F1crew

1 of 2
1

Verstappen flikt het weer
Posted: 05 October 2006 15:32 }   [ Ignore ]   [ # 1 ]  
Coureur
Total Posts: :
701

Miep,

Tekst was dat de monteurs maar E 2500, netto verdienden en zij voor gingen in de betaling maar dat Jos inmiddels ook het Miljoen had gekregen en het enige dat nog uit stond was een plastic tasje met declaratie bonnetjes van E 36.000.

dus het klopt wat je zegt, heb ik iets anders gezegt dan. zo ja . sorry wink

Profile

Posted: 05 October 2006 14:55 }   [ Ignore ]   [ # 2 ]  
Administrator
42225

Sorry, maar ik heb Jantje toch echt op tv horen vertellen dat z’n monteurs maar zoveel verdienden en Jos nu een miljoen op de bank heeft staan.

Maar Jantje zal wel geëmotioneerd zijn geweest op dat moment.

Profile

Posted: 04 October 2006 20:49 }   [ Ignore ]   [ # 3 ]  
Coureur
701

Het moge geen geheim zijn dat ik persoonlijk een bloedhekel aan dat gewauwel van Verstappen heb, in de wagen een meer dan begaafde rijder, buiten de wagen als hij spreekt over de technologie, is hij beter dan menig collega, maar sociaal gezien heeft hij een iq dan minder is dan zijn toch ferme schoenmaat. en ik zeg hiermee dus niet dat hij dom is. eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ook wel eens in de positie zou willen zijn, om een miljoen te wijgeren. helaas is het mij nog niet geboden, maar het kan zijn dat ik daar onder het gemiddelde scoor.

Het salaris is hem geboden en hij wil het hebben, geen problemen mee.

Ook nu wilde Jan lammers hem het salaris GRAAG weer betalen, maar door het principe dat je met sponsoren werkt, is de geldstroom niet constant het gehele seizoen.

Het grote probleem zat dus ook in het feit dat Verstappen een bankgarantie wilde, en dat houdt in dat het geld ten alle tijden op de bank moet staan.
DAT GAAT NIET, zonder het team in gevaar te brengen. immers aan dat geld mag niet worden gekomen, ook als het nodig is voor het voortbestaan van het Team.

Jan heeft Jos ook niet verweten dat hij een miljoen verdiende, maar wel dat hij geen begrip had voor het feit dat de betaling niet altijd op tijd was, domweg omdat het er niet was.

Het pijnlijke punt is dat Jos dat geld niet nodig heeft om rond te komen, maar het werd een principe kwestie van zijn manager, die dacht als ik mijn eisen neerleg vlak voor de race kan Lammers geen andere kant op dan meegaan.

En daar vergiste hij zich, we noemen hem Jantje, maar zeker zakelijk gezien heet hij met veel respect Jan, en dat weet Jos nu ook.

Profile

Posted: 04 October 2006 17:50 }   [ Ignore ]   [ # 4 ]  
Teambaas
7309

Ik heb ook vernomen dat die hoogste sjeik is opgestapt in de A1 en dat hij zn geld in een ander project gaat stoppen. Weer een eilandje of zo aan leggen bij dubai.

Profile

Posted: 04 October 2006 17:11 }   [ Ignore ]   [ # 5 ]  
Teambaas
3243

Mmm, volgens mij heeft Jan Lammers JV niet verweten dat hij hem betaald heeft, hij heeft alleen gezegd dat hij het onredelijk vond dat JV betalingsgaranties stelde op vastgestele tijden.
JL zei dat hij daar wel aan zou kunnen voldoen, maar dat dit zijn mogelijkheden om het team te kunnen voorzien van middelen ernstig zou beperken.
Blijkbaar was in het budget de uitgaven voor JV voorzien, en mijn hoop nu is dat dit vrijgekomen bedrag kan worden besteed aan het uitbreiden van het kennisniveau van het team, zodat ze eindelijk die Fransen eens op een droge baan kunnen inhalen.
IMHO is de exit van JV goed voor het NL A1GP team.

Profile

Posted: 04 October 2006 16:53 }   [ Ignore ]   [ # 6 ]  
Administrator
42225

Nog een keertje:

Jan Lammers wil zelf het bedrag neertellen voor Jos. Hij heeft nu tot 2 keer toe ingestemd met de vraagprijs van Jos.

Dan moet je niet achteraf gaan mauwen dat Jos nu een miljoen op z’n bank heeft staan en de rest niks. Ik vind het krom dat Jan Jos nu verwijt dat hijzelf hem een miljoen dollar heeft betaald.

Profile

Posted: 04 October 2006 16:32 }   [ Ignore ]   [ # 7 ]  
Teambaas
3243

Ach, voor de eer van het land, dat zal wel loslopen. Waar Jan vooral over viel waren de betalingsgaranties die hem de vrijheid ontnamen te doen met het team wat hem goeddunkte (volgens diverse radiointerviews). En terecht.

Feit is dat het NL A1team Verstappen niet meer nodig heeft.
Jos heeft dit team inderdaad op de kaart gezet, maar heeft daarbij wel een enorme wissel getrokken op de resources van dat team.
Nu de populairiteit van A1 in Nederland gevestigd is had JV zo slim moeten zijn om zijn eisen niet zo hoog te leggen.
Het feit dat hij roept dat Jan Lammers hem en zijn populairiteit gebruikt heeft om de tribunes vol te krijgen op Zandvoort is gewoon gel*l.
De populairiteit van A1GP was al veilig gesteld, en ik heb van niemand gehoord die kaarten had voor A1GP dat zij deze hebben ingeleverd omdat JV niet reed.

Eigenlijk heb ik me alleen maar geergerd aan de opstelling van JV.
Toen ik het op het nieuws hoorde dacht ik al, ‘t zal niet waar wezen, weer geldgezeur.
Immer das zelber mit der Jos. sad

En we hebben toch een hele leuke hoofdrace gezien dacht ik zo.
‘t had 3 minuten langer moeten regenen en dan had Bleekemolen gewonnen.
Nu wazzie 4e, ik zou zeggen een prima vervanger!

