F1crew

1 of 2
1

A1 GP
Posted: 14 March 2006 01:23 }   [ Ignore ]   [ # 1 ]  
Teambaas
Total Posts: :
4993

bron: verstappen.nl
[Quote]
A1 race director ontslagen na beoordelingsfout over Jos
(13/3/2006) Gisterenavond is de race director van de A1GP series ontslagen na een beoordelingsfout over Jos Verstappen tijdens de feature race van de GP van Laguna Seca. Dit kwam sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum persoonlijk aan Jos vertellen na de race, mét excuses. “Niet dat ik er qua resultaat wat aan heb maar het is op zijn minst een stukje genoegdoening en een bevestiging dat ik niets fout gedaan heb”, aldus Jos Verstappen bij wie de boosheid al weer wat gezakt was.

Jos kreeg gisteren tijdens de hoofdrace tweemaal een drive through penalty aan zijn racebroek, éénmaal voor vermeend inhalen tijdens een gele vlag situatie en éénmaal voor te hard rijden in de pitlane. De tweede straf betwist Jos niet, de eerste des te harder. “Tijdens de eerste ronde komt de safety car de baan op en op het moment dat ik even later de pitsstraat voorbij rij, komt Tsjechië naar buiten na het maken van hun pitsstop”, stelt Jos. “Geen gele vlag te zien en terwijl we naast elkaar rijden lukt het me om ze vóór de tweede bocht in te halen. Vervolgens krijg ik een drive through omdat de organisatie denkt dat ik onder gele vlaggen heb ingehaald. Het slaat helemaal nergens op. Dan moet je dus onterecht naar binnen. Als je dan later wéér een drive through krijgt dan is het bij mij echt even helemaal over. Natuurlijk betwist ik die tweede straf niet, te hard is te hard. Maar dit was niet gebeurd als de raceleiding gewoon fatsoenlijk zijn werk had gedaan en dat is opletten.”

We leven in een vrij land en iedereen mag zijn mening hebben over de reactie van Jos na zijn tweede straf, door simpelweg uit te stappen. Maar als je hard moet knokken voor de punten en ook nog in de race bent voor een derde WK plek en je wordt zó benadeeld wint de emotie het wel eens van de kille zakelijkheid. Jos: “Ik rij me het licht uit de ogen en word dan zó benadeeld. Door die fout kan ik vervolgens nog eens naar binnen waardoor me de kans op een goede klassering door de neus wordt geboord. Ik was zo kwaad dat het voor mezelf en iedereen beter was om uit te stappen.”

Begrip voor Jos zijn reactie was er ook van het Nederlandse team dat na het bestuderen van de beelden eveneens tot de conclusie kwam dat de raceleiding er flink naast zat. En dat gold ook voor de sheikh die de gemoedstoestand van Jos perfect aanvoelde. En hem persoonlijk kwam vertellen dat de race director zijn biezen kon pakken. 

Tja, lees net pas dit bericht,maar

Ik blijf van mening dat Jos zijn emoties beter in bedwang had moeten houden, en gewoon professioneel had moeten doorrijden. Dat een jonge hond zo reageert begrijp ik maar van Jos en van zijn team mag je toch een andere opstelling verwachten.
Erg ***lig dat de beslissing van de raceleiding niet correct was, maar een fout is snel gemaakt, en als team kun je -neem ik aan - in beroep gaan tegen een opgelegde straf.

Jammer,jammer,jammer
Jos je stelt mij erg teleur!

Signature 

Homo Sapiens non urinat in ventum…
Een wijs man piest niet tegen de wind in. duuhuuh

Profile

Posted: 14 March 2006 00:05 }   [ Ignore ]   [ # 2 ]  
Teambaas
5905

weet niet of jullie het meegekregen hebben, maar de drive through van Jos was onreglementair, de race director die de drive through heeft toegekend is door Sjeik Mak persoonlijk de deur gewezen waarna de sjeik aan team nederland en aan Jos Verstappen persoonlijk zijn excuses heeft aangeboden

schrale troost, weg derde plek in het kampioenschap.

wel mooi om te zien dat de sjeik zulke errors niet accepteerd, zijn ook fouten die ten alle tijden voorkomen moeten worden.

