunnen pakken !

Signature 

Profile

Posted: 10 October 2005 07:56 }   [ Ignore ]   [ # 19 ]  
Administrator
18669

Ondanks dat Fisico ook een snelle wagen heeft, is de McLaren gewoonweg sneller dan de Renault. En dan kun je ‘m dus op het rechte stuk niet achter je houden. Erg jammer voor Fisichella, maar de race had gewoon een ronde korter moeten duren dan had ie gewonnen.

Denk niet dat ie meer had kunnen blokken (mag trouwens ook niet, 1 keer van richting veranderen) omdat ie gewoon de pech had dat het rechte stuk de beste plaats was om in te halen.

Signature 

Profile

Posted: 09 October 2005 23:48 }   [ Ignore ]  
Teambaas
4993

Ik vond dat Kimi er wel erg makkelijk voorbij ging in de laatste ronde.

Als je zag hoe Michael lange tijd zijn positie verdedigde ( tegen Fernando en Kimi) en als je zag hoe Webber zijn positie verdedigde.tegen Fernando dan had Giancarlo toch wel wat meer kunnen doen !

Fisico had dus beter moeten blokken ! ( althans d’as mijn mening)

Wat denken jullie ?

auto

Signature 

Profile