Thuis hebben we geloof ik nog steeds alleen het basisspel (of hebben we nou die oranje uitbreiding ook???) Maar meestal spelen we carcassonne bij m’n schoonouders, die hebben wel alle uitbreidingen.
Dat is dan wel weer het ‘nuttige’ van die De Toren-uitbreiding: er zit een stevige kartonnen toren bij, waar je een heeeeeleboel kaartjes in kan stoppen. En die toren past dan weer mooi in de (originele) doos van Carcassonne (als je de overbodige stukken karton eruit haalt tenminste). Nu past alles weer in 1 doos
Voor de Kolonisten hadden we dat probleem trouwens ook na de tigste uitbreiding .. daar hebben we toen een gereedschapskoffer voor gehaald bij de Praxis en daar alles in gestopt. Werkt echt ideaal (en alle familieleden en vrienden -die net zo Catan gek zijn- vonden het ook een geweldige oplossing, dus we hebben de Praxis inmiddels al van een heel aantal gereedschapskoffers afgeholpen :duuhuuh: )
Extra tegels zijn altijd leuk! Die draak maakt het wel erg langdradig vinden wij. We zijn laatste ruim 2 uur bezig geweest met 1 spelletje en dat vonden we toch wat lang. We kiezen nu gewoon de leuke elementen en de rest laten we eruit.
Maar al die uitbreidingen passen niet meer in de doos, nu heb ik maar zo’n grote houten theedoos bij de Xenos gekocht en daar de houtjes ‘rechtop’ in vastgelijmd zodat er mooie vakjes in gekomen zijn. Ideaal, nu kunnen we weer eventjes vooruit Nu moet ik eigenlijk de buitenkant nog even mooi schilderen, maar dat is niet mijn sterkste kant!
Ik ken het principe ja .. Michiel is bij ons ook de pestkop .. waar de rest nog enigzins aardig probeert te zijn voor elkaar, anderen ook gewoon kansen op de overwinning laat behouden, dendert Michiel er gewoon overheen.
De uitbreiding met de draak vond ik ook niet super nee .. we hebben ‘m van het weekend wel weer erbij gebruikt, maar op een gegeven moment hebben we de draak steeds maar ‘voor het idee’ een stapje laten zetten als we een tegel met een draakje erop hadden, maar dus niet echt netjes 6 stappen zoals zou moeten.. hadden we geen zin in
Ach ja, de extra tegels zijn wel weer leuk natuurlijk
Pesten? Ohhhhhh dan wil ik die uitbreiding ook!! Ik vind het leuk om ollie te pesten!
Oké, De Toren komt er hier dus niet in
Maar vraag me af of wij dat wel leuk vinden, de draak vonden wij ook niet zo’n succes. Maar op zich pesten we soms wel, ligt een beetje aan onze bui. Willem pest overigens meer dan ik (maar wie had dat anders verwacht )
Het leuke van dit spel is dta je het heel goed ook met zijn 2-en kunt spelen. De meeste spelletjes zijn alleen leuk met meerdere mensen. Het is een tactisch spel, een beetje in de trend van Kolonisten van Catan.
(Zo, om even een ‘oud’ onderwerp weer op te rakelen) .. Carcassonne is inderdaad een leuk spel (ik had de poppetjes al herkend ). Heb het van het weekend nog gespeeld. Mijn schoonmoeder had zichzelf ‘De Toren van Carcassonne’ cadeau gedaan voor haar verjaardag, dat moest dus even uitgetest worden
Ik vond de uitbreiding overigens wat tegenvallen. Het *kan* wel leuk zijn, maar het is echt een pest-element dat toegevoegd wordt en wij zijn denk ik te aardig naar elkaar toe om dat veel te gebruiken…
hier staat de dreambox geprogrameerd om elke week stargate op te nemen , maar nu had hij dus de kwali opgenomen, was namelijk vergeten te kijken hoelaat de kwali kwam
Vond het wel stom zeg dat er
a in de gids niet eens stond vermeld dat de kwali werd uitgezonden
b dit ineens naar veronica was gegaan
gelukkig ws ik nog net op tijd thuis om het slot te zien naar lang zappen…
De wasverzachter staat voor morgen opnieuw op het lijstje En het ruikt inderdaad heerlijk fris. Maar wat een gedoe om dat uit de vloerbedekking te krijgen, het blijft maar soppen
Jups, op de boven verdieping komen nieuwe kozijnen (draai/kiep) ramen met dubbel glas.
Heb ik dat; koop ik net een fles wasverzachter, nou daar heb ik weinig plezier van. Ik had die fles ‘geparkeerd’ op een beetje gammel plankje dat dus een beetje schuin naar voren hing. Niet slim want je raad het al: zonet was het BOEM en nu ligt de hele inhoud van de fles over de vloer (ook nog vloedbedekking). Het ruikt wel lekker fris, maar daarmee heb je al het postieve dan ook wel gehad.
Ik had even iemand die mijn kozijnen moest meten, maar ben er weer.
Het leuke van dit spel is dta je het heel goed ook met zijn 2-en kunt spelen. De meeste spelletjes zijn alleen leuk met meerdere mensen. Het is een tactisch spel, een beetje in de trend van Kolonisten van Catan.