Signature 

the time has come to choose between what’s RIGHT and what’s EASY

Profile

Posted: 30 January 2006 14:02 }   [ Ignore ]   [ # 3 ]  
Teambaas
5905

voor de mensen die nog een keer willen kijken:

http://boss.streamos.com/wmedia/a1gp/archive/2005/durban/a1gp_durban_encoder_1-2.wvx

geweldige live stream die alle races live uitzend, magistraal goed commentaar en nog met veel info ook, ook interviews vooraf zitten erbij en openingsceremonien

weet niet hoe lang deze race online blijft staan maar vandaag vast nog wel

Signature 

Profile

Posted: 30 January 2006 13:48 }   [ Ignore ]   [ # 4 ]  
Teambaas
1403

een artikeltje waar dan de helft van de informatie nog niet klopt ook niet....

Signature 

Very funny Scotty ... now beam down my clothes!!!

Profile

Posted: 30 January 2006 13:06 }   [ Ignore ]   [ # 5 ]  
Teambaas
4089

jah dat vind ik dan weer zo sneu van ons land. Heeft hij, een Nederlander die door velen al afgeschreven was, een keer een wedstrijd of race gewonnen: staat het op de derde pag van het sportkatern met een klein artikeltje.. Sneue mensen

Signature 

“All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. From the ashes a fire shall be woken, a light from the shadows shall spring; renenwed shall be blade that was broken, the crownless again shall be king.”

Profile

Posted: 30 January 2006 11:04 }   [ Ignore ]   [ # 6 ]  
Teambaas
5905

heb de samenvatting gezien en kan niet anders dan trots zijn, trots omdat ie het gewoon geprobeerd heeft, ik zou het denk ik erger hebben gevonden als ie er achter was blijven hangen.

en in een keer weet iedereen weer wie jos verstappen is...... beetje jammer van de landelijke media, maar ik ga toch maar effe een krant halen zometeen grijns

Signature 

Profile

Posted: 30 January 2006 00:22 }   [ Ignore ]   [ # 7 ]  
Teambaas
4993

E I N D E L I J K chear  het zou eens tijd worden !

55438.jpg

Signature 

Homo Sapiens non urinat in ventum…
Een wijs man piest niet tegen de wind in. duuhuuh

Profile

Posted: 29 January 2006 22:57 }   [ Ignore ]   [ # 8 ]  
Administrator
42225

Samenvatting, denk ik. Om 23.16 uur op RTL7

Profile

Posted: 29 January 2006 22:50 }   [ Ignore ]   [ # 9 ]  
Teambaas
5905

herhaling of terugblik? nou ja maakt ook niet uit als ik maar wat zie

Signature 

Profile

Posted: 29 January 2006 22:41 }   [ Ignore ]   [ # 10 ]  
Administrator
42225

Vanavond om een uur of 11 is er herhaling, maikel.

Profile

Posted: 29 January 2006 22:39 }   [ Ignore ]   [ # 11 ]  
Teambaas
1130

Zo ist, en met een beetje mazzel red je het dan.

Signature 

Als Ghandi gelijk heeft, en je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt, is het in Nederland droevig gesteld met de beschaving.

Profile

Posted: 29 January 2006 22:34 }   [ Ignore ]   [ # 12 ]  
Teambaas
5905
Wim - 29 January 2006 07:54 PM

De zoveelste keer dat hij gecrasht is, ik roep hem nu al uit als brokkenmaker aller tijden.

ik zie hem persoonlijk liever in de “die trying” mode dan achterlijk 4e liggen en uit tuffen

knallen met die bak, komt er een gaatje derin met die auto, soms crash je, soms win je!

heb de race niet gezien, iemand em opgenomen???

Signature 

Profile

Posted: 29 January 2006 20:05 }   [ Ignore ]   [ # 13 ]  
Teambaas
1130

Jij je zin twee dan.

Signature 

Als Ghandi gelijk heeft, en je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt, is het in Nederland droevig gesteld met de beschaving.

Profile

Posted: 29 January 2006 20:03 }   [ Ignore ]   [ # 14 ]  
Coureur
853

Lol, de Duitse F3 titel heeft hij ook nog dacht ik?

Profile

Posted: 29 January 2006 20:01 }   [ Ignore ]   [ # 15 ]  
Teambaas
1130

Heeft tíe tenminste één titel op zak smile

Signature 

Profile

Posted: 29 January 2006 19:54 }   [ Ignore ]   [ # 16 ]  
Coureur
853

De zoveelste keer dat hij gecrasht is, ik roep hem nu al uit als brokkenmaker aller tijden.

