F1crew

Circuit overschrijdt geluidsnorm bij A1-races
Posted: 17 October 2006 18:44 }   [ Ignore ]   [ # 1 ]  
Teambaas
Total Posts: :
4103

verder heeft assen een Dynamsiche meting waar je meximaal 88db mag scoren, en daarbij is er nog een gemiddelde over de hele dag en aand ehand van dat is de provincie in staat om bij overtreding een boete te kunnen uitschrijven

Signature 

Never drive faster then your guardian angel can fly.

Profile

Posted: 17 October 2006 18:43 }   [ Ignore ]   [ # 2 ]  
Teambaas
4103
maikel - 03 October 2006 09:24 PM

volledig met je eens robert, als het je niet zint, moet je er niet blijven wonen, hoe lang ligt CPZ er niet al, met de eerste generatie zandvoortbewoners (met CPZ) slepen de muizen al niet meer volgens mij(met alle respect voor deze mensen hoor), als het je niet zint dan moet je verhuizen naar wassenaar, of katwijk of een of andere zwarte kousen gemeente waar grasmaaien op zondag al genoeg is voor verbanning uit de kerk.

de mensen die er nu wonen hadden die keuze allang kunnen maken. zandvoort is nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met de autosport, gelijk aan Assen maar daar hoor je ze niet klagen, daar willen ze alleen maar meer. vraag maar aan Jeroen. (kijk klachten zijn er altijd maar de mensen in assen hebben racen in het bloed en ik denk niet dat men in assen een vakantiehuis koopt, omdat je daar zo mooi tussen de hunebedden door kunt wandelen)

Correctie in assen is de grootste boosdoener ook degene die met TT en SBK super profiteerd van alle toegestroomde kampeerders, CAmping wittezomer.

verder hebben we een categorie beroepsklagers die er alles aan doen om het circuit lam te maken .

Signature 

Never drive faster then your guardian angel can fly.

Profile

Posted: 04 October 2006 21:49 }   [ Ignore ]   [ # 3 ]  
Teambaas
7308

Dat zal dan niet gebeuren gezien tijd van het jaar.

Profile

Posted: 04 October 2006 21:46 }   [ Ignore ]   [ # 4 ]  
Teambaas
5905

denk dat ik volgend jaar wel ga hoor, als ik zie wat voor een spektakel het is..... ideetje voor een F1.....A1GP meetingkje

ik kan me nog een erg gezellige meeting op het zonovergoten zandvoort herrineren, toen was ik me een partijtje verbrand, Olga ook trouwens grijns

Signature 

the time has come to choose between what’s RIGHT and what’s EASY

Profile

Posted: 04 October 2006 21:25 }   [ Ignore ]   [ # 5 ]  
Teambaas
7308

En laat ze die 75 db bij de buren dan lekker wel halen auto

Profile

Posted: 04 October 2006 20:53 }   [ Ignore ]   [ # 6 ]  
Coureur
701

Een storm (vanuit de noordzee ongetwijfeld) in het beroemde glas water dus.

Laat de motoren maar vast warm draaien dan. woepie

Profile

Posted: 04 October 2006 19:47 }   [ Ignore ]   [ # 7 ]  
Teambaas
7308

Oke dan…

Profile

Posted: 04 October 2006 19:05 }   [ Ignore ]   [ # 8 ]  
Teambaas
5905

enne..... ik lees net dat CPZ een driejarige overeenkomst heeft getekend met de A1GP, nog drie jaartje V8tjes door de duinen

Signature 

Profile

Posted: 04 October 2006 17:52 }   [ Ignore ]   [ # 9 ]  
Teambaas
7308

Geen dank.

Profile

Posted: 03 October 2006 23:43 }   [ Ignore ]   [ # 10 ]  
Coureur
701

Sculder/ Maikel

Bedankt voor het speurwerk, ziet er dus goed uit voor de nabije toekomst.

Er zal nog wel het een en ander op en neer geschreven worden, maar dit is een veel beter uitgangspunt dan we vanmiddag dachten dat er was ontstaan.

Toppertje duim

Profile

Posted: 03 October 2006 22:04 }   [ Ignore ]   [ # 11 ]  
Teambaas
7308

Hier nog een leuk verhaaltje.

http://www.circuit-zandvoort.nl/info/geluid_milieu/

Profile

Posted: 03 October 2006 21:56 }   [ Ignore ]   [ # 12 ]  
Teambaas
5905

ik wilde het net komen tiepen!

aldus hans ernst

Signature 

Profile

Posted: 03 October 2006 21:55 }   [ Ignore ]   [ # 13 ]  
Teambaas
7308

Nieuws van circuitsite.

