Sjefke.
toch sterk, gisteren schreef ik nog :
Tuurlijk is Michael een publieks/reclamegeld trekker, maar ik denk echt ( meen ook dat dat ooit door Ferrari is gezegd) dat men Michael voor altijd bij Ferrari zal willen houden. ( als technisch adviseur/ manager)
En vandaag meldt “onze” site:
Geen ander team voor Michael
Nu zak je toch een klein beetje in mijn achting, deze voorspelling van jou was net zo spannend als de weddenschap dat na de dag de nacht komt.
Wie ook maar heel af en toe iets gelezen heeft, of geluisterd naar de vele programmas en intervieuws, met of over shumi, heeft die voorspelling van jou ,minimaal 10 keer vernomen.
But it is the impulsiveness in Montoya’s character that make him such an inspiring, appealing and dynamic racing driver and personality - and that is what will be so badly missed.
His incredible skills at overtaking - to which he brings an improvisation, bravery, deftness and flair that has arguably never been seen before - are inseparable from his mercurial character.
It is easy to forget that until Montoya’s arrival in the sport in 2001, overtaking in modern F1 was considered so difficult as to be almost impossible.
That is still the case, but Montoya has been able to transcend the limits imposed on drivers by complex aerodynamics and shorter braking distances and pull off passing moves that can only be described as breathtaking.
The fact that no-one else has been able to emulate him merely underlines his astonishing ability - he will probably be remembered as the best overtaker in F1’s history.
Resultaten zeggen niet alles over een coureur. Gilles Villeneuve en Ronnie Peterson hebben ook geen indrukwekkende statistieken als je kijkt naar aantal overwinningen, maar toch worden ze allebei steevast genoemd in het rijtje beste F1-coureurs. Niet om hun klinkende overwinningen maar om hun rijkwaliteiten, waarin ze allebei uniek waren.
Tuurlijk is Michael een publieks/reclamegeld trekker, maar ik denk echt ( meen ook dat dat ooit door Ferrari is gezegd) dat men Michael voor altijd bij Ferrari zal willen houden. ( als technisch adviseur/ manager)
In Magny Cours onthulde de Duitser dat - Als de gelegenheid zich voordoet op Monza, later dit jaar - hij zijn vertrek of een nieuw Ferrari contract aankondigt. “Er is niks nieuws onder de zon,” vertelde Schumacher. “Als ik door blijf gaan is het met Ferrari.”
echter, dit is een opmerking waar ik het wel mee eens ben:
But just as the most inspirational footballers cannot produce their best form in every game, so Montoya, too, has his off days - too many for one of his ability, some would argue.
Although understandable, this decision is a blow for Formula One. There are few characters left in the sport and Montoya is one whose departure will be felt, especially at such short notice. Even Jacques Villeneuve is polite these days—it’s depressing.
bron: motorsport.com
It’s a great shame for Formula 1 that Montoya is moving on. He’s brightened up many races with his combative style and if I think of great moments from the past five years on the track many of them involve JPM, like his stunning pass on Schumacher at Interlagos in 2001.
bron: James Allen - itv-f1.com
Juan Pablo Montoya’s decision to quit Formula One for the US Nascar stock-car series is a terrible shame - for both the driver and F1.
The 30-year-old Colombian may not have had the best of seasons with McLaren this year, but his departure will leave a void in the sport.
It is difficult to know the real reasons for Montoya’s decision, but it smacks a little of impetuousness.
His options in F1 for next season were limited, and he appears to have decided that rather than face an undignified search for a drive in a middling team, he would go off and race somewhere he was appreciated instead.
But it is the impulsiveness in Montoya’s character that make him such an inspiring, appealing and dynamic racing driver and personality - and that is what will be so badly missed.
His incredible skills at overtaking - to which he brings an improvisation, bravery, deftness and flair that has arguably never been seen before - are inseparable from his mercurial character.
It is easy to forget that until Montoya’s arrival in the sport in 2001, overtaking in modern F1 was considered so difficult as to be almost impossible.
That is still the case, but Montoya has been able to transcend the limits imposed on drivers by complex aerodynamics and shorter braking distances and pull off passing moves that can only be described as breathtaking.
The fact that no-one else has been able to emulate him merely underlines his astonishing ability - he will probably be remembered as the best overtaker in F1’s history.
On a personal level, he is also a breath of fresh air - chatty and outspoken where many drivers are monosyllabic and conformist; charismatic when many are uninspiring.
For all the awesome genius of Fernando Alonso and Michael Schumacher, F1 needs this kind of maverick for the sake of its public appeal.