Ik ga gewoon A1 blijven kijken, en ben heel benieuwd naar de prestaties van Jeroen. duim

Profile

Posted: 04 October 2006 16:12 }   [ Ignore ]   [ # 8 ]  
Administrator
42225

Het was Jan veel aangelegen om Jos achter het stuur te krijgen.

Ja, dat hadden we al in de gaten. Jan was dondersgoed op de hoogte van de uitwerking van de naam Jos Verstappen. Daar heeft Jan met z’n Team Holland en de A1GP volop van geprofiteerd.

Als je dan gebruik maakt van iemands populariteit en bereid bent daar voor te betalen, moet je niet gaan huilen en sentimenten proberen op te roepen zoals voor de eer van het land blablabla, als die persoon vraagt om zijn geld en stelt dat men tenslotte gretig gebruik heeft gemaakt van zijn naam, ofwel over zijn rug, om de klasse onder het publiek te brengen.

Profile

Posted: 04 October 2006 16:07 }   [ Ignore ]   [ # 9 ]  
Coureur
701

Miep,

Ook dom om de helft van je budget aan een coureur te besteden.

Hierbij moeten we wel bedenken dat we ook niet weten wat de marktprijs van Bleekemolen is. Ik verwacht niet dat hij de hoofdprijs vraagt, maar geloof mij, ook hem is niets menselijks vreemd.

Natuurlijk vraag ik me ook af als Jos een miljoen kost en hij heeft datn een miljoen over en daar moet veel van afgerekent worden, ook het salaris van de tweede rijder, hoe zit dat dan.

David V

En de kans dat the Boss dit jaar in een open auto klasse uitkomt is daarbij gereduceerd tot practisch 0.

Ook ik zie dat heel somber in voor hem, maar dan moet ik ook weer toegeven dat ik dat al een aantal keren heb gedacht en als uit de gratie aangeeft dat je nog steeds een miljoen kan vragen, blijkt dat ik daar niet veel van weet ( lees snap)

Als iemand hem dan nog hebben wil, hij’s dan al 35.

Aaaagh .... deze doet zeer en ga ik niet verder op in… huilen

JV rijdt blijkbaar niet meer voor de lol.

Heeft hij nog nooit gedaan denk ik, mogelijk als klein jongetje

Hopelijk krijgt Team Holland nu meer speelruimte voor kundig personeel (met kennis van open auto’s, geen LeMans type kennis, want da’s toch anders)

ik ga er wel vanuit, maar ben benieuwd… we zullen dan iets zien wijzigen neem ik aan.

Profile

Posted: 04 October 2006 15:40 }   [ Ignore ]   [ # 10 ]  
Teambaas
3243

Het was Jan veel aangelegen om Jos achter het stuur te krijgen.
Andere teams hebben o.a. meer uitgegeven aan goede engineers en kennis.
Hopelijk krijgt Team Holland nu meer speelruimte voor kundig personeel (met kennis van open auto’s, geen LeMans type kennis, want da’s toch anders)

Profile

Posted: 04 October 2006 15:20 }   [ Ignore ]   [ # 11 ]  
Administrator
42225

Ook dom om de helft van je budget aan een coureur te besteden.

Profile

Posted: 04 October 2006 14:59 }   [ Ignore ]   [ # 12 ]  
Teambaas
3243

Precies, Loved GP.
Zekerheid boven alles.
En de kans dat the Boss dit jaar in een open auto klasse uitkomt is daarbij gereduceerd tot practisch 0.
Misschien volgend jaar weer.....
Als iemand hem dan nog hebben wil, hij’s dan al 35.
wink Misschien tegen Lammers rijden in de Senior F1 glimlach
Alhoewel, dat verdient ook niet zo veel. Da’s meer voor de lol, en JV rijdt blijkbaar niet meer voor de lol.

Profile

Posted: 04 October 2006 13:55 }   [ Ignore ]   [ # 13 ]  
Coureur
701

David V,

Weer een die het spelletje van Jos The Boss door heeft, zo heeft hij al heel veel kapot gemaakt en het maakt niets meer uit of dat nu door de manager komt of Jos zelf, tenslotte is het Jos die aan de touwtjes trekt bij het aanstellen en/ of aanhouden van de persoonlijke manager.

Maar dat er een bijzonder courreur , zolang hij in de wagen zit en de mond dicht houd, verloren gaat mag duidelijk zijn.

Een ding is zeker, Jos hoeft zich geen zorgen te maken dit jaar of dat Miljoen binnen komt, hij weet het nu zeker.

Profile

Posted: 04 October 2006 13:37 }   [ Ignore ]   [ # 14 ]  
Teambaas
3243

Ach, het is niet dat Jos nix betekend heeft voor het A1 gevoel in Nederland, maar het feit dat het bij hem altijd weer op bankgaranties uitkomt maakt onderhandelen met hem (via Rothengatter, die slecht engelstalige contracten kan lezen) moeizaam, en is tot nu toe altijd de doodsteek voor zijn carriereplanning geweest.

In mijn beleving is “aan het eind van het jaar $1M” toch een aardig statement, en of dat in wekelijkse, maandelijkse, of 3maandelijkse termijnen komt, daar zou ik als Jos zijnde niet zo moeilijk over gedaan hebben.
Geld heeft ‘ie toch wel, en voor naamsbekendheid had hij deze aktie ook beter kunnen laten.

$1M is overigens de helft van het volledige budget van het NL A1GP team, dus garanties op dit vlak kunnen de cashflow van het team ernstig frustreren. Dat snap ik van Jan Lammers ook wel. En die is ook zakenman genoeg om gaten in de begroting niet uit eigen zak aan te vullen, logisch.

En verder, als je $1M opstrijkt, dan is het helemaal godgeklaagd dat ‘ie ik Laguna Sega uitstapt vanwege een verkeerd toegekende drive through.