Profile

Posted: 29 January 2006 19:37 }   [ Ignore ]   [ # 17 ]  
Teambaas
1130

Iedere Zjoss Verstjappen fan, gefeliciteerd. Schijnt dat dat hele teamgebeuren geholpen te hebben. Kijken of ze die lijn door kunnen zetten. Maar eerlijk is eerlijk, mooie overwinning.

Signature 

Profile

Posted: 29 January 2006 19:16 }   [ Ignore ]   [ # 18 ]  
Teambaas
4103

zoooo en dat is nu eindelijk de eerste overwinning voor team nederland in de A1gp

nadat ze in de sprint race op de 2de positie zich zelf elimineerde

Signature 

Never drive faster then your guardian angel can fly.

Profile

Posted: 01 November 2005 18:20 }   [ Ignore ]   [ # 19 ]  
Coureur
490

Inge…

iets te doen komende zondag zo tussen 14:55 en 18:00 ????

Profile

Posted: 25 October 2005 20:19 }   [ Ignore ]   [ # 20 ]  
Coureur
490

gelukkig geen blauwe vlaggen fluiten

Profile

Posted: 25 October 2005 18:01 }   [ Ignore ]   [ # 21 ]  
Teambaas
7309

Jos is ook mijn man hoor maar ik vond dit wel een leuke combinatie

Profile

Posted: 25 October 2005 17:40 }   [ Ignore ]   [ # 22 ]  
Teambaas
3598

Achja iedereen maakt foten en zoals maikel al zegt heb ik dat ook liever dan dat ie braaf blijft zitten.
Volgende race beter

Signature 

“you’re free to race… but keep it clean !!!”

Profile

Posted: 25 October 2005 15:54 }   [ Ignore ]   [ # 23 ]  
Teambaas
7309

1911.gif 1923.gif

Profile

Posted: 24 October 2005 12:17 }   [ Ignore ]   [ # 24 ]  
Teambaas
1130

Misschien is de luchtmacht wat voor um,

Signature 

Profile

Posted: 24 October 2005 07:29 }   [ Ignore ]   [ # 25 ]  
Administrator
18669

Inderdaad next time better!! Was een mooie vliegshow iig

Signature 

“Een bankier is iemand die je een paraplu leent als de zon schijnt,
en hem terug wil zodra het begint te regenen.”
Mark Twain (1835/1910), Amerikaans auteur

Profile

Posted: 23 October 2005 23:14 }   [ Ignore ]   [ # 26 ]  
Coureur
490

Tsjah. Ach..
Het was toch weer spectaculair in ieder geval. Veel inhaalacties, safetycars, spanning en sensatie. En ja, dat onze natinale trots (kots hier als je wilt) het iets minder goed deed in de feature race… ach: next time!!!!

Profile

Posted: 23 October 2005 21:26 }   [ Ignore ]   [ # 27 ]  
Teambaas
1130

1 positief puntje, hij reed Duitsland eruit, Hulde !!!

Signature 

Profile

Posted: 23 October 2005 20:55 }   [ Ignore ]   [ # 28 ]  
Teambaas
7123

Actie van JV was natuurlijk dom, ik zie dit echter wel veel liever dan die file van de F1

Signature 

Soms denk ik ... Meestal niet!
MSN:

Profile

Posted: 23 October 2005 20:26 }   [ Ignore ]   [ # 29 ]  
Teambaas
5905

kan ik me niet echt bij aansluiten

wat zien jullie dan liever? iemand die eieren voor zijn geld kiest. iemand die tevreden is met een 10e plaats, want dan kan er niks gebeuren

er moet geraced worden en wel op die manier, gat pakken, gaat het mis pech. ik zeg dus niet dat ie zoals eeeh wie was dat ook weer, die mexico aan de kant zette, robbie kerr toch? op zo’n manier racen.

dit was gokken, misgokken en crashen, thats life opstaan inpakken en een ticket naar australie boeken!

Signature 

Profile

Posted: 23 October 2005 20:06 }   [ Ignore ]   [ # 30 ]  
Teambaas
1130

Zal hij ongetwijfeld ook gedacht hebben !!!!! smile

Signature 

Profile

Posted: 23 October 2005 19:58 }   [ Ignore ]   [ # 31 ]  
Administrator
42225

O mijn god, gaan we weer rolleyes

Profile

Posted: 23 October 2005 19:45 }   [ Ignore ]   [ # 32 ]  
Teambaas
1130

Maar ons brokkenpilootje heeft het weer voor elkaar, drie races drie maal eruit. Lijkt een herhaling te worden van zijn F1 carriere. lonely

Signature 

Profile

Posted: 23 October 2005 17:27 }   [ Ignore ]   [ # 33 ]  
Teambaas
7123

Ik ben ook voor het pookje schakelen, maar voor de rest is het tot nu toe een hele leuke serie. Als het zo doorgaat wordt ie alleen maar leuker.