But Montoya’s mercurial nature also carries over into the cockpit, and this is where it has all gone wrong for him in F1.
On his day, there is no doubt that he is at least a match for anyone on the grid, as he has shown on numerous occasions during his seven Grands Prix victories and with his amazing passing moves.
But just as the most inspirational footballers cannot produce their best form in every game, so Montoya, too, has his off days - too many for one of his ability, some would argue.
Juan Pablo Montoya debuteerde in 2001 in de Formule 1 bij het team van Williams. In zijn eerste jaar pakte hij gelijk een overwinning (Monza) en een aantal pole-positions. Toen stond de Colombiaan nog bekend als een van de coureurs die de hegemonie van Michael Schumacher zou kunnen doorbreken. Dit kwam er echter nooit van. In zes seizoenen Formule 1 was Montoya vooral erg wisselvallig. Het ene moment was hij niet te stoppen en het volgende moment reed hij anoniem in het middenveld rond.
Een overstap naar McLaren in 2005 bracht ook niet het gewenste succes voor Montoya. Tot op dit moment won Montoya zeven races, stond twaalf keer op pole-position en reed twaalf snelste raceronden. Zijn beste resultaat boekte Montoya in in 2002 en 2003, toen de Colombiaan als derde eindigde in het wereldkampioenschap.
bron formule1wereld.nl
``I don’t think many of them have come in with the right mind-set of just how tough it’s going to be,’’ said Petty Enterprises executive vice president Robbie Loomis. ``I think that’ll be Juan’s greatest asset: I think he understands how difficult a task he’ll be up against.’’
But that’s not the only reason Montoya could succeed where others failed.
Sure, Fittipaldi drove in F1—but Montoya won there. At age 30, Montoya is an F1 elder but could have 10 good years left in NASCAR. He’s going to an established team with solid sponsorship. And he is, by all accounts, a phenomenal talent who has won in different styles of racing.
Colombiaan Montoya startte zijn GP-loopbaan in 2001 voor een contract van 4 jaar met Williams, goed voor 4 zeges. In 2005 stapte JPM over naar McLaren, waarmee hij tot nu toe 3 keer zegevierde. Maar bij McLaren wordt Montoya overvleugeld door Kimi Raikkonen, die nog niet beslist heeft waar hij in 2007 gaat rijden. Wel staat het vast dat Fernando Alonso vanaf volgend jaar in een McLaren zit.
Dat Montoya nu al voor NASCAR kiest, betekent dat er geen plaats meer is bij McLaren, dat het team van Ron Dennis hoogstwaarschijnlijk beslist heeft wie ploegmaat wordt van Alonso. Ook bij andere F1-teams zag Montoya blijkbaar geen kans.
Zelfs alles lezen doe ik niet meer. Zo af en toe geef ik mezelf een schop om even te kijken of er nog nieuws is in de F1. Ik ontdekte pas maandagavond dat Montoya naar de Nascar gaat.
Dat vind ik erg bijzonder, zeker omdat ik je ken als een JPM fan.
Zelfs alles lezen doe ik niet meer. Zo af en toe geef ik mezelf een schop om even te kijken of er nog nieuws is in de F1. Ik ontdekte pas maandagavond dat Montoya naar de Nascar gaat.
Dat vind ik erg bijzonder, zeker omdat ik je ken als een JPM fan.
Er zijn wel eens stukjes gecorrigeerd op mijn aangeven, omdat ik vond dat de afkeer van Schumacher te veel naar voren kwam. Desondanks wist Ollie Bollie nog wel eens stukjes te vinden waarvan hij vond dat wij (meestal kreeg ik de schuld) te anti schumacher waren.
Ik ben niet echt een fan van een bepaalde courreur. Ik kan genieten van elke rijder die een beetje lef heeft en durft te tonen. Ik heb het idee vaak dat ik daardoor meer kan genieten omdat ik me niet erger en ecuses moet gaan verzinnen als MIJN rijder niet wint.
Maar ik vind het erg jammer dat de echte kwaliteiten van rijders bijna niet meer naar voren komen, als voorbeeld neem ik de start kwaliteiten van verstappen, dat valt helemaal weg door de launchcontrole en de capaciteiten van Verstappen en shumi in de regen, vallen weg door de Traction controle en ga zo nog maar even verder.
In mijn ogen was het juist de verschillen tussen de capaciteiten van de verschillende rijders, die het vaak leuk maakte, dat kan ook gewoon lef zijn. Denk eens aan de inhaalactie van Mikka binnendoor op hetzelfde moment dat Schumi buitenom ging, zelfs schumi sprak zijn bewondering uit.