IMHO

Profile

Posted: 03 October 2006 16:24 }   [ Ignore ]   [ # 15 ]  
Coureur
701

Zouden Jan en Jeroen nog een bedankbriefje hebben gestuurd naar Jos?

Miep,
Hij heeft het wel verdiend denk ik, maar ik heb zo mijn twijfels of ze er aan gedacht hebben in de feestvreugde wink

Jos is dan nu wel de gebeten hond, maar ik denk dat zeker Jan toch wel zo eerlijk moet zijn om toe te geven dat heel deze happening op Zandvoort niet had plaatsgevonden als hij vorig jaar gestart was met Jeroen in de auto. Een fiks deel van de populariteit van de A1GP is toch te danken aan Jos, daar kan niemand omheen.

Absoluut waar en ik denk ook niet dat iemand hier omheen wil.
bedankt Jos duim (is hij al ingeschreven hier?, anders komt hij wel want hij heeft nu tijd zat denk ik) rolleyes

Toen de A1GP begon, ben ik gaan kijken omdat Jos reed. Daarna werd ik pas enthousiast over deze klasse. Ik twijfel of ik direct was gaan kijken als Team Holland was gaan rijden met Jeroen Bleekemolen.

Dat is best mogelijk Miep, maar als de dan de resultaten had vernomen, had je jezelf voor de kop geslagen dat je geen tijd had gevonden om te kijken, net als ik dit weekend. stom
en de volgende race als eerste voor de buis gezeten. auto

Profile

Posted: 03 October 2006 15:54 }   [ Ignore ]   [ # 16 ]  
Administrator
42225

Zouden Jan en Jeroen nog een bedankbriefje hebben gestuurd naar Jos?

Jos is dan nu wel de gebeten hond, maar ik denk dat zeker Jan toch wel zo eerlijk moet zijn om toe te geven dat heel deze happening op Zandvoort niet had plaatsgevonden als hij vorig jaar gestart was met Jeroen in de auto. Een fiks deel van de populariteit van de A1GP is toch te danken aan Jos, daar kan niemand omheen.

Toen de A1GP begon, ben ik gaan kijken omdat Jos reed. Daarna werd ik pas enthousiast over deze klasse. Ik twijfel of ik direct was gaan kijken als Team Holland was gaan rijden met Jeroen Bleekemolen.

Profile

Posted: 03 October 2006 12:43 }   [ Ignore ]   [ # 17 ]  
Coureur
701

Gisteren was Jos Verstappen en zijn actie , onderwerp op de radio in het programma “ praten met marc” en daar bleek dat Jos erg veel afschrijvingen heeft kunnen zien vanuit zijn ( steeds kleiner wordende) fanclub.

Nu zal Jos daar niet van wakker liggen en ik weet ook niet of dat nu een reactie is op zijn “niet verschijnen” of eigenlijk nog meer door de geweldige prestatie van Bleekemolen en het blijvende enthousiasme van Jan(tje) Lammers en het team.

Profile

Posted: 03 October 2006 11:43 }   [ Ignore ]   [ # 18 ]  
Teambaas
3243

Beste Jos Verstappen
Vaarwel. zwaai

Hallo Jeroen Bleekemolen duim

Jammer dat de baan te snel opdroogde. Toch geweldig gereden

Profile

Posted: 29 September 2006 08:54 }   [ Ignore ]   [ # 19 ]  
Coureur
701

Hoe dan ook, het wordt een echt race weekendje.

Veel plezier allemaal.  glimlach

Profile

Posted: 29 September 2006 08:29 }   [ Ignore ]   [ # 20 ]  
Teambaas
4993

A1GP: “Huub zat er weer tussen” - Robert Hoevers

A1GP: Een turbulente week voor het A1 team Nederland, en dan te bedenken dat het raceweekend op Zandvoort nog moet beginnen. Onderhandelingen met hoofdcoureur Jos Verstappen liepen stuk, tot grote onvrede van beide partijen. Vandaag vond de A1GP ‘kick-off’ in Amsterdam plaats, waar overigens Jeroen Bleekemolen zichzelf voor het eerst kon presenteren als eerste rijder. Teammanger Robert Hoevers vertelde Formule1Wereld.nl tijdens een rondvaart over de Amsterdamse grachten over de afgelopen dagen:

“Huub (Rothengatter, manager Jos Verstappen -red) zat er weer tussen, Huub komt er altijd weer tussen,” antwoordt Hoevers op de vraag waarom nieuwe onderhandelingen nodig waren terwijl men eerder al overeenkwam. “Jos en zijn manager hadden het idee dat wij niet zonder hen kunnen, en probeerden daarom het onderste uit de kan te halen. Vorig jaar al nam Jos de helft van ons budget in, en inderdaad waren we niet helemaal op tijd met het betalen van zijn loon. Veel mensen zijn echter in de veronderstelling dat twee weken geleden, toen het laatste bedrag is overgemaakt, bijna het volledige jaarsalaris op zijn rekening is gestort. Dit is echter niet waar, wij moesten alleen nog zijn declaraties (een € 36.000) die hij onlangs inleverde uitbetalen. Moet je je voorstellen, dat je bij je werkgever komt met een plastic zak vól met bonnetjes! Over de uitbetaling van Jos’ loon dit jaar wilden ze bankgaranties. Een soort vooruitbetaling, maar dan met het verschil dat zij er ook nog niet aan kunnen komen. Dit is echter onmogelijk voor ons, zouden we dat doen dan gaat ons budget zodanig naar beneden dat dit ten koste gaat van alles.”