Signature 

Soms denk ik ... Meestal niet!
MSN:

Profile

Posted: 19 October 2005 20:43 }   [ Ignore ]   [ # 34 ]  
Teambaas
1130

Zo,zo, allemaal in een middag. Maar point taken. Ik heb ook niet gezegd dat het allemaal in een seizoen moet gebeuren. Maar misschien wel een idee. Stel een keer per jaar een nieuw reglement samen, hebben de teams een hele zomer om zich daarop te focussen. Bij aanvang van het seizoen niet meer aan de wagens sleutelen. Op die manier blijft het voor alle teams hetzelfde, Briljant Maikel duim

Signature 

Profile

Posted: 19 October 2005 18:01 }   [ Ignore ]   [ # 35 ]  
Teambaas
5905

nou mag ik ook werken overdag grijnsgrijns

ben het op een aantal punten (de electronica en het schakelen) wel met je eens

die 480 PK vat ik niet helemaal, waarom zo (relatief) weinig, bij zoveel vermogen zit een maximum aan trekkracht en dus ook door de vleugels een maximum aan downforce. en sneller dan nu (met 520 PK) zal het dan ook niet echt gaan.

maar ik denk niet dat we alle dingen nu al moeten gaan afbranden, laat die mensen eerst eens een seizoen rijden en aan het eind van het seizoen fatsoenlijk relativeren over wat beter moet en wat anders moet.

zeker kun je tijdens het seizoen al dingen veranderen, zoals tijden in beeld tijdens kwali, betere regie MBT inhaal acties, meer interviews, desnoods met splitscreen.

en er moet gewoon VEEL meer reclame worden gemaakt voor de klasse, het begint in nederland op te bloeien, meet omdat het nederlandse volk, het WIJ heel hoog in het vaandel heeft staan. we zijn allemaal bondscoach, dus dan kunnen we toch ook allemaal teameigenaar zijn grijns

in landen als duitsland, frankrijk en engeland leeft het niet zo (nu wordt het daar achter de decoder uitgezonden en bij ons niet). maar in landen als Indonesie Maleisie china en pakistan is er een komplete hilariteit rondom de klasse, mede omdat hij zo toegankelijk is.

*zucht* nu jij weer grijns

Signature 

Profile

Posted: 19 October 2005 13:45 }   [ Ignore ]   [ # 36 ]  
Teambaas
1130

WAT IS DIT NOU, ZIJN JULLIE DOOD OFZO!!! GEEN ENKEL COMMENTAAR ???
oooooh, WAT HEERLIJK !!!! motor

Signature 

Profile

Posted: 18 October 2005 23:42 }   [ Ignore ]   [ # 37 ]  
Teambaas
1130

Aardige klasse, leuk om naar te kijken. landenconcept is leuk bedacht, voegt alleen niets toe aan de al bestaande klassen, Formule Renault, F3, enz. F Renault gaat volgend jaar de strijd al aan door de Scandinavische landen, Nederland, Duitsland en Belgie bij elkaar te brengen, wordt naar alle waarschijnlijkheid een strartveld met 35/40 auto’s.

Mijn bescheiden mening is dat deze klasse alleen de komende tien jaar zal overleven als ze de volgende elementen erin brengen,

A] een motorinhoud toestaan tot pakweg 480 PK, waaraan ieder team zelf aan mag sleutelen en technologische vernieuwingen aan mag brengen zoveel men wil. Tot aan de grens van die 480 PK.

B] dus alle motoren van dezelfde fabrikant blijven, tot die 480 PK mag men moderniseren wat men wil.

C] ieder team aan de aérodinamica mag rommelen zoveel men wil. Zolang het chassis in de basis hetzelfde blijft. Geen extra skirts, vleugels, enz.

D] niet aan de electronica rommelen. Geen electronische snufjes zoals in de F1.

E] handgeschakeld blijven, geen snufjes, zoals in de F1, eerder de IRL of de Carts.

