F1crew

“Sato should be banned”
Posted: 19 October 2005 00:33 }   [ Ignore ]   [ # 1 ]  
Teambaas
Total Posts: :
1130

Sato valt niets aan rekenen, wel vreemd dat Schumacher iedere keer weer betrokken is bij die ongevalletjes, dan Montoya, dan Sato, dan Albers, dan maakt hij weer een belachelijke fout achter de safety car en niet voor de eerste keer. En altijd heeft hij zijn smoes klaar. Misscien bestaat er wel een F1 God en wordt hij gestraft voor alle smerige truken die hij de afgelopen jaren heeft uitgehaald. Ik ben het nog altijd niet eens met de stelling “grootste coureur aller tijden”. Als een Hakkinen nog had geraced en een Senna niet was omgekomen had hij nooit zo vaak het kampioenschap gewonnen. Hij was gewoon op de juiste tijd en plaats en heeft de
nietsontziende dominantie om iedereen naar zijn pijpen te laten dansen. Maakt afspraken over veiligheid en heeft er volkomen schijt aan als het hem uitkomt. En nu is deze arrogante kwal zo onderhand heilig verklaard. OOOOh God van de F1, verlos ons van dit kwaad !!!!  mean

Signature 

Als Ghandi gelijk heeft, en je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt, is het in Nederland droevig gesteld met de beschaving.

Profile

Posted: 12 October 2005 18:33 }   [ Ignore ]   [ # 2 ]  
Test-Coureur
3

Sato heeft een grote fout gemaakt, in die bocht kunde niet inhalen, dat hebben Senna en Prost jaren geleden ook geweten.
Sato heeft in mij ogen een te lichte straf gekregen. Een race uitsluiting zou de straf moeten zijn! Davidson mag van mij zijn stuur overnemen, hij verdient een kans in een race, en dan zullen we is zien wat die kan in een BAR-Honda.

Villeneuve zei dat hij Montoya niet gezien, wat we van Villeneuve moeten geloven weet ik niet.
Over de straf kunnen we blijven zagen maar de FIA zal dat niet komen lezen hier, dus dat heeft geen nut dan.

Je kan het ook niet vergelijken met op Spa, tussen M. Schumacher en Sato. Sato beweerde daar ook nog dat M. Schumacher vroeger op de rem ging, terwijl dit niet zo was in de analyse bij Ferrari.
Sato remde zelf te laat.

Villeneuve duwde Montoya aan de kant, dat is compleet anders.

Profile

Posted: 12 October 2005 11:15 }   [ Ignore ]   [ # 3 ]  
Teambaas
2854

De strafmaten van de stewards of the meeting verbazen me al jaren, bij het redactioneel verwerken van de straffen van afgelopen weekeinde fronste ik ook weer de wenkbrauwen. Een coureur rijdt roekeloos een ander uit de race en krijgt maar 25 seconden straf. Ik kan me nog een actie herinneren van Ralf Schumacher in Canada in 1999 waarin ongeveer hetzelfde gebeurde: daar was de strafmaat helemaal anders.

En dan Sato. Tuurlijk staat die jongen op scherp, of dat nou officieel bevestigd is of niet: hij heeft zijn reputatie natuurlijk wel tegen. Ik vind echter dat de soep niet te heet moet worden gegeten. Zijn actie was er duidelijk een in de categorie onmogelijk, maar moeten coureurs die lef tonen dan meteen gestraft worden? Dat hij de enige is waarbij het misgaat ligt mijns inziens eerder aan de andere achttien op de baan. Als andere coureurs ook eens wat meer risico’s namen voor plaats vier in plaats van dan maar veilig vijfde te worden denk ik dat deze topic helemaal niet bestaan had.

We zouden even ons gezicht ophalen, noteren dat er weer twee gecrasht waren en weer verder gaan, want dergelijke acties - los van de vraag of het lukt of niet - zouden schering en inslag zijn. De straf van Sato is daarom naar mijn mening mede te danken aan de huidige consolidatiecultuur in de Formule 1. En dat is iets wat de Formule 1 zichzelf mag aanrekenen: een processie van twintig geavanceerde koostofvezelcockpits is nou niet waar je als fan honderden euro’s voor betaalt op de zondagmiddag.