“Buiten dat, de A1GP blijft toch een sport. Dit was keihard zaken doen, terwijl wij hadden gehoopt dat Jos gewoonweg trots zou zijn dat hij zou mogen racen voor zijn land. Blijkbaar zijn andere zaken belangrijker, toen hield het voor ons op.” Jeroen Bleekemolen, vorig jaar reserverijder voor het team, neemt de plek in van Verstappen, een beter debuutcircuit als A1GP racer is haast ondenkbaar voor de Zandvoort ‘local’. “Jeroen is een precieze coureur, rijdt heel zuiver en gecontroleerd,” gaat Hoevers verder. “Daarbij kent hij het circuit op zijn duimpje dus haalt hij daar voordeel uit. Het is goed dat hij morgen aan de rookie test kan meedoen, elke testmogelijkheid is meegenomen. Hij heeft dan wel lang niet gereden in de auto, maar zijn klasse is onder andere zijn aanpassingsvermogen. Zet hem in een auto en hij scheurt er mee weg, dat zag je ook bij Jan Lammers; ‘Jan je moet even een middagje rijden’, vertelden we hem toen Bavaria City Racing op het programma stond. ‘Prima hoor, geen probleem’ was het antwoord, en hij reed er zo mee weg. Die gasten doen natuurlijk ook niet anders.”

“Van onze auto wordt dit jaar meer verwacht,” meldt van der Hoeve tot slot. “Er is veel geld geïnvesteerd in simulatie (software). Er wordt nu full-time gesimuleerd voorafgaand aan elke race. Elk circuit stelt andere eisen aan de auto, de set-up is altijd weer anders. Dit ‘huiswerk’ is enorm belangrijk. Tevens is er een nieuwe engineer, Dave Stubbs. Een uiterst ervaren man, die de Formule1 in Zandvoort zelfs als teammanager nog heeft meegemaakt. Hij is onder andere werkzaam geweest bij Williams, Jaguar en Red-Bull, en is een stabiele vent. Erg prettig om mee te werken.”

“Mijn verwachting voor deze race? Als Jeroen op plaats zeven, acht, negen eindigt, zou hij het prima doen!”

bron: http://www.formule1wereld.nl/2.....amp;ucat=3

Signature 

Homo Sapiens non urinat in ventum…
Een wijs man piest niet tegen de wind in. duuhuuh

Profile

Posted: 28 September 2006 23:05 }   [ Ignore ]   [ # 21 ]  
Teambaas
7309

http://www.radio538.nl/538/media/player/index.jsp?cat=fragmenten&filename=20060928-verstappen.wma&id=680335

Hier de link van het gesprek.

Profile

Posted: 28 September 2006 21:22 }   [ Ignore ]   [ # 22 ]  
Coureur
701

duim

Profile

Posted: 28 September 2006 21:20 }   [ Ignore ]   [ # 23 ]  
Teambaas
5905

die regeling is niet van jan lammers uit maar van de A1GP organisatie, voor vrijdag 12 uur savonds kunnen kaartjes geannuleerd worden.

maar waarom zou men, is toch een hele dag mooie autosport. ik hoop dat de bleek het er goed vanaf brengt!

Signature 

the time has come to choose between what’s RIGHT and what’s EASY

Profile

Posted: 28 September 2006 19:50 }   [ Ignore ]   [ # 24 ]  
Coureur
701

Thor

Kon er nu echt helemaal niets geregeld worden voor deze Race.

,

Dat is wel getracht, maar de manager van Jos, ik neem aan met instemming van Jos, was niet over te halen.
Dit was gisteren op de radio te horen in het commentaar van de leiding van de GPA1

Konden beide partijen(zonder een wijzend vingertje naar 1 van de 2) een manier vinden om het op 1 oktober netjes te laten verlopen.

In alle eerlijkheid was het geen geval van vingertje wijzen, maar het niet op tijd nakomen van financiele verplichtingen, van de een jegens de ander.
Ik weet natuurljk niet hoe dat normaal?in dat wereldje gaat, maar je moet wel in gedachte houden dat er vorig jaar ook afspraken waren gemaakt, die duidelijk niet zijn nagekomen.

Kon die ene race niet gewoon doorgaan en verder kijken na die race?

Dat was de gentlemans uitkomst, maar de manager van Jos wijgerde elke verdere medewerking aan een “oplossing”

Er was wel een hele nette regeling van Jan.
Mocht je de kaartjes van de a1 speciaal gekocht hebben omdat Jos reed, kun je het geld terugvragen.

Dat wist ik nog niet maar het is wel heel netjes, benieuwd hoeveel er gebruik van maken.

Profile

Posted: 28 September 2006 12:03 }   [ Ignore ]   [ # 25 ]  
Teambaas
3598

Vanmorgen was er een intervieuw op de radio waar zowel Jos Verstappen als Jan werden ondervraagd.

Beide wisten niet de intervieuwer hun aan de lijn had gehad.
De reactie van Jos was gewoon dat er geen zekerheid was dat het geld op tijd betaald werd en dat hij zeer zeker niet aanwezig zal ijn in Zandvoort.
Op de vraag of Jos het niet jammer vond voor de fans, was het antwoord dat het niet zijn fout was.

De reactie van Jan is dat Jos vorig jaar gewoo betaald heeft. In dit intervieuw gaf jan ook te weten dat Jos zich niet als een normale medewerker moest voelen die zijn betaling gewoon zoals de andere werknemers elke maand zou krijgen. Daar was het bedrag te groot voor, en aangezien een normale medewerker in het A1 nederland team bruto een 2500 euro was een beetje makkelijker was dan de 1 miljoen dollar die door Jos te incaseren was.

Alles bij alles even mijn mening.
Kon er nu echt helemaal niets geregeld worden voor deze Race.
Konden beide partijen(zonder een wijzend vingertje naar 1 van de 2) een manier vinden om het op 1 oktober netjes te laten verlopen.

Kon die ene race niet gewoon doorgaan en verder kijken na die race?

Er was wel een hele nette regeling van Jan.
Mocht je de kaartjes van de a1 speciaal gekocht hebben omdat Jos reed, kun je het geld terugvragen.

Signature 

“you’re free to race… but keep it clean !!!”

Profile

Posted: 27 September 2006 23:33 }   [ Ignore ]   [ # 26 ]  
Teambaas
7309
KiMiFaN - 27 September 2006 11:26 PM

hoe vaak hij al wel niet naar voren heeft laten komen dat hij het eigenlijk alleen voor het geld doet.

