F1crew

Debuut Montoya in NASCAR
Posted: 29 January 2007 12:13 }   [ Ignore ]   [ # 1 ]  
Administrator
Total Posts: :
42186

Montoya breidt erelijst weer uit. Naast Mario Andretti is hij de enige coureur die de Indy 500, een GP en de 24 uur van Daytona op zijn naam heeft staan.

Samen met Scott Pruett en Salvador Duran werd de overwinning behaald voor het Chip Ganassi Racing team.

Profile

Posted: 19 January 2007 16:29 }   [ Ignore ]   [ # 2 ]  
Teambaas
4993

Montoya over Nascar F1 en Schumi :

Bron : Nu.nl

Hij gaat weer ouderwets tekeer die J.P. !

Montoya ‘Niemand kent Schumacher in VS’

Uitgegeven: 18 januari 2007 18:55
Laatst gewijzigd: 18 januari 2007 20:55

AMSTERDAM - Voormalig F1-coureur Juan Pablo Montoya begrijpt niet waarom ex-wereldkampioen Michael Schumacher kritiek heeft op zijn overstap naar de Nascar-serie. De Colombiaan pikt het niet dat de Duitser zich uitspreekt over een sport die hij niet kent en waarin hij niks betekent. Bovendien heeft Montoya het in Amerika zo naar zijn zin, dat hij een terugkeer naar de F1 voorgoed uitsluit.

“Michael begrijpt niet hoe moeilijk deze stijl van racen is. Laat hem maar naar het circuit bij Homestead komen en proberen het tempo bij te houden. Hij zou een hartaanval krijgen”, aldus de Colombiaan die vervolgde met de opmerking dat toch niemand in de VS weet wie Schumacher is.

De Colombiaan is daarentegen wel erg beroemd in Amerika. Hij won de harten van de Amerikanen vele jaren geleden toen hij de befaamde Indy 500 race won en bleef ook tijdens zijn (minder succesvolle) F1-loopbaan populair in “the States”. De liefde is ook wederzijds want Montoya heeft het intussen zo erg naar zijn zin in het Nascar-kampioenschap dat hij nooit meer naar de F1 wil terugkeren.

“Laatst kreeg ik nog een telefoontje uit Europa met de vraag om opnieuw in de Formule 1 te stappen indien ik Nascar saai zou vinden. Belachelijk! In de F1 had ik maar twee of drie jaar meer kunnen meedraaien, maar hier heb ik nog een hele loopbaan voor me. Een terugkeer naar de F1 zie ik dus niet zitten”, keerde Montoya de Formule 1 in Autosport definitief de rug toe.

Montoya werd na zijn ontslag bij McLaren nog benaderd door Red Bull voor een zitje bij hun Toro Rosso F1-team.

Signature 

Homo Sapiens non urinat in ventum…
Een wijs man piest niet tegen de wind in. duuhuuh

Profile

Posted: 14 November 2006 21:32 }   [ Ignore ]   [ # 3 ]  
Test-Coureur
23

ooh hijs goed:) ik vroeg me al af waar ie gebleven was, ik miste m al bij MClaren...tong

Profile

Posted: 02 November 2006 17:05 }   [ Ignore ]   [ # 4 ]  
Coureur
701

Het blijft een leuke vent, o ja .... we hadden een probleempje en verloren wat tijd.... we hadden iets meer naar voren kunnen rijden maar voor een eerste race bla bla ....  duim

Profile

Posted: 02 November 2006 16:28 }   [ Ignore ]   [ # 5 ]  
Teambaas
3598

Leuke beelden dus zeker kijken.!!
cool

Signature 

“you’re free to race… but keep it clean !!!”

Profile

Posted: 02 November 2006 15:07 }   [ Ignore ]  
Administrator
42186

Afgelopen weekend heeft Montoya zijn eerste race gereden in de NASCAR Busch serie in Memphis. Hij werd uiteindelijk 11e na enige tijd in de top 10 te hebben gereden.

Beelden:

MEMPHIS MONTY 1

MEMPHIS MONTY 2

MEMPHIS MONTY 3

note: Montoya rijdt in zwarte Dodge nr. 42

Profile