DAT mis ik allemaal tegenwoordig, het is vaak consolideren, en niet meer racen.
JPM zou NOOIT consolideren, The pedal to the metal, in alle omstandigheden, niks teamopdrachten, maar ook geen gezeur als Verstappem door een remfout hem zijn eerste GP titel afneemt, THAT’S RACING he said.
Beste Oliie Bollie,
Wat wel is beleven dat Miep bijna alles leest wat er over de F1 geschreven wordt, en voorzichtigheid is/ blijft geboden met het aanhalen van quote’s, want waarschijnlijk heeft zij hem ook, maar dan altijd de orginele versie.
:duuhuuh:
Zelfs alles lezen doe ik niet meer. Zo af en toe geef ik mezelf een schop om even te kijken of er nog nieuws is in de F1. Ik ontdekte pas maandagavond dat Montoya naar de Nascar gaat. :duuhuuh:
Ik zit nog wel vast in het stramien dat als ik ergens iets gequote zie ik er het fijne van wil weten. Een gewoonte die is ontstaan doordat de vele berichtjes op de diverse f1-websites voortkomen uit een groter geheel (veelal een interview) en men veelal datgene eruit pikt wat men aanstaat, zodat berichten soms een heel eigen leven gaan leiden. Daarom ga ik altijd op zoek naar de originele bron.
En nog even over het stuk dat Ollie Bollie quote van formule1/racereport: Neutraliteit vind ik heel belangrijk, ook bij de website van F1Crew. Er zijn wel eens stukjes gecorrigeerd op mijn aangeven, omdat ik vond dat de afkeer van Schumacher te veel naar voren kwam. Desondanks wist Ollie Bollie nog wel eens stukjes te vinden waarvan hij vond dat wij (meestal kreeg ik de schuld) te anti schumacher waren.
Toen ik het stuk las was voor mij duidelijk waar de sympathieën van de schrijver lagen. Daarom vind ik het toch wel curieus dat Ollie Bollie met dit stuk komt als ondersteuning van zijn mening. Vandaar mijn opmerking dat je uiterst voorzichtig moet zijn met stukjes aanhalen in de wetenschap dat de genoemde site werkt met vrijwilligers.
Ik kon helaas geen smiley vinden die zegt, “ Stop dit maar even in je zak”, Miep is mogelijk net als ikzelf trouwens, wat negatief over de FIA en de resultaten van hun acties ( alles voor de fans natuurlijk) in de uiteindelijke F1 happening, en mogelijk slaan we af en toe een beetje door naar een te veel negatieve houding, MAAR...... Wat wel is beleven dat Miep bijna alles leest wat er over de F1 geschreven wordt, en voorzichtigheid is/ blijft geboden met het aanhalen van quote’s, want waarschijnlijk heeft zij hem ook, maar dan altijd de orginele versie.
Je hebt me vertelt dat waar jij woont het nooit regent, mogelijk dat je dat als rechtgeaarde hollander toch een beetje te veel mist, het maakt dat je af en toe weer met de voetjes op de vloer wordt gezet, of speciaal voor jou, “ Back to normal”
trouwens, kennelijk ben ik niet de enige die er zo overdenkt, hier een quote uit de Formule 1 racereport:
De coureur moet zijn vervroegde afscheid (na 94 GP’s, 7 Grand Prix-zeges, 32 podiums, 307 punten, 13 pole-positions, 12 snelste raceronden en 605 ronden aan de leiding) desalniettemin als een roemloze aftocht ervaren. Hij werd al begin 2004 met veel tamtam aangekondigd als de nieuwe McLaren-superster voor de komende jaren. Montoya reed toen nog voor Williams. Montoya kon de afgelopen anderhalf jaar in dienst van McLaren niet overtuigen naast Kimi Raikkonen. Terwijl de Fin vorig jaar met Renault-coureur Fernando Alonso streed om de wereldtitel blonk de Colombiaan vooral uit in merkwaardige ongelukjes op en naast de baan. Denk aan het zogenoemde ’tennisincident’, waardoor hij twee races miste en enkele maanden niet echt fit was. Montoya won vorig jaar drie Grand Prix’ (Engeland, Italië en Brazilië) en eindigde als vierde in het WK. De Colombiaan kwam dit jaar niet verder dan een tweede plaats in Monaco en staat momenteel zesde in de tussenstand.
Je bedoelt van de website formule1/racereport. Ik snapte al niet dat je iets quote uit een magazine wat nog moet verschijnen. Ik zou het niet als ondersteuning van mijn visie gebruiken want deze website wordt gevuld door vrijwilligers en er is een grote kans dat je iemand quote die ook op het Veronciaforum huist.