Als iemand zegt dat hij iets doet om er niet beter van te worden is een grote leugenaar. Dus vind ik jos zakelijk en redelijk.

Profile

Posted: 27 September 2006 23:28 }   [ Ignore ]   [ # 27 ]  
Teambaas
7309
maikel - 27 September 2006 11:02 PM

ik weet niet wat voor complex je me hier (en in dat andere topic) probeert aan te lullen hoor, maar als je nu nog niet snapt dat ik KAARSRECHT achter Jos sta en dus NIET telleurgesteld ben en dat het ook echt NIET zeer doet hoor.

ik vind dat Jos zakelijk gezien groot gelijk heeft, ik ben zelf ondernemer, en als ik een dienst verleen verwacht ik daar ook voor betaald te krijgen, en niet na 7 maanden. of dat nu 20 euro is of 50.000 of een miljoen.

maar laten we nu maar ophouden voordat ik zometeen dingen zeg die ik gewoon niet moet zeggen.

wie weet zien we jos toch rijden… zou leuk zijn als het allemaal opgelost kon worden. zo niet dan niet

Maikel we kunnen met Jos polonaise lopen want ik sta daar ook rechtachter precies wat ik ook bedoel.

Profile

Posted: 27 September 2006 23:26 }   [ Ignore ]   [ # 28 ]  
Teambaas
4089
maikel - 27 September 2006 09:57 PM

ja maar wie het breed heeft.....

je kunt niet van iemand verwachten dat er zomaar in een keer een levenstijl wordt afgekapt. zou wat zijn

“oh jan maakt niet uit hoor dat je me niet kunt betalen, ik ga we effe driehoog achter wonen totdat jij uit de geldzorgen bent.”

als de KLM tegen jou zegt OB dat je geen loon krijgt omdat het slecht gaat met hun dan zeg je op een gegeven moment toch ook zoek maar een andere jojo die die kist de wereld rond stuurt?

Dat vind ik een slecht argument omdat coureurs nu eenmaal niet alleen van een loon van team moeten leven maar ook van sponsorgelden enz. (TRUST!!!!) Mij maak je niet wijs dat er nog steeds zelfs in A1GP coureurs zijn die zelf geld mee moeten nemen naar de sport toe in plaats van 1 miljoen dollar te krijgen voor het rijden.

Ik vind het gewoon puur gezeur a la Jos en dat is nu niet alleen maar ook met Trust, Jordan, zijn mening over Doornbos en Albers en hoe vaak hij al wel niet naar voren heeft laten komen dat hij het eigenlijk alleen voor het geld doet.

In mijn ogen is hij dan ook helemaal afgebrand. Hij weet dat er een enorme Joshype is in Nederland maar zegt ff vantevoren dat hij toch niet voor de Fans komt maar gewoon omdat hij daar moet rijden. Ook weet hij dat heel nederland wacht tot 1 oktober en die gast flikt het weer. Daar maakt hij in mijn ogen fans onwaardig.

Signature 

“All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. From the ashes a fire shall be woken, a light from the shadows shall spring; renenwed shall be blade that was broken, the crownless again shall be king.”

Profile

Posted: 27 September 2006 23:17 }   [ Ignore ]   [ # 29 ]  
Coureur
701

maikel,

wel fair blijven,

27 september is niet gedurende deze week, dat is vandaag, en mijn vraag is ook vandaag, ik zit nu in dit topic en niet in dat andere

Ik heb je niet gezien in de andere topics waar het over jos ging, maar dat geeft niet aan dat je het niet meegelezen hebt.

ik weet niet wat voor complex je me hier (en in dat andere topic) probeert aan te lullen hoor, maar als je nu nog niet snapt dat ik KAARSRECHT achter Jos sta en dus NIET telleurgesteld ben en dat het ook echt NIET zeer doet hoor.

Ik praat niemand een complex aan en zou dat ook niet kunnen waarschijnlijk.

Maar je reacties zijn zo ontzettend fel, dat je niet gek op moet kijken als mensen daar op reageren. hoewel ik me niet voor kan stellen dat je als fan van Jos niet teleurgeteld bent dat hij niet meerijd, nu dat spektakel in Nederland is.

maar laten we nu maar ophouden voordat ik zometeen dingen zeg die ik gewoon niet moet zeggen.

Zal wel meevallen......

wie weet zien we jos toch rijden… zou leuk zijn als het allemaal opgelost kon worden. zo niet dan niet

Ik geef toe dat het wel een enorm spektakel zou geven, zeker als hij dan ook nog ver weet te komen.

Van mij mag hij, en ik heb ook niets tegen een goede klassering.

Profile

Posted: 27 September 2006 23:02 }   [ Ignore ]   [ # 30 ]  
Teambaas
5905

27 september is niet gedurende deze week, dat is vandaag, en mijn vraag is ook vandaag, ik zit nu in dit topic en niet in dat andere

Sorry als het zeer doet maikel en je teleurstelling voelt, maar je moet wel een open vizier houden.

ik vind dat Jos zakelijk gezien groot gelijk heeft, ik ben zelf ondernemer, en als ik een dienst verleen verwacht ik daar ook voor betaald te krijgen, en niet na 7 maanden. of dat nu 20 euro is of 50.000 of een miljoen.

Signature 

Profile

Posted: 27 September 2006 22:50 }   [ Ignore ]   [ # 31 ]  
Teambaas
7309
Ollie Bollie - 27 September 2006 09:41 PM

Ik had ( in Jos zijn schoenen) gezegd : ik rij in Zandvoort, en als het de week daarna niet geregeld is kap ik ermee. Zo had hij minder mensen teleurgesteld.

Ik denk dat hij hier ook het team goed te pakken heeft nu zullen ze niet over jos zn rug een hoop petjes vlaggen en ander geld inkomsten hebben op zandvoort, de supporters die nu NOG wel komen zullen minder snel iets kopen, en dr zullen ook een hoop JOS supporters nu niet komen denk ik.

