Ik persoonlijk heb niets tegen Ollie, maar kan wel begrijpen dat sommigen zich aan hem ergeren. Ik kan zijn commentaren wel waarderen, alleen dat gelul over Albers en Doornbos ergert mij meer dan eens. Laten we eerlijk zijn, wat interesseerd het mij nou wat deze twee doen, als ik van te voren al weet dat ze gemiddeld zes seconden langzamer zijn dan de rest.
Mol maakt er dan een soort wedstrijd van met niet ter zake doende commentaren, een beetje chauvinisme moet kunnen maar anderhalf uur doorlullen over deze twee gaat me te soms te ver. Als een Albers drie ronden achterligt heeft hij voor mij afgedaan in een race, maar als Albers dan eens een keer een Jordan inhaalt wordt er geschreeuwd of dat hij aan de winnende hand is, het enigste wat er dan gebeurt is dat Albers i.p.v. drie, twee ronden achterligt. En Ollie, boefje, als je met een Minardi 28 sec. achterligt in de laatste twee ronden rij je dat gat ook niet meer dicht.
Olav Mol heeft wel degelijk iemand bij hem in z’n hokje zitten die meekijkt en schrijft, hij praat alleen niet. Het is namelijk onmogelijk alles zelf in de gaten te houden. Denk je dat hij even tussen het presenteren op zit te zoeken naar feitjes die hij verteld? Nee, dat doet diegene die naast hem zit.
En over de versprekingen van Olav vond ik het volgende nog op de website van Frits van Eldik:
[quote author="Frits van Eldik"]Ik zie maar zelden een Grand Prix op televisie, maar sommige mensen slapen. Kijk dat Olav zich vergist bij de start dat kan. Er gebeurd veel, Jack in je oor, de producer die gebaren maakt naast je en Hilversum in je andere oor. Maar dat ze na afloop in de studio niet in de gaten hebben dat Klien een KUT start had en Coulthard de wereldstart maakte dat vind ik een gemiste kans. Ik weet het het was vroeg....
Hmm, ik snap wat je bedoelt hoor, maar ook in de RTL tijd, was het verschil dan maar een seconde, 2 als je pech zou hebben. Dus ook al kan hij het dan daardoor ogenschijnlijk -maar dus niet werkelijk- dingen sneller zien dan wij, tegenwoordig ziet hij dingen echt pas zó veel later (soms pas rondes later, als een bepaalde actie herhaald wordt...), dat het daar in elk geval niet aan kan liggen
Ach ik vind het wel gaan. Hij maakt idd soms fouten en kan wat uitspraken fout doen,maar hij heeft ook veel interesante dingen/
Kalf geeft idd ook goed commentaar,maar een hele race mis ik toch olav. Combineer deze 2 en je zit precies goed.
Maarja zo is het niet.
Mol is enthousiast en dat vind ik leuk. Kijk bv bij de inhaalakties van Alonso en van Raikkonen, Zoiets vind ik leuk. Gebeurd ook als je met een paar maten aan het kijken bent, de ene speculeerd zo da andere weer zo.
Mol is 1 van de mensen die bij de F1 in Nederland horen ik zal hem nog niet willen missen.
Toen de VRT weer F1 ging uitzenden begreep ik waarom Olav Mol er bij RTL altijd zo goed op zat. Zodra er iets gebeurde op het scherm gilde hij al. En waarom? Het signaal ging van het land van herkomst naar Hilversum, om daar vandaan naar Luxemburg te gaan en om daar vandaan weer naar Nederland te komen om hier naar de huishoudens gestuurd te worden. Bij SBS zit die Luxemburg link er niet in, en is het signaal dus 1 tot 2 seconden eerder op je TV. Het geluidssignaal van Mol werd echter ergens anders in het traject “ingezet”, want Mol werkt met een (digitale) telefoonlijn, terwijl het beeld (en de circuitgeluiden) van de feed van de FOM komen. Wat wij al die jaren aan commentaar hoorden werd door Mol uitgesproken terwijl hij de beelden die wij een seconde later te zien kregen zag (wat een zin). Als je tijdens een reclame naar de Belg zapte, en daarna weer terug naar RTL merkte je dat je heel even een hapering had als je terug zapte. Tussen de Belg en SBS is dat verschil er niet. Mol was altijd al van dit niveau, het is gewoon dat we het nu pas merken....