De vertaling van de reactie van Montoya is ook al zwak:
Wat de 30-jarige coureur uit Bogota er écht zelf van vindt wordt in het persbericht niet duidelijk. Montoya houdt in het persbericht vol dat het een beslissing is geweest die in goed onderling overleg werd genomen: ,,Het wordt zwaar maar ik ben echt blij dat ik nu al naar NASCAR kan’’, zo wordt Montoya geciteerd. ,,Ik heb het grootste gedeelte van mijn Formule 1-loopbaan echt genoten en ik ben echt blij dat ik de kans krijg mij nu te richten op mijn privé-leven en mijn carrière in de toekomst.’
De verklaring van Montoya in het officiele persbericht van McLaren:
“I know that it will be a tough transition but I’m really excited about the opportunity to move into the NASCAR championship,” said Juan Pablo Montoya. “I have enjoyed most of my time in Formula 1 and I’m grateful for this opportunity to settle my personal life and concentrate on my future career.”
Ik zou je adviseren eens wat echte engelse sites te lezen. Dan zul je ontdekken dat niet iedereen jouw mening deelt. De tendens is toch dat het vertrek van Montoya een verlies is voor de Formule 1 en dat hij gemist zal worden, zeker nu de grootste kritiek op de F1 het gebrek aan inhaalacties is.
Ik schrijk bijna van het feit dat we het hier voor een groot deel de mening delen.
leuk he !
Volgens mij kunnen we best samen een pint drinken !
loved GP - 13 July 2006 11:56 PM
Ollie Bollie,
Jij haalt mooie teksten aan, mogelijk ken je deze ook,
“Alleen in het dal kun je zien hoe hoog de berg is en alleen op de top van de berg hoe diep het dal is.”
Als je alle rijders die niet aan jouw normen voldoen uit de race haalt, blijven de drie goden over. maar jij vergeet dat deze drie alleen maar goed zijn ten opzichte van .... tja .... niets meer dan. Het hele leven is een vergelijk, niets is mooi als er geen tegenpool is.
Accoord,
Tuurlijk kunnen er niet alleen rijders van het allerbeste kaliber in de F1 rijden, maar het ging erom of we (ik) JPM zou missen. Persoonlijk, Nee ! en naar mijn mening is het geen groot verlies voor de sport dat HIJ weggaat, er komt wel een nieuw talent voor in de plaats.
loved GP - 13 July 2006 11:56 PM
Hier maak je een denkfout volgens mijn bescheiden mening, het tegoed van MS bij ferrari heeft niets te maken met opgebouwd krediet, het is gewoon nog steeds een enorme publieks en reclamegeld trekker, die enorm hard kan rijden. Ook vind ik je vergelijkingen moeilijk te volgen, eerst is JP niet bijzonders, nu is Kimi weer erg goed omdat hij sneller is dan Kimi.
Waarom is Kimi dan bijvoorbeeld niet slecht omdat hij Alonso en MS niet bij kan houden en altijd zijn wagen vernield?
Ok het is al laat, want “nu is Kimi weer erg goed omdat hij sneller is dan Kimi.” volg ik even niet hij is sneller dan zijn eigen schaduw bedoel je
Kimi heeft - op momenten dat de techniek van de Mclaren hem niet in de steek liet- laten zien dat hij verdomd hard kan rijden!
vergelijk: Kimi / Juan Pablo
Fernando / Fisico
Michael / Rubens
En je ziet dat de 2e rijder in dezelfde auto! - over het algemeen- mindere prestaties laat zien.
SJEFKE.
kennenlijk heb ik tegen het zere been getrapt, maar ik al nog even verduidelijken wat mijn mening is:
een rijder wordt gemist (door mij !)als hij een zeer goede rijder is = J.P niet, hij heeft best een paar leuke acties laten zien, maar meer blunders in mijn optiek.
ok, juan kon in interviews best spontaan, adrem uit de hoek komen, dat zal ik wel missen.
trouwens, kennelijk ben ik niet de enige die er zo overdenkt, hier een quote uit de Formule 1 racereport:
Ollie Bollie,
Je vergist je met het trappen tegen een zeer been, ik ben een F1 fan, maar in tegenstelling tot velen heb ik geen speciale voorkeur voor een bepaalde rijder of team.
Maar ik heb altijd moeilijkheden met ongenuanceerde en op niets dan een persoonljke voor/ afkeer van een courreur, meningen waar naar mijn bescheiden mening het geheel onder moet gaan lijden.