Profile

Posted: 27 September 2006 22:26 }   [ Ignore ]   [ # 32 ]  
Coureur
701

Maikel,

Ik heb op geen moment in mijn commentaar op Jos iets nadeligs gezegd over

- de stuurmanskunst van Jos
- geldzaken in welke vorm dan ook.
- dat hij het geld wat hij verdiende en wel of niet heeft, niet geheel zelf verdiende of recht op had.

Waar mijn commentaar over gaat is dat Jos steeds maar weer met zijn bekkie afbreekt wat hij met de handen aan het stuurwiel opbouwde.

Het opbouwen is moeilijk en wordt steeds moeilijker, het kan best zijn dat zijn fans door dit en dun achter hem blijven staan, en dat is aleen maar te bewonderen. Iets heel anders is het met de teambazen of/ en sponsors die vertrouwen in Jos en zijn inmiddels beroemde manager moeten hebben.

Het is ook niet de eerste keer dat Jos (hoeveel gelijk hij ook heeft) op het laatste moment een financiele of zelfs een in de ogen van Jos een zaak, waar zijn eergevoel in gedrang komt.

Als je dat op momenten doet dat je denkt de ander in een hoek te hebben gedreven, en de andere kant is niet onder de indruk van je bluf, dan is er geen andere mogelijkheid meer over dan door de achterduer te verdwijnen.

In mijn ogen had hij zelfs naar zijn fans de morele verplichting om de race dit weekend te rijden, en daarna het zakelijke appeltje te schillen.

Maar of het nu Jos is, zijn manager of de combinatie, ze hebben minimaal een heel slecht gevoel voor timing.

Zelfs Bruce Holmes bemoeide zich met het een en ander en volgens zeggen ( ik heb ook niet meer informatie dan dit) wilde de organisatie garant staan voor de betaling.

Natuurlijk hoeft Jos het niet te pikken dat de betalingen niet op tijd komen, en heeft hij het recht op een goede behandeling en betaling. laten we even eerlijk zijn, hij komt ook niet de dag na de race op de grid om te racen.

MAAR ........ Hij heeft maanden gehad om dit te regelen, en akkoord te gaan of andere beslissingen te nemen, dat je dat zo vklak voor de race doet is mensen met de rug tegen de muur willen zetten, en als je dan niet zo belangrijk blijkt te zijn dan dat je in je grootsheidwaanzin denkt te zijn als Coureur, manager of combinatie daarvan....... merk ja dat het een harde wereld is.

Veel mensen noemen hem nog steeds Jantje Lammers, Jos en Huub weten nu dat dat alleen een naam is en dat het niets heeft te maken dat het op welke manier, als coureur, mens of zakenman een klein ventje is.

Sorry als het zeer doet maikel en je teleurstelling voelt, maar je moet wel een open vizier houden.

Ik maakte deze commentaren al gedurende de week, en wist dus niets van wat er ging gebeuren, maar bleek al snel gelijk te krijgen, helaas moet ik zeggen.

Profile

Posted: 27 September 2006 21:57 }   [ Ignore ]   [ # 33 ]  
Teambaas
5905

ja maar wie het breed heeft.....

je kunt niet van iemand verwachten dat er zomaar in een keer een levenstijl wordt afgekapt. zou wat zijn

“oh jan maakt niet uit hoor dat je me niet kunt betalen, ik ga we effe driehoog achter wonen totdat jij uit de geldzorgen bent.”

als de KLM tegen jou zegt OB dat je geen loon krijgt omdat het slecht gaat met hun dan zeg je op een gegeven moment toch ook zoek maar een andere jojo die die kist de wereld rond stuurt?

Signature 

Profile

Posted: 27 September 2006 21:41 }   [ Ignore ]   [ # 34 ]  
Teambaas
4993

Maar rijdt Jos nu voor het geld of voor de kick ?

Mij lijkt, dat zijn beurs al aardig gevuld is, dus voor die centen hoeft hij het niet meer te doen.
Blijft overeind dat ik het niet netjes vindt van het team dat men betalingsachterstanden heeft. Maar ook dat zal wel vaker voorkomen in de racerij.

Waarom dan NU alles zo hard gespeeld?

Ik had ( in Jos zijn schoenen) gezegd : ik rij in Zandvoort, en als het de week daarna niet geregeld is kap ik ermee. Zo had hij minder mensen teleurgesteld.

Ben trouwens benieuwd in welke klasse Jos denkt dan WEL te gaan rijden, want er zijn nu niet zo veel mogelijkheden meer.

Signature 

Profile

Posted: 27 September 2006 21:22 }   [ Ignore ]   [ # 35 ]  
Teambaas
5905

hier wil ik nog kanttekenen dat het geld waar Verstappen het over heeft, het prijzengeld betreft dat hij zelf bij elkaar gereden heeft, er stond duidelijk in de persberichten die ik van de A1GP organisatie heb gekregen dat het team zoveel dollar kreeg en de coureur zoveel dollar, dus gewoon geld waar Jos recht op had

Signature 

Profile

Posted: 27 September 2006 20:58 }   [ Ignore ]   [ # 36 ]  
Teambaas
5905

ik maar hier niet veel woorden vuil aan

maar aan alle mensen die Jos nu WEER een geldwolf noemen en WEER door het slijk halen omdat het WEER zijn schuld is:

beantwoord mij EEN vraag (en beargumenteer):

als jullie baas je 7 maanden later pas betaald werk jij dan nog voor die baas???

Signature 

Profile

Posted: 27 September 2006 13:21 }   [ Ignore ]   [ # 37 ]  
Administrator
42225
loved GP - 27 September 2006 12:49 PM

Miep,

vergeef me mijn lompheid kniel  bloos

Je kunt beter excuus aanbieden aan m’n collega’s van de redactie. Zij zijn het die de website voorzien van nieuws, niet ik. Mijn bijdrage is al geruime tijd miniem tot nul, dus alle reacties over de website, positief of negatief, gericht aan miep doen een afbreuk aan hun prestaties.