In tegenstelling tot wat de Provincie Noord-Holland beweert, heeft Circuit Park Zandvoort de geluidnorm tijdens het A1GP-weekeinde niet overschreden.

“Wij hebben een vergunning om gedurende drie dagen maximaal 75 DBA te mogen produceren. Vrijdag en zaterdag is minder dan 70 DBA geproduceerd terwijl op zondag de meter bleef steken op 72 DBA. Dat is dus ruim onder de maximale waarde”, aldus circuitdirecteur Hans Ernst.

“Mogelijk is er hier sprake van een verschil van inzicht tussen de Provincie en het Circuit Park Zandvoort over het al dan niet toepassen van een tonale correctie”. Deze correctie van 5 DBA mag alleen worden toepast indien aantoonbaar bewezen kan worden dat het geluid extra belastend is voor de omgeving”, besluit Ernst.

Profile

Posted: 03 October 2006 21:30 }   [ Ignore ]   [ # 14 ]  
Coureur
701

Sculder,

Het probleem is dat dit een verhaal was dat vroeger gedeeltelijk opging, en zelfs toen ging de rechter over stag voor de bewijsvoering van de omwonende.

Ten tweede zijn toen de regels van geluidsoverlast zeer sterk aangescherpt, en op basis van deze gegevens hebben er weer mensen huizen gekocht en eisen mogelijk het woongenot dat kon/ mocht worden verwacht op basis van de toen geldende normen.  En willen huidoge bewoners daarnaast geen risico lopen op waardevermindering van de woning. ( hoewel dit maar matig het geval zal zijn, omdat de vraag om woningen daar erg groot is onder onze oosterburen)

Net als jij hoop ik dat alles door kan blijven gaan, maar ik zeg alleen dat er wel serieus mee om moet worden gegaan en het verschil van 1 of 2 DB doorslaggevend kan zijn.

Profile

Posted: 03 October 2006 21:24 }   [ Ignore ]   [ # 15 ]  
Teambaas
5905

volledig met je eens robert, als het je niet zint, moet je er niet blijven wonen, hoe lang ligt CPZ er niet al, met de eerste generatie zandvoortbewoners (met CPZ) slepen de muizen al niet meer volgens mij(met alle respect voor deze mensen hoor), als het je niet zint dan moet je verhuizen naar wassenaar, of katwijk of een of andere zwarte kousen gemeente waar grasmaaien op zondag al genoeg is voor verbanning uit de kerk.

de mensen die er nu wonen hadden die keuze allang kunnen maken. zandvoort is nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met de autosport, gelijk aan Assen maar daar hoor je ze niet klagen, daar willen ze alleen maar meer. vraag maar aan Jeroen. (kijk klachten zijn er altijd maar de mensen in assen hebben racen in het bloed en ik denk niet dat men in assen een vakantiehuis koopt, omdat je daar zo mooi tussen de hunebedden door kunt wandelen)

Signature 

Profile

Posted: 03 October 2006 21:14 }   [ Ignore ]   [ # 16 ]  
Teambaas
7308

Dat is dus net als overal dus je gaat bij een circuit wonen dus dan weet je dat er geraced word je gaat bij een vliegveld wonen dus dan weet je dat er vliegtuigen overkomen etc. etc.

Bij ons in het dorp is er 1 week in het jaar feest iedereen is er dan en dan nog moet het geluid zacht. Maar dit jaar mocht de muziek ipc 95 db 100 db dat is dus best flink oja maar dat mocht alleen bij Jovink.

En dat word dan gemeten bij de dichts bijzijnde wooning, dus dat zal daar ook wel zo zijn maar in zandvoort staan de huisen verder weg.

Profile

Posted: 03 October 2006 20:16 }   [ Ignore ]   [ # 17 ]  
Coureur
701

Sculder,

Ik weet ook niet hoe ze dat precies meten, ik bedoel op welke afstand en of dat met wind mee of tegen gemeten wordt.
Geloof me dat maakt heel veel uit, en hoewel ik het woord greenfeelers erg leuk vind en dat het gelijk aan het groene boekje moet worden toegevoegd, moeten we wel het volgende in de gaten houden;

- de problemen worden maar in minimale mate veroorzaakt door deze groep fanaten, maar veel meer door de omwonenden, die in de herrie ziiten. dit is niet alleen gedurende de race, maar ook alle trainingen, officiele en niet officiele.