Jij haalt mooie teksten aan, mogelijk ken je deze ook,
“Alleen in het dal kun je zien hoe hoog de berg is en alleen op de top van de berg hoe diep het dal is.”
Als je alle rijders die niet aan jouw normen voldoen uit de race haalt, blijven de drie goden over. maar jij vergeet dat deze drie alleen maar goed zijn ten opzichte van .... tja .... niets meer dan. Het hele leven is een vergelijk, niets is mooi als er geen tegenpool is.
Zonder voor geen achter, zonder boven geen onder, en er is dus ook niets normaal zonder hier en daar een wonder.
Het is dus juist het verschil dat de rijders gelijk maakt. Maar je heb wel gelijk, het treintje zal wel korter worden.
nee, volgens mij zit het zo:
Michael heeft bij Ferrari zoveel krediet opgebouwd dat ze eerst willen afwachten wat die doet. Dat doet niets af aan de kwaliteiten van Kimi! ( Kimi is gewoon bijna altijd sneller geweest dan J.P. dus heeft bewezen een toprijder te zijn!
De karousel gaat dus draaien zodra 1 poppetje en beslissing neemt.
Hier maak je een denkfout volgens mijn bescheiden mening, het tegoed van MS bij ferrari heeft niets te maken met opgebouwd krediet, het is gewoon nog steeds een enorme publieks en reclamegeld trekker, die enorm hard kan rijden. Ook vind ik je vergelijkingen moeilijk te volgen, eerst is JP niet bijzonders, nu is Kimi weer erg goed omdat hij sneller is dan Kimi.
Waarom is Kimi dan bijvoorbeeld niet slecht omdat hij Alonso en MS niet bij kan houden en altijd zijn wagen vernield?
Ook hier weer MIJN mening:
JA, ik vind het belangrijk ( maar volgens mij meerdere fans) of ik een coureur symphatiek vind. Dan gun ik hem iets meer.
Voorop blijft staan de RIJDERSkwaliteiten van een coureur.
ik begrijp ook wel dat niet iedere coureur behoort tot de top ( ik blijf toch Kimi, Fernando en Michael scharen in de catagorie : Senna, Prost, Fangio, Graham Hill, Stewart om er maar een paar te noemen)
Ik schrijk bijna van het feit dat we het hier voor een groot deel de mening delen.
Dit vind ik werkelijk een opmerking die niet alleen ver van de waarheid is, maar ook volledig uit de losse pols.
Je kunt en mag niet elke rijder vergelijken met Shumi, Alonso of Kimi, en vandaaruit maar even aangeven dat ze niet vergelijkbaar zijn en dus niet belangrijk zijn voor de F1.
SJEFKE.
kennenlijk heb ik tegen het zere been getrapt, maar ik al nog even verduidelijken wat mijn mening is:
een rijder wordt gemist (door mij !)als hij een zeer goede rijder is = J.P niet, hij heeft best een paar leuke acties laten zien, maar meer blunders in mijn optiek.
ok, juan kon in interviews best spontaan, adrem uit de hoek komen, dat zal ik wel missen.
De coureur moet zijn vervroegde afscheid (na 94 GP’s, 7 Grand Prix-zeges, 32 podiums, 307 punten, 13 pole-positions, 12 snelste raceronden en 605 ronden aan de leiding) desalniettemin als een roemloze aftocht ervaren. Hij werd al begin 2004 met veel tamtam aangekondigd als de nieuwe McLaren-superster voor de komende jaren. Montoya reed toen nog voor Williams. Montoya kon de afgelopen anderhalf jaar in dienst van McLaren niet overtuigen naast Kimi Raikkonen. Terwijl de Fin vorig jaar met Renault-coureur Fernando Alonso streed om de wereldtitel blonk de Colombiaan vooral uit in merkwaardige ongelukjes op en naast de baan. Denk aan het zogenoemde ’tennisincident’, waardoor hij twee races miste en enkele maanden niet echt fit was. Montoya won vorig jaar drie Grand Prix’ (Engeland, Italië en Brazilië) en eindigde als vierde in het WK. De Colombiaan kwam dit jaar niet verder dan een tweede plaats in Monaco en staat momenteel zesde in de tussenstand.
loved GP - 11 July 2006 07:54 AM
Neem daar nog eens bij dat Kimi volgend jaar alleen het stoeltje krijgt wat hij wil hebben, als een van de twee andere meest belangrijke met pensioen gaat. Dat kwalificeert dan Kimi ook maar even.
nee, volgens mij zit het zo:
Michael heeft bij Ferrari zoveel krediet opgebouwd dat ze eerst willen afwachten wat die doet. Dat doet niets af aan de kwaliteiten van Kimi! ( Kimi is gewoon bijna altijd sneller geweest dan J.P. dus heeft bewezen een toprijder te zijn!