Profile

Posted: 27 September 2006 12:57 }   [ Ignore ]   [ # 38 ]  
Coureur
701

A1 Team Nederland voelt zich overvallen door de geldeisen van Jos Verstappen en manager Huub Rothengatter waardoor Verstappen komende zondag niet van start zal gaan tijdens de A1GP-seizoenstart op Zandvoort. Teambaas Jan Lammers: ,,Jos heeft veel voor A1GP gedaan en A1GP veel voor Jos, het totale gebrek aan waardering en vertrouwen van de kant van Rothengatter en Verstappen zorgde voor de breuk.’’
Een en ander blijkt uit een persbericht op de website van A1 Team Nederland.
‘Het grote breekpunt was een garantie die namens Jos Verstappen door Huub Rothengatter werd geëist’, schrijft A1 Team Nederland op haar site. ‘Huub’s argument was: ‘we willen de ‘hassle’ (gedonder) van vorig jaar voorkomen’. De vraag van Jan Lammers was: ‘Huub leg me eens uit, bedoel je met het feit dat Jos weer populair is een race heeft gewonnen en bijna 1 miljoen dollar op de bank heeft, gedonder of ‘ hassle’?’ Hier kwam een ontwijkend antwoord op. Toen de vraag van Jan:  ‘Huub wat doe je liever, weer een seizoen zoals vorig jaar, of niet rijden?”. Huub antwoordde: ‘niet rijden’.
A1 Team Nederland erkent op haar website dat er inderdaad een achterstand was met salarisbetalingen, maar dat de 1 miljoen dollar inmiddels op de bankrekening van Verstappen staat.
Nu eiste het kamp Verstappen een garantie van A1 Team Nederland en/of de A1GP Organisatie’, aldus Team Nederland op de website. ‘Hierop vertelde Bruce Holmes (financierder A1GP, red.) dat het contract tussen Verstappen en A1 Team Nederland de garantie moest zijn en dat A1GP bereid was om mee te tekenen ofwel als organisatie garant te staan. Dit was niet voldoende voor Huub Rothengatter en ook een direct telefoongesprek van Bruce Holmes met Jos mocht niet baten’.
Jan Lammers zegt te balen als een stekker: ,,Jos heeft veel voor A1GP gedaan en A1GP veel voor Jos, het totale gebrek aan waardering en vertrouwen van de kant van Rothengatter en Verstappen zorgde voor de breuk. Ik vind het echt verschrikkelijk jammer en ook waardeloos voor de fans van Jos maar we moeten eerlijk zijn, dit is ook Jos en als je een fan van Jos bent moet je ook een fan van Huub Rothengatter zijn. Vorig jaar heb ik als eerste Jos gebeld om hem in de auto te krijgen en daar hebben we allemaal veel plezier aan beleefd, maar ik heb ook enthousiasme en passie nodig, het gaat nu alleen maar over geld”.
Lammers vervolgt:  ,,Onze focus is nu gericht op het maximaal presteren voor het grote publiek we willen nog steeds als A1 Team Nederland goed presteren. Die moeilijke opdracht heeft nu reserverijder Jeroen Bleekemolen maar we hebben het volste vertrouwen in Jeroens capaciteiten. Het zou tenslotte niet de eerste keer zijn dat hij een race in Zandvoort wint. Zandvoort ligt er werkelijk prachtig bij en natuurlijk zullen we Jos gaan missen maar we verwachten toch op een prachtig spektakel.’’

Profile

Posted: 27 September 2006 12:49 }   [ Ignore ]   [ # 39 ]  
Coureur
701

Miep,

vergeef me mijn lompheid kniel  bloos

Profile

Posted: 27 September 2006 11:17 }   [ Ignore ]   [ # 40 ]  
Teambaas
4089

Ik mag zeker niet I told you so tong zeggen over onze geweldige held Jos Verstappen rolleyes

Signature 

“All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. From the ashes a fire shall be woken, a light from the shadows shall spring; renenwed shall be blade that was broken, the crownless again shall be king.”

Profile

Posted: 27 September 2006 11:12 }   [ Ignore ]   [ # 41 ]  
Administrator
18669

Inderdaad, want hier had miep in dit geval totaal niets mee te maken :p

Signature 

“Een bankier is iemand die je een paraplu leent als de zon schijnt,
en hem terug wil zodra het begint te regenen.”
Mark Twain (1835/1910), Amerikaans auteur

Profile

Posted: 27 September 2006 10:17 }   [ Ignore ]   [ # 42 ]  
Coureur
701

dat had ik moeten weten bloos

Profile

Posted: 27 September 2006 10:06 }   [ Ignore ]   [ # 43 ]  
Administrator
42225
loved GP - 27 September 2006 09:41 AM

Miep,

Ik begrijp dat de teleurstelling dat The boss niet mee doet groot is, en dat het ook een deceptie is dat Jan(tje) Lammers The boss graag in het team wil, maar niet tegen elke prijs,

Maar ik vind het grote rode kruis door de foto van zandvoort te veel van het goede, het gaat ook zonder de Boss door, een klein kruisje door het koppie van Jos The (formal) Boss is voldoende denk ik wink

Dit forum heeft het onderdeel Het Perscentrum. Daar kun je opmerkingen aangaande forum/website richten aan de redactie (bestaande uit 5!! mensen).