Profile

Posted: 12 October 2005 10:05 }   [ Ignore ]   [ # 4 ]  
Administrator
18669

Ja. “jullie noemen hem kamikaze-coureur hè? “”:D

Signature 

“Een bankier is iemand die je een paraplu leent als de zon schijnt,
en hem terug wil zodra het begint te regenen.”
Mark Twain (1835/1910), Amerikaans auteur

Profile

Posted: 12 October 2005 08:57 }   [ Ignore ]   [ # 5 ]  
Teambaas
12877

Die Jap wordt helemaal fel als het over Sato gaat grijns

Signature 

“I never lose, I’m just delaying my victories.” - Mika Hakkinen

Profile

Posted: 12 October 2005 07:41 }   [ Ignore ]   [ # 6 ]  
Administrator
18669

Hier nog leuk filmpje van Jack Plooy en de japanse journalist. Gaat ook over Sato grijns

http://www.jackontrack.nl/video_detail.asp?id=8

Signature 

Profile

Posted: 12 October 2005 01:48 }   [ Ignore ]   [ # 7 ]  
Teambaas
3598

Wat Sato gewoon tegen zit is dat hij niet presteert.
Tja zal ik hem volgend jaar terug willen zien.
Als ik eerlijk zal zijn denk ik dat andere mensen ook hun kans moeten krijgen.

Signature 

“you’re free to race… but keep it clean !!!”

Profile

Posted: 11 October 2005 18:08 }   [ Ignore ]   [ # 8 ]  
Coureur
515

Het was van Sato idd wel de zoveelste keer dat ie iemand uit de race rijdt.. van Villeneuve… ehm… sorry niet onthouden.. Maar de straf was wel licht die Sato kreeg, maar om m nu te bannen? M. Schumacher reed ook niet altijd even netjes.

Signature 

(\_/)
(*-*)
(.)(.)

Profile

Posted: 10 October 2005 11:38 }   [ Ignore ]   [ # 9 ]  
Teambaas
1141

Goh zware straf hoor, ipv 13e staat hij nu niet in de uitslag. Scheelt 0 punten en hij als eerste starten ipv als 8e in de kwalificatie in China. Zal je net zien dat het daar regent en die eikel er nog voordeel van heeft ook....

Hop, Davidson in die auto voor komende race! Geen gezeur!

Profile

Posted: 10 October 2005 08:02 }   [ Ignore ]   [ # 10 ]  
Administrator
18669

Ik vind zeker dat Sato een zwaardere straf had moeten krijgen. Diskwalificatie is natuurlijk al zwaar. Maar dit is al de zoveelste keer dat hij de fout in gaat en er moet maar eens iets structureels mee gebeuren.

En inderdaad, een vaste wedstrijdleiding zal al een hoop schelen (net als een vaste regie, want oe oe oe, wat mistten we weer vaak beelden dit seizoen)

Signature 

Profile

Posted: 09 October 2005 21:35 }   [ Ignore ]   [ # 11 ]  
Teambaas
12877

Ik neem zulke voorspellingen van hem ook weinig serieus, maar deze vond ik persoonlijk interessant :p Z’n lof over Raikkonen was ook leuk, “die man is zó goed! die is zó snel! die is zó GEEN wereldkampioen!” oid grijns Maja dat zal wel aan mij liggen fluiten

Signature 

Profile

Posted: 09 October 2005 20:08 }   [ Ignore ]   [ # 12 ]  
Administrator
42225

Inge, doe me een lol en luister niet meer naar Mol.