De karousel gaat dus draaien zodra 1 poppetje en beslissing neemt.
loved GP - 11 July 2006 07:54 AM
Dat geld ook voor de opmerking over Doornbos, jij kent schijnbaar maar een paar pariteiten om iemand te kwalificeren, symphatiek in de pers is er een van.
Ik denk dat Doornbos met de juiste kans heel wat symphatieke en onsymphatieke rijders die toch al niet in de F1 thuis horen ( ze zijn immers niet vergelijkbaar met de drie (af)goden), naar de vergetelheid zal rijden.
Ook hier weer MIJN mening:
JA, ik vind het belangrijk ( maar volgens mij meerdere fans) of ik een coureur symphatiek vind. Dan gun ik hem iets meer.
Voorop blijft staan de RIJDERSkwaliteiten van een coureur.
ik begrijp ook wel dat niet iedere coureur behoort tot de top ( ik blijf toch Kimi, Fernando en Michael scharen in de catagorie : Senna, Prost, Fangio, Graham Hill, Stewart om er maar een paar te noemen)
Mischien dat Montoya niet de kampioen enz was maar wel een rijder met zijn hart.
Iemand die zijn mening niet voor zich houd.
Een man die niet nadacht bij elk antwoord wat ie gaf.
Jammer dat deze man weggaat. Het zal alles een stuk minder maken in de F1, en ik denk dat dit zeker 1 van de laatste ongestuurde persoonlijkheden is die weg gaat uit de F1.
Ja Jack nog, maar ik vermoed dat die heel mischien nog een seizoen mee gaat.
Deze ongestuurde persoonlijkheden zijn dingen die de F1 nodig heeft. Niet elke coureur hoeft dit te hebben maar hoe meer hoe leuker.
Ik zal Montoya missen, zeker de ruzie’s die die had met MS , ik vond het wel leuk.
Met andere woorden de F1 verliest een vechter in de auto in plaats van een rekenaar. [/q uote]
Ik lees het nu dus pas voor het eerst.
Ik kan maar 1 ding zeggen, heel jammer, zeer jammer.
Mischien dat Montoya niet de kampioen enz was maar wel een rijder met zijn hart.
Iemand die zijn mening niet voor zich houd.
Een man die niet nadacht bij elk antwoord wat ie gaf.
Jammer dat deze man weggaat. Het zal alles een stuk minder maken in de F1, en ik denk dat dit zeker 1 van de laatste ongestuurde persoonlijkheden is die weg gaat uit de F1.
Ja Jack nog, maar ik vermoed dat die heel mischien nog een seizoen mee gaat.
Deze ongestuurde persoonlijkheden zijn dingen die de F1 nodig heeft. Niet elke coureur hoeft dit te hebben maar hoe meer hoe leuker.
Ik zal Montoya missen, zeker de ruzie’s die die had met MS , ik vond het wel leuk.
Met andere woorden de F1 verliest een vechter in de auto in plaats van een rekenaar.
Je kunt ook overdrijven, monotoya kon niet meer meedoen om de titel, en hij heeft trouwens genoeg concurentie van alonso hoor ..
Nick,
Voorop gesteld dat ik geen fan ben van een specifieke courreur, vind ik het een beetje minnetjes om blijdschap te tonen met het mogelijk verdwijnen van een man als Montoya uit de F1, omdat hij geen kans meer had om te winnen. Het heeft niets met de man te maken, het gaat om het verlies van de sport, of als je wilt het evenement.
Anders kunnen er nog een stuk of wat gaan denk ik, en kunnen er ook een paar teams wel ophouden, die doen toch voor spek en bonen mee, ze kunnen het treintje niet eens bijhouden. De enige manier dat ze met de snelheid kunnen meekomen is achter de pacecar.
Maar daar gaat het niet om. ( volgens mij)
Probeer het eens los te zien van namen, iets meer vanuit een oogpunt om het geheel leuk en spannend te houden. Dan mis je courreurs als Montoya die gewoon vol risico willen en kunnen rijden.
De F1 gaat immers niet alleen om de eerse tot de derde plaats. of kun je niet vanuit enige afstand zien wat het verlies is.
Je kunt ook overdrijven, monotoya kon niet meer meedoen om de titel, en hij heeft trouwens genoeg concurentie van alonso hoor ..