Pfff, nou .. dat commentaar van Mol lijkt echt steeds beroerder te worden. Een paar jaar geleden was hij nog best een goede commentaar, bevlogen, máár ook met goed commentaar, wat -meestal- klopte. Hij zag dingen vaak ook al, nog voordat je zelf in de gaten had dat er mogelijk een probleem was bij een coureur. Maar tegenwoordig .. nee, hij ziet dingen pas 5 rondes nadat er iets gebeurd is, trekt veeeeel te voorbarige conclusies, blijft maar ‘speculeren’ over dingen waar helemaal niet over gespeculeerd hoeft te worden (zoals of iemand nog een pitstop moet maken). En wat dacht je van het afbranden van coureurs, als er bijvoorbeeld een crash is geweest, terwijl helemaal nog niet in beeld is geweest hoe een coureur van de baan gevlogen is? Om achteraf zijn woorden weer in te moeten slikken, omdat uit de herhalingen blijkt dat die coureur er toch eigenlijk niets aan kon doen… En sommige coureurs kunnen bijna niets fout doen in zijn ogen, terwijl andere coureurs het *altijd* gedaan hebben. Tsja, dat je als commentator ook zo je favoriete coureurs hebt, prima, maar probeer dan toch zo objectief mogelijk te blijven in je commentaar.
Ach ja, wat doe je ertegen he? Het is -helaas- niet aan ons om Mol aan de kant te zetten, of hem te dwingen een presentator ernaast toe te staan. En onze enige andere optie, is om naar het Duitse RTL te kijken, maar of dat nou de oplossing is???
Je bent bepaald niet de enige die zich zit te ergeren aan de fouten/omissies/blunders/gezwam/nutteloze opmerkingen van Olav en Jack.
Het probleem is dat Olav geen duo commentator naast zich wil hebben (die zijn opmerkingen zou kunnen corrigeren). En Jack praat Olav alleen maar naar de mond.
De kwaliteitsborging van het verslag is dus bij SBS6 ver te zoeken.
Bij de buren zijn aan deze ergernissen ook al vele pagina’s gevuld kijk maar hier: 42 pagina’s ergernissen
Misschien is het wel dat ik twee weken geleden Allard Kalff weer eens mocht horen bij een mooie race, en vergeleken daarmee steekt Mols commentaar echt schril af. Als Mol het in zijn eentje niet kan bijhouden om alles te onthouden/noteren/whatever, dan moet hij iemand erbij nemen. Maar ja, hij beweert dat een duo presentatie niet kan. Aangezien het in de rest van de wereld wel kan, ligt het dan misschien aan hem dat HIJ dat niet kan?
Zet dat toch van je af. We weten inmiddels toch wel dat Mol vaak van die fouten maakt? Ik kan me er iig niet aan ergeren, zo is het en wij weten beter. t Valt mij ook allemaal nog wel op, maar ach. Ik heb eigenlijk liever dat een commentator helemaal gek wordt en er emotioneel bij betrokken is, zoals Mol, en in zijn enthousiasme de helft verkeerd zegt, dan dat t zo’n doodse opleesbeurt is zoals t bij de Belg wel es was. Laat m toch lekker.
Nee hoor, Spa. Ik heb ook weer met regelmaat zitten foeteren.
Ik vond het heel knap van Mol dat hij Montoya binnendoor heeft zien gaan bij de chicane, terwijl niemand het heeft gezien.
Weer dat gelul dat Barrichello de boel zou kunnen gaan ophouden voor Michael.
Wat heb ik me weer lopen ergeren aan Olav Mol zeg. De fouten die hij maakt, en erger nog: de dingen die hij vergeet....
Mijn grootste ergernissen van de GP van Japan:
- Hij riep wel 20x “En de vraag is: moet Raikkonen nog naar binnen? Ik weet het niet! Hoe kunnen we dat nou weten? Dat blijft dus spannend!” Ja Olav, als je eens op je beeldscherm kijkt tijdens een pitstop, kan je zien hoeveel liter brandstof er door het team bij is gegooid en hoeveel ronden ze daarmee kunnen rijden. Tuurlijk kan dit een rondje of 2 afwijken, maar het verschil tussen een 1- en een 2-stop strategie kan je er prima aan aflezen. Iedereen kon dus weten dat Kimi nog naar binnen moest komen, maar ook dat het in de laatste 10 ronden ergens zou gebeuren.
- De onoplettendheid van Olav Mol: bijvoorbeeld bij de inhaalactie van Raikkonen op Schumacher. “Is dat Raikkonen die Schumacher inhaalt, of is het Sato die Barrichello voorbij gaat?” De auto van Alonso die achteraan dat groepje reed was ook prima te zien, dus ook vanuit de helicopter zou een kleuter van 4 nog herkennen welk groepje dit was en dat het Raikkonen en Schumacher waren. Vooral omdat we al uitgebreid naar dat groepje hadden zitten kijken.
Tel hierbij op de vele versprekingen en vergissingen (de eerste keer dat Alonso Schumacher inhaalde, had Barrichello meer snelheid, maar de BAR had een versnelling meer, jaja), en ik denk dat ik de enige ben geweest die zich mateloos aan die nitwit heb lopen ergeren…