Seven-time world champion Michael Schumacher is in talks with Ferrari with a view to becoming new team manager, according to German media sources.
The 38-year-old retired from racing at the end of last season, though is fully involved in all his team’s preparations for the forthcoming campaign, starting in Melbourne on March 18.
“He has been in Maranello [the team’s headquarters] more often this year than all the years in the past.,” a Ferrari manager told German magazine auto, motor und sport, and claimed that Schumacher was included in all the discussion on key decisions for the Italian outfit.
Schumacher has had all test data and times communicated to him at home, and has been charged with helping his successor, Kimi Raikkonen, settle into his new team.
“Michael’s role in the background of the team is clearly defined,” said his spokesperson Sabine Kehm.
“Whoever is participating in these sorts of things is being prepared for tasks at a higher level,” a team insider told auto, motor und sport.
Vraag me wel af welk stukje van de wereldkaart ie krijgt.
Laat voor de ToDo list over;
- Verzamel ze allemaal; nog 299 atollen om te sparen
- Iedere Ferrari F1-medewerker een stukje van het Italië-eiland geven
- De mooiste schelpjes aan het strand verzamelen en in een geschenkdoos naar Shell sturen
- Een afgelegen stukje afzetten als kuuroord voor depressieve en wanhopige RTL Duitsland-mederwerkers
- Broer Ralf “per ongeluk” naar een ander eiland laten vliegen als hij op bezoek komt
- Broer Ralf daarna vertellen dat de Grand Prix van Dubai op mijn kartbaan wordt verreden
- Under cover bij Renault gaan werken en er wat schroefjes losdraaien
- Under cover, met de helm van Kimi Raikkonen op, Formule 1 races rijden.
DUBAI - Michael Schumacher krijgt na zijn afscheid als autocoureur in de formule 1 een eiland voor de kust van Dubai cadeau. Het is een van de 300 kunstmatig aangelegde atollen die vanuit de lucht de wereldkaart vormen. De zevenvoudige wereldkampioen krijgt het eiland van Sheik Mohammed bin Rashi al Maktoum. Het vertegenwoordigt een waarde van 4,5 miljoen euro.
Het eiland van tien hectare in Dubai zal over twee jaar volledig afgebouwd zijn. Wat Schumacher met zijn nieuwe bezit zal doen, is nog onduidelijk. Waarschijnlijk laat hij er een kartcircuit construeren. Van zijn werkgever Ferrari kreeg de Duitser eveneens een lucratief cadeau: zijn laatste dienstauto, een Ferrari 248.
Komend weekeinde neemt de 37-jarige Michael Schumacher bij de zogenaamde ‘Ferrari Dagen’ in Monza afscheid van zijn talloze Italiaanse fans.
bron: http://www.nu.nl
- een eigen foute hippie kledinglijn opzetten
- zorgen dat het rood het nieuwe wit wordt van de winter
- Jam maken met schoonmoeder
- aan Ferrari sleutelen met zoon
- Webber eruitsporten in de Fitnessroom
“In een handomdraai” zal die tuin van hem niet klaar zijn, hij heeft nogal een lapje grond (maar misschien heeft hij daar wel asfalt in laten leggen, dat scheelt wel in het onderhoud natuurlijk).
- (Opnieuw) kennis maken met mijn vrouw, kinderen en buren.
- In de winterstop uitzoeken op welke zender Formule 1 uitgezonden wordt.
- Zorgen dat er maandelijks brood op de plank komt
- Een hobby zoeken (wie denkt er mee, wat zou leuk zijn??)
- Mijn eerste golfles nemen
- Met golfkarretje snelste ronde neerzetten op golfterrein
- Op de fiets naar huis
- Fietsrecord proberen neer te zetten van golfclub naar huis
- Lekke band krijgen
- Woedend reageren omdat er geen team van sukkels klaarstaat om mijn band te plakken
- Band dan maar zelf wisselen (in 9.7 seconden)
- ‘s Avonds stukjes lopen (wedstrijdje doen met bejaarde joggers)
- In depressie schieten als ik binnen een week alle records in en om het huis heb gebroken
- Huilend beseffen dat ik nog 40 jaar dormoet
Uit NRC Next
En nu dit lijstje maar zelf uitbreiden. Wie heeft er nog leuke ToDo’s voor Schumacher?
- Er achter komen dat “Rood” van Marco Borsato toch niet zo’n leuk nummer is
- Bedrijfswagen inleveren
- Als de wieder weerga mijn vodafone mobiele telefoon inleveren