Nick,
Voorop gesteld dat ik geen fan ben van een specifieke courreur, vind ik het een beetje minnetjes om blijdschap te tonen met het mogelijk verdwijnen van een man als Montoya uit de F1, omdat hij geen kans meer had om te winnen. Het heeft niets met de man te maken, het gaat om het verlies van de sport, of als je wilt het evenement.
Anders kunnen er nog een stuk of wat gaan denk ik, en kunnen er ook een paar teams wel ophouden, die doen toch voor spek en bonen mee, ze kunnen het treintje niet eens bijhouden. De enige manier dat ze met de snelheid kunnen meekomen is achter de pacecar.
Maar daar gaat het niet om. ( volgens mij)
Probeer het eens los te zien van namen, iets meer vanuit een oogpunt om het geheel leuk en spannend te houden. Dan mis je courreurs als Montoya die gewoon vol risico willen en kunnen rijden.
De F1 gaat immers niet alleen om de eerse tot de derde plaats. of kun je niet vanuit enige afstand zien wat het verlies is.
Volgens mij moet je als fan van een groot courreur, toch je bedenkingen hebben bij het verdwijnen van echte concurenten. je kunt immers niet winnen van mensen die niet mee doen, en op deze wijze gaat het lijken op het winnen in de States vorig jaar.
De Beker is net zo groot, het staat goed op de scorelijst, maar de glans is er niet.
Volgens mij moet je als fan van een groot courreur, toch je bedenkingen hebben bij het verdwijnen van echte concurenten. je kunt immers niet winnen van mensen die niet mee doen, en op deze wijze gaat het lijken op het winnen in de States vorig jaar.
De Beker is net zo groot, het staat goed op de scorelijst, maar de glans is er niet.
“Formula 1 is very exciting cars and technology,” says Montoya, “but anyone who watches the races knows it’s not the most exciting thing you can watch. How hard is it to pass a car in Formula 1? You pass them and you touch wheels and you’re an animal.”
Ik weet het niet, het zou wel in de stijl zijn van Montoya, om weer eens tegen alles in te gaan door actie te nemen en niet af te wachten.
Olav zou waarschijnlijk zeggen, dat is die knikker in zijn kop, als hij eenmaal gaat rollen is hij tot grootse maar ook tot wat minder grootse acties is staat.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat nu juist in hem waardeerde, niets consolideren, niets opassen dat alles wel goed
(lees volgens voorop gezette regeltjes) gaat, gewoon gaan met die banaan and the pedal to the metal, een racer pur sange zou Miep zeggen.
Al met al zou een dergelijke actie van Pablo en de reactie vanuit het team, mij niet echt verbazen.
Er is al gesteld dat hij niet belangrijk is voor de F1, mogelijk zet dit nog iets door en wordt het volgende , opgeruimd staat netjes?
Sorry Miep, maar ik zie dat anders.
Juan is (net als een Ralf, DC, Rubens) niet van het kaliber qua rijkwaliteiten als Fernando, Michael of Kimi.
Goed voor spicy opmerkingen in interviews met de pers, maar verder niet echt een verlies voor de F1.
Ollie Bollie,
Dit vind ik werkelijk een opmerking die niet alleen ver van de waarheid is, maar ook volledig uit de losse pols.
Je kunt en mag niet elke rijder vergelijken met Shumi, Alonso of Kimi, en vandaaruit maar even aangeven dat ze niet vergelijkbaar zijn en dus niet belangrijk zijn voor de F1. Ik ga echt het idee krijgen dat ook jij bij de FIA moet gaan adviseren, want dan gaat iedereen maar weg die niet bij dat top trio hoort maar weg, ze zijn immers niet belangrijk voor de F1. Wat een BULSHIT opmerking. Dan zijn er nog maar drie op de baan, het treintje tijdens de race wordt korter en dat willen we toch.
Neem daar nog eens bij dat Kimi volgend jaar alleen het stoeltje krijgt wat hij wil hebben, als een van de twee andere meest belangrijke met pensioen gaat. Dat kwalificeert dan Kimi ook maar even. Larderen we dat even meet het sausje dat Alonso volgend jaar mag bewijzen hoe goed hij kan starten en rijden als hij een mindere wagen heeft.
Blijft eigenlijk maar een grote man over en dat is de man waar veel mensen op zitten te wachten tot hij met pensioen gaat.
Dan heeft Miep in veel gevallen ( mede gesteund door jou visie) toch wel een goede visie, wat wordt het een zielig gedoe wordt die F1.
