Ben het niet eens met al die teams die overgenomen worden door fabrikanten. Wat hebben we over een paar jaar nog aan de start, Ferrari, Mercedes, Renault, Toyota en Honda. Cosworth kun je niet meetellen, dit zou dus inhouden, met Cosworth mee dat er zes teams auto’s in kunnen zetten. De rest kun je inderdaad niet mee tellen want een Mercedes of een Ferrari zal nooit motoren afstaan aan kleinere teams met dezelfde specificaties als waar zij op dat moment mee rijden. Mosley heeft dan ook volkomen gelijk dat hij de prive teams weer wil laten terugkeren. Maar dit stuit weer op verzet van de grote teams. Ik persoonlijk vind het dan ook heel jammer dat een Eddie Jordan, een Paul Stoddart, een Sauber verdwijnen. Vooral een Jordan en een Stoddart lieten zich de mond niet snoeren door de grote boy’s. Zij waren de enigen die in het gesloten wereldje dat F1 heet hun goed of afkeuring duidelijk altijd hebben laten blijken, de anderen hoorde je alleen als het hun belangen betrof. Hopelijk gaan de grotere teams op tijd inzien dat de F1`bestaat bij de gratie van de consument. Als er over twee/drie jaar nog maar twaalf auto’s rondtoeren zal het snel gedaan zijn.
Ik weet het niet Maikel. Toendertijd bij Mclaren was het ook geen fabrieksteam en presteerden ze toch ook goed.
Vorig sysoen deden ze het redelijk maar dit jaar zijn ze toch weer gezakt. Het rijdersduo is goed en zal elkaar ook stimuleren denk ik.
Ben benieuwd.