Sja, ik als newbie op dit forum weet niet of ik mijn mening mag verwoorden, maar ik doe het toch..
Ik vond dat Jos weer lekker reed, weer fijn inhaalde (doe wat je goed kan!!!) het was wel leuk om te kijken. Gisteren veel afgewisseld tussen sbs6 en rtl7, want de F1 blijf ik natuurlijk ook nog steeds volgen!
Jos moest vanuit de pitstraat starten omdat hij bij de opwarmronde was blijven staan.
Het was wel raar dat bij de 1e opwarmronde er 2 bleven staan, waaronder Brazilië en men er een herstart van maakte. Daar bleef Jos en nog eentje staan en die moeten dan wel vanuit de pitstraat starten.
Gister de hoofdrace gezien voor het eerst en ik moet zeggen het viel me niet tegen. Jos deed het goed door vanuit de pitstraat te starten en met een (verplichte) pitstop en ook nog eens een drive-through toch als 7e te eindigen is niet slecht.
Had hij de drive-through niet gehad, dan was ie zeker op het podium gekomen.
Doordat ik in het 1e A1GP weekend zonodig jarig moest zijn (nou ja, eigenlijk op de maandag, maar ik vierde het in het weekend), heb ik het eerste weekend grotendeels gemist. Alleen een klein stukje samenvatting van de kwalificatie (ik geloof tenminste dat het een samenvatting was :-P ) op zaterdagavond.
Maar ik ben zeker van plan om er wel eens naar te gaan kijken. Het lijkt me een interessante klasse :-)
Ik heb de eerste races samen met een racechte Limburger bekeken en ik ben positief verrast. Ik heb van de races behoorlijk genoten: het concept lijkt vrij ardig te werken al kun je duidelijk merken dat er nog wat opstartproblemen zijn. Ik verwacht echter dat het een en ander in de loop van de tijd gestroomlijnd wordt en dan lost zich dat vanzelf op.
Zeker als de echt grote coureurs (in de wandelgangen worden de namen van Tracy, Kanaan en Sato gefluisterd) een keer komen gastracen kan het zeker attractief worden, ondanks dat een aantal races midden in de nacht plaatsvindt.
Ik heb nog overwogen om samen met een collega naar Lausitz af te reizen, echter wilde de organisatie van de klasse dat we dan verplicht verslag deden van de A1-race. Dat viel (en valt) echter buiten ons echte doel: alle oud-F1-coureurs interviewen. En dat zijn er nogal wat daar.
Nou begin ik maar met dit subforum en plaats ik een klasse aan die ik en ik weet vele andere met mij zeer interesant vinden.
Hij staat nog in de kinderschoenen maar maakt denk ik zeer veel kans om tot een populaire klasse uit te groeien.