Profile

Posted: 27 September 2006 09:41 }   [ Ignore ]   [ # 44 ]  
Coureur
701

Miep,

Ik begrijp dat de teleurstelling dat The boss niet mee doet groot is, en dat het ook een deceptie is dat Jan(tje) Lammers The boss graag in het team wil, maar niet tegen elke prijs,

Maar ik vind het grote rode kruis door de foto van zandvoort te veel van het goede, het gaat ook zonder de Boss door, een klein kruisje door het koppie van Jos The (formal) Boss is voldoende denk ik wink

Profile

Posted: 27 September 2006 09:13 }   [ Ignore ]   [ # 45 ]  
Coureur
701

Jos The Boss,

Een van de weinige coereurs die een LOOPbaan verdiende met zijn gedrag woepie

tip voor Jos te Boss, buiten de wagen zwijgen

Profile

Posted: 27 September 2006 09:12 }   [ Ignore ]   [ # 46 ]  
Teambaas
4993

Jos piest tegen de wind in wink

Verstappen meldt zich af voor A1GP op Zandvoort

Uitgegeven: 27 september 2006 07:59
Laatst gewijzigd: 27 september 2006 08:02

ZANDVOORT - Jos Verstappen rijdt komend weekeinde niet de A1GP-race op Zandvoort. De Limburgse autocoureur is deze week in een conflict verzeild geraakt met het management van het Nederlandse A1GP-team, waarna teambaas Jan Lammers besloot Jeroen Bleekemoolen in de auto te zetten.

De ruzie tussen beide kampen gaat om geld. Verstappen heeft vorig seizoen lange tijd op zijn salaris (1 miljoen dollar per jaar) moeten wachten en zijn manager Huub Rothengather wilde een soortgelijke situatie vermijden. Omdat zowel de A1GP-organisatie als het Nederlandse A1GP-team geen bankgarantie wilde afgeven, besloot Verstappen zich terug te trekken.

Centen

“We wilden geen herhaling van vorig seizoen”, reageerde Verstappen op zijn website. “Rijden, de hele wereld over reizen en wachten op je salaris. Ik heb echt maandenlang op mijn centen moeten wachten, terwijl ik er alles voor doe om de A1GP te promoten. Ik was op de Masters in Zandvoort, gaf demonstraties in Assen en Rotterdam. Terwijl er nooit op tijd betaald werd. Gistermiddag zijn nog financiële zaken geregeld die met vorig seizoen te maken hadden.”

Het A1-team Nederland ontkent niet dat Verstappen op zijn geld heeft moeten wachten: “Ja, het A1-team Nederland had een achterstand met betalingen”, meldt het team in een communiqué. “En ja, alles is inmiddels wel betaald, bijna 1 miljoen dollar.”

Bankgarantie

Rothengather eiste voor zijn pupil een bankgarantie, maar daar wilde zowel de A1GP-organisatie als het Nederlandse team niet op in gaan. Toen teambaas Lammers daarop vroeg aan Rothengather wat hij liever deed, weer een seizoen als vorig jaar of niet rijden, antwoordde de manager: “Niet rijden.”

“Ik vind het echt verschrikkelijk jammer en ook waardeloos voor de fans van Jos”, reageerde Lammers. “Maar we moeten eerlijk zijn. Dit is ook Jos. Als je een fan van Jos bent, moet je ook fan van Huub Rothengatter zijn. Vorig jaar hebben we veel plezier beleefd, maar ik heb ook enthousiasme en passie nodig. Het gaat nu alleen maar over geld.”

A1GP

Ruim 70.000 autosportfans hebben een kaartje gekocht voor de A1GP-race op Zandvoort. Zij deden dat vooral om Jos Verstappen in actie te zien. De coureur zelf is daarom ook diep teleurgesteld over de gang van zaken, maar heeft het gevoel dat hij geen andere keus heeft.

“De A1GP verdient veel geld met de race op Zandvoort, maar ik krijg mijn salaris niet. Hoe zou jij je voelen als je maandenlang voor je baas werkt en je krijgt je loon niet op tijd uitbetaald? En dat maand na maand? Dan houdt het toch een keer op? Ik ben een man van ‘afspraak is afspraak’. Maar zo heb ik er geen enkel vertrouwen meer in.”

Bron: http://www.nu.nl

Signature 

Profile

Posted: 27 September 2006 09:08 }   [ Ignore ]   [ # 47 ]  
Coureur
701

Ollie Bollie

is het geen tijd om jouw sign eens aan The Boss ter hand te stellen,

Signature
Een wijs man piest niet tegen de wind in. 

Geweldig dat Jan Lammers zich niet in de hoek laat drukken waar Jos heel stilletjes kan gaan zitten huilen, what a looser !!

Kan hij over een paar jaar weer klagen ook in de AGP1 niet een echte kans te hebben gehad, maar dat hij nog steeds veel fans trekt in de rollator races, in het huis waar hij dan woont

Profile

Posted: 27 September 2006 09:02 }   [ Ignore ]   [ # 48 ]  
Teambaas
4993

Te triest voor woorden.

Ik begreep dat er al eerder problemen over geld was, kennenlijk heeft het management van Jos Zandvoort aangegrepen om Lammers onder druk te zetten.

Bleekemolen is geen verrassing voor mij, Jeroen was al vanaf het begin aangewezen als reserve rijder.

Signature 

Profile

Posted: 27 September 2006 08:59 }   [ Ignore ]   [ # 49 ]  
Coureur
701

Thor,

ik heb er wel woorden voor, het is een Slemiel !!!!!!!!

Als hij werkelijk de kerel was met respect voor de fans , die hij overal wil uitstralen had hij niet voor de zoveelste keer de kont in de wind gedraait en zijn opwachting gemaakt, waar die 75.000 verstappen fans ( volgens zijn opmerkingen) voor komen.

Daarna schil je het zakelijke appeltje.

We zullen zien hoeveel mensen er nog komen, want volgens verstappen zou er zonder hem lang niet een dergelijke opkomst zijn, we zullen zien

Geloof me, ook zonder dit fenomeen, wordt het een mooie race.

Profile

Posted: 27 September 2006 08:57 }   [ Ignore ]   [ # 50 ]  
Teambaas
1141

Van iedereen die Nederlander is en een race-licensie heeft kiezen ze Bleekemolen… Hij kent Zandvoort natuurlijk wel heel goed, maar echt een topper is-ie volgens mij niet…

Profile

1 of 2
1