Dat rijmt grijns

Profile

Posted: 09 October 2005 17:19 }   [ Ignore ]   [ # 13 ]  
Teambaas
12877

Nja Miep, das idd wel vreemd. Ik begrijp dat het verhaal van Mol niet klopte, dat Sato nog een waarschuwing had liggen mbt de rest van het seizoen? Ik zou t persoonlijk helemaal niet erg vinden om Anthony Davidson te zien racen, maar dat heeft niks met Sato te maken.  glimlach

Signature 

Profile

Posted: 09 October 2005 17:13 }   [ Ignore ]   [ # 14 ]  
Administrator
42225
Ollie Bollie - 09 October 2005 04:41 PM

Als je kijkt naar welke straf ze hebben gekregen :

Sato : gediskwalificeerd
Villeneuve : tijdstraf 25 seconden

dan vinden de “stewards of the meeting” duidelijk dat Sato een grotere fout heeft gemaakt dan Villeneuve.

Maar als je weer kijkt naar de straffen uitgedeeld op Spa nav 2 incidenten, dan vraag je je toch ook af waar het verschil zit. De straf van Spa was voor Sato zwaarder dan deze. De straf voor Villeneuve is een lachertje vergeleken met de straf van Sato op Spa. Snap jij het, snap ik het confused

Het wordt echt tijd voor een vaste wedstrijdleiding.

Profile

Posted: 09 October 2005 16:46 }   [ Ignore ]   [ # 15 ]  
Test-Coureur
7

Ik kan best begrijpen dat Trulli vrij pissig was na die actie van Sato, maar ik vind het wel een beetje overdreven om iemand dan te bannen.
Sato is een vrij goede coureur, en ik vind Villeneuve een grotere eikel qua crashes veroorzaken aangezien hij ‘t meestal met opzet klaar speelt.

Ik vind het ook ontzettend kinderachtig van Villeneuve om nu te zeggen dat hij Montoya nooit heeft zien rijden.. Right.

Signature 

I am not your blowing wind; I am the lightning.

Profile

Posted: 09 October 2005 16:41 }   [ Ignore ]   [ # 16 ]  
Teambaas
4993

Als je kijkt naar welke straf ze hebben gekregen :

Sato : gediskwalificeerd
Villeneuve : tijdstraf 25 seconden

dan vinden de “stewards of the meeting” duidelijk dat Sato een grotere fout heeft gemaakt dan Villeneuve.

referentie artikel crew :
Sato en Villeneuve bestraft door wedstrijdleiding

Signature 

Homo Sapiens non urinat in ventum…
Een wijs man piest niet tegen de wind in. duuhuuh

Profile

Posted: 09 October 2005 11:46 }   [ Ignore ]   [ # 17 ]  
Teambaas
4089

Nou ik vind dit niet zo geweldige rijstijl hoor, je kunt het ook op een andere manier dan de hele tijd mensen de race uit torperderen. Zeg niet dat ik een hekel aan hem heb, hij heeft idd wel wat mooie acties gehad int verleden maar soms neem hij echt te veel risico’s of lijkt het erop alsof hij loopt te slapen

zelfde geldt voor Villeneuve eigenlijk Jezus dit is al de tweede keer volges mij dat hij iemand de race uit torperdeert. Mooie inhaalacties vind ik altijd nog veel leuker als harde en zware crashes

Signature 

“All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. From the ashes a fire shall be woken, a light from the shadows shall spring; renenwed shall be blade that was broken, the crownless again shall be king.”

Profile

Posted: 09 October 2005 11:18 }   [ Ignore ]   [ # 18 ]  
Administrator
42225

Coureurs zouden wat meer de spirit van Sato moeten overnemen. Zoals je vandaag zag, is het racen dan een stuk leuker. Het braaf achter elkaar hangen zou verboden moeten worden wink

Profile

Posted: 09 October 2005 10:53 }   [ Ignore ]  
Teambaas
12877

Wow, daar doet Jarno Trulli toch even een uitspraak, in Japan nog wel. Begrijpelijk natuurlijk, en ik vind het wel cool wat ie zo zegt, en hier in het artikel.

Wat vinden jullie? Moet er iets gebeuren aan de “rijstijl” van Takuma Sato, en zo ja wat?

Signature 

Profile