Nou, ik heb al twee dagen niets anders gegeten dan magnetronpannenkoeken (met een beetje kaas) en een verdwaalde bruine boterham met pindakaas. Oh en af en toe een appeltje, maar die zijn nu ook op. Ik moet zeggen, die pannenkoeken zijn wel lekker, maar zo’n dieet is toch niet echt aan te raden. Morgen toch maar es naar de supermarkt, zien of ik nog wat eiwitten en vitamines kan vinden.
net nogal weing gegeten, mn maag is nog niet helemaal goed. Maar het gaat gelukkig al weer beter met ons alle 3, geen verlammingsverschijnselen gelukkig Er werd alleen wat vaak naar het toilet gerend door ons allemaal.
Straks nog maar ff een cracker ofzo eten, heb best wel trek op het moment.
Getsie Nijntje, verkeerde kip is heel erg gevaarlijk! Ik ken iemand die daardoor, gelukkig tijdelijk, verlamd geraakt is, die was er echt heel erg aan toe…
Wij aten vandaag prei-quiche met een tartaartje, en als nagerecht hebben we een ananas geliquideerd, heerlijk!
hmmm, toch maar niet zo snel lezen, ik las: ik heb gister ook tijdens het avondeten gekookt :duuhuuh:
gister was het kipkerrie *met kip die niet goed meer was, mn ouders en ik alledrie ziek, zwak en misselijk vanmorgen...M’n vriend kon er wel tegen, maar die heeft volgens mij een ijzeren maag...*
vanavond weet ik het nog niet, mn moeder kookt.
Mag je op goede vrijdag geen vlees eten? Waarom niet, nog nooit van gehoord?
Wij aten gisteren broodje kipshoarma met frietjes. Dus wel vlees
En vandaag een roerbak met witlof, reepjes bieflap, paprika, uitje, wat honing en dille, met gebakken aardappels. En chocolade-ijs toe
ff uitleggen…
[Theologieles mode] Op Goede Vrijdag wordt (in ieder geval door Katholieken) geen vlees gegeten omdat dit de dag is dat Jezus gekruisigd werd. Voor Katholieken is dit een soort van meelijden, sober zijn. Vroeger mochten Katholieken zoiezo geen vlees op vrijdag maar vis. Ook mag er op Goede Vrijdag eigenlijk niet geslacht worden. [/theologieles mode]
Gegeten:
vrijdag: spaghetti (met vlees, ben zelf een slechte katholiek wat dat betreft)
zaterdag: chicken tonight
zondag: stokbrood boven een kampvuur gebakken en creamcrackers met kaas en worst
maandag: quiche, frikandel, salade, frietjes en ijs toe
*het hele weekend was ik op scoutingkamp, dan eet je wat makkelijker *
Mag je op goede vrijdag geen vlees eten? Waarom niet, nog nooit van gehoord?
Wij aten gisteren broodje kipshoarma met frietjes. Dus wel vlees
En vandaag een roerbak met witlof, reepjes bieflap, paprika, uitje, wat honing en dille, met gebakken aardappels. En chocolade-ijs toe
Gewoon bloemkool en aardappels koken en in stukjes snijden, de gerookte kip koop je ook kant en klaar en snij je in stukjes. Dan de ingredienten van het sausje mengen en alles door elkaar mixen.
Ik had een simpele salade gemaakt van bloemkool, aardappel en gerookte kip met een sausje van yoghurt, beetje mayo, kerrie, peper en zout.
En toe een versgedraaide aarbeienmilkshake
vandaag was het soep met brood *standaard op een zaterdag* en morgen wordt het shoarmavlees met aardappeltjes en een tot nog toe uit te kiezen groente…