Hoe zeer wij die 2 DB ook “ mierenneuken ( thanks Maikel) vinden en of noemen, zijn het wel deze regels die ook vroeger het racen daar aan banden hebben gelegd, en veel omwonende zullen niet schromen om dat weer te doen.

Profile

Posted: 03 October 2006 19:31 }   [ Ignore ]   [ # 18 ]  
Teambaas
7308

Ik vraag me ook af waar ze dat dan meten want zelf 75 db is heel weing als je weet dat een motorfiets op 1 meter achter de uitlaat bij 6000 toeren ong. 96 db maakt. Standaard motor dan wel he.

Profile

Posted: 02 October 2006 21:06 }   [ Ignore ]   [ # 19 ]  
Teambaas
5905

volgens Hans Ernst mochten ze op zondag tot 75 decibel, die greenfeelers moeten zich niet aanstellen

Signature 

Profile

Posted: 02 October 2006 20:34 }   [ Ignore ]   [ # 20 ]  
Teambaas
7308
pctje - 02 October 2006 01:33 PM

HAARLEM - Het circuit van Zandvoort heeft zondag tijdens de A1-races de geluidsnorm van 70 decibel overschreden. Het circuit kan hiervoor een boete krijgen. Volgens een woordvoerder van de provincie Noord-Holland gaat het om een forse overschrijding. De provincie verrichtte de geluidmetingen.
Het daggemiddelde tijdens de races van zondag bedroeg 72 decibel.

Aaaaaaaaaaaaaah, over zulke berichten kan ik me ontzettend kwaad maken!!

2 decibel! Waar hebben we het in godsnaam over. Hier hebben een aantal van die hielenlikkers zitten te meten en ook al kwam het onder de grens uit, dan nog doen we er gewoon wat decibelletjes boven op zodat we ff kunnen zeuren.

Nee, zulke dingen verdienen niet mijn sympathie. Dat het miljoenen euro’s oplevert wordt voor het gemak maar even vergeten.

Hoop echt dat overheden hier niet moeilijk over gaan doen. Dan is het eind zoek.

3 db is verdubbeling van het geluid dus dat is dus best wel veel hoor 2 db!!!

Maar oke ik ben het er ook mee eens dat het een stelletje kutten zijn daar want 70 db dat is een flinke scheet van dichtbij gemeten, weet niet waar ze hebben staan meten om dat te halen, want op het ciruit zelf gaat het veeel harder.

En ze moeten blij zijn dat A1GP naar Nederland is gekomen hebben ze teminste weer een beetje inkomste gehad.

Profile

Posted: 02 October 2006 19:36 }   [ Ignore ]   [ # 21 ]  
Teambaas
5905

mierenneukerij noem ik het

ook nog gewoon een onderzoek van de provincie ook he.

ik vraag me af welke woelrat dat er last van heeft want rondom CPZ liggen alleen maar bungalows en hotels, die allemaal volgeboekt zaten met verstokte autosport fans

ik heb een hekel aan greenfeelers

Signature 

Profile

Posted: 02 October 2006 14:12 }   [ Ignore ]   [ # 22 ]  
Coureur
701

Ze moeten gewoon de opbrengst per DB laten uitrekenen, dan stellen ze de boel wel bij woepie

Profile

Posted: 02 October 2006 13:33 }   [ Ignore ]  
Administrator
18669

HAARLEM - Het circuit van Zandvoort heeft zondag tijdens de A1-races de geluidsnorm van 70 decibel overschreden. Het circuit kan hiervoor een boete krijgen. Volgens een woordvoerder van de provincie Noord-Holland gaat het om een forse overschrijding. De provincie verrichtte de geluidmetingen.
Het daggemiddelde tijdens de races van zondag bedroeg 72 decibel.

Aaaaaaaaaaaaaah, over zulke berichten kan ik me ontzettend kwaad maken!!

2 decibel! Waar hebben we het in godsnaam over. Hier hebben een aantal van die hielenlikkers zitten te meten en ook al kwam het onder de grens uit, dan nog doen we er gewoon wat decibelletjes boven op zodat we ff kunnen zeuren.

Nee, zulke dingen verdienen niet mijn sympathie. Dat het miljoenen euro’s oplevert wordt voor het gemak maar even vergeten.

Hoop echt dat overheden hier niet moeilijk over gaan doen. Dan is het eind zoek.

Signature 

“Een bankier is iemand die je een paraplu leent als de zon schijnt,
en hem terug wil zodra het begint te regenen.”
Mark Twain (1835/1910), Amerikaans auteur

Profile