Als ik MS was , bleef ik nog even.
Dat geld ook voor de opmerking over Doornbos, jij kent schijnbaar maar een paar pariteiten om iemand te kwalificeren, symphatiek in de pers is er een van.
Ik denk dat Doornbos met de juiste kans heel wat symphatieke en onsymphatieke rijders die toch al niet in de F1 thuis horen ( ze zijn immers niet vergelijkbaar met de drie (af)goden), naar de vergetelheid zal rijden.
Ollie Bollie, het vertrek van Montoya is dan wel geen groot verlies voor de F1, maar het is wel illustratief voor de huidige F1 dat een coureur als Montoya kiest voor iets anders omdat hij zich niet meer thuis voelt in de F1. Wat ik al eerder heb gezegd, de F1 biedt geen plaats meer voor de racers pur sang, de coureurs die met de kont en op gevoel rijden.
Sorry Miep, maar ik zie dat anders.
Juan is (net als een Ralf, DC, Rubens) niet van het kaliber qua rijkwaliteiten als Fernando, Michael of Kimi.
Goed voor spicy opmerkingen in interviews met de pers, maar verder niet echt een verlies voor de F1.
Sjefke,
Tja Doornbos is een nederlander die sympathiek is, en die men dus graag ziet rijden in de F1. hij moet zich nog bewijzen als betere rijder trouwens!
bush series zijn “de kleinere” wagens (de F2 onder het nascar geweld)
Nextel is het grote kampioenschap. (de f1 dus)
En het is normaal dat 1 coureur beide klassen rijdt, ik kan zo geen voorbeelden noemen (ik kan de nascar niet meer zien)
de door UPC gesposorde coureur rijdt ook in de truck series (nascar met pickups).
p.s. Miep groot gelijk JPM is geen groot verlies voor de f1. Het geeft wel aan wat het grote verlies van de f1 is echter: geen competitie
Er wordt meer gesproken over het feit dat doornbos wel/ niet in een stoeltje zit dan over het verlies van een courreur als Montoya, is dat doordat we meer belang hebben bij een Nederlander in een stoeltje dan dat we de gote jongens willen blijven zien rijden? Chauvinisme?
Vergis je niet, ook ik zou doornbos wel in een stoeltje zien zitten, omdat ik hem beter vindt dan een handje vol anderen, waaronder ook een nederlander.
Mooi, heeft Monty toch naar me geluisterd. Ik heb al vaker gezegd dat hij weer terug moet naar Amerika, daar waar hij als racer pur sang meer op z’n plaats is.
Ollie Bollie, het vertrek van Montoya is dan wel geen groot verlies voor de F1, maar het is wel illustratief voor de huidige F1 dat een coureur als Montoya kiest voor iets anders omdat hij zich niet meer thuis voelt in de F1. Wat ik al eerder heb gezegd, de F1 biedt geen plaats meer voor de racers pur sang, de coureurs die met de kont en op gevoel rijden.
Dat JPM opstapt is begrijpelijk en volgens verwachting, maar het gaat m te ver om te beweren dat het geen verlies is voor de GP.
Als elke rijder die op dat moment geen winnende wagen tot beschikking heeft op zou stappen, werd het nog erger dan het al is.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is een zeer sportive rijder met lef, hij is een van de weiningen die niet zal consolideren om de wagen en positie te sparen, als er een wagen voor hem ligt en hij krijgt de kans hen te pakken doet hij dat, een racer met het juiste DNA.
Ik ben geen echte fan van een bepaalde rijder en het valt me op dat ik daardoor eerlijker en op grotere afstand de goede en slechte punten van een rijder.
Ik blijf het zonde vinden als dergelijke mensen het voor gezien houden. Een teken aan de wand, want het is niet zo dat er gewoon te veel zijn die beter zijn dan hij, wel stiller, maar niet beter, hij durft ook in eigen team zijn bek open te trekken.
Ik hoor van verschillende bronnen dat hij in de busch-serie en de nextel cup gaat rijden maar anderen bronnen zeggen dat hij alleen in de nextel cup gaat rijden, weet iemand waar hij nou precies gaat rijden
En wat is het verschil tussen die 2 klasse?
Juan Pablo is al een tijdje gefrustreerd in de F1 als ik zijn gedrag zie, dus ik vind het een logische stap.
Tegen Kimi heeft hij het altijd al moeten afleggen, dus dan is het moeilijk om gemotiveerd te blijven als lje ook nog eens rijdt met een auto die geen echte winnar is.
geen groot verlies voor de F1 in mijn ogen,( al zal Miep daar anders over oordelen)