D] niet aan de banden komen, gewoon houden zoals het is.

Ik denk, dat als men dit NIET gaat toestaan deze klasse net zo snel weer verdwijnt als dat ze gekomen is.
De A1 pretendeert de klasse onder de F1 te zijn, al is het alleen maar door de naamgeving, dan moet men er ook naar handelen. En teams de ruimte geven zich te ontwikkelen. Dit kan in navolging van de IRL en de Cartseries heel redelijk betaalbaar blijven en toch veel spectakel opleveren.

kok

Signature 

Profile

Posted: 13 October 2005 20:21 }   [ Ignore ]   [ # 38 ]  
Coureur
515

Sja, ik heb ook nooit gezegd dat ik een “lief” nijntje ben :p smile

Signature 

(\_/)
(*-*)
(.)(.)

Profile

Posted: 13 October 2005 19:01 }   [ Ignore ]   [ # 39 ]  
Teambaas
5905
nijntje - 12 October 2005 10:07 PM
pctje - 12 October 2005 07:42 AM

Jos is z’n reputatie als pechvogel alleen toch nog steeds niet kwijt wink

Gelukkig zijn reputatie als Master overtaker ook nog niet… “overtaking is an art!!”

tussen zijn ogen !!!!

een konijn met slagtanden tong

Signature 

Profile

Posted: 12 October 2005 22:20 }   [ Ignore ]   [ # 40 ]  
Teambaas
2854
Pieter - 12 October 2005 03:46 PM

ik hoop dat voor Nieuw Zeeland Chris van der Drift gaat rijden, mocht hij niet doorbreken in de F1 ofzo. Die is namelijk ook echt talentvol.

Heerlijk hè die Nederlandse kolonisten.....

Profile

Posted: 12 October 2005 22:07 }   [ Ignore ]   [ # 41 ]  
Coureur
515

Gelukkig zijn reputatie als Master overtaker ook nog niet… “overtaking is an art!!”

Signature 

(\_/)
(*-*)
(.)(.)

Profile

Posted: 12 October 2005 17:45 }   [ Ignore ]   [ # 42 ]  
Teambaas
5905

als je zo gaat beginnen dan kun je maar beter wegblijven he mad

maar we zullen zien, denk dat als jos zijn set up fatsoenlijk voor elkaar heeft en teams als pakistan en libanon een beetje beter gaan uitkijken, dat we nog erg leuke dingen gaan zien.

wat ik me trouwens nog steeds afvraag, waarom werd er tijdens de eerste start wel een herstart gedaan omdat er twee man niet wegkomen, en tijdens de tweede start niet, terwijl er toch ook twee man niet wegkwamen.

en hoop ook zeer dat we volgend jaar op zandvoort mogen genieten van de A1GP, als ik al zie dat er in duitsland meer nederlanders dan/als duitsers waren, wat moet dat dan voor een feest worden als ze naar nederland komen..

DTM is toch niets meer volgend jaar, alleen maar mercedes, oude mercedes, audi, oude audi en opel-privateers

Signature 

Profile

Posted: 12 October 2005 15:46 }   [ Ignore ]   [ # 43 ]  
Teambaas
1679

ik hoop dat voor Nieuw Zeeland Chris van der Drift gaat rijden, mocht hij niet doorbreken in de F1 ofzo. Die is namelijk ook echt talentvol.

Profile

Posted: 12 October 2005 11:06 }   [ Ignore ]   [ # 44 ]  
Teambaas
2854

Ik ben zwaar fan van Nieuw Zeeland (en ja dat ligt uiteraard aan een aantal connecties aldaar) Maar daarnaast lijkt het team de grote underdog te worden in het kampioenschap: het heeft nog maar 1 podium, maar haalt als enige in alle races punten. Het staat daardoor maar 1 punt achter de koplopers.

Go Kiwi!

Profile

Posted: 12 October 2005 07:42 }   [ Ignore ]   [ # 45 ]  
Administrator
18669

Signature 

Profile

Posted: 12 October 2005 01:50 }   [ Ignore ]   [ # 46 ]  
Teambaas
3598

Ik denk idd dat het nog een beetje vroeg is om dit te zeggen Nijntje.
De teams moeten nog op elkaar inspelen en wennen aan elkaar.
Brazil doet het op het moment helemaal niet zo slecht,maar ik hoop dat Nederland toch ook een rol mee gaat spelen glimlach

Signature 

“you’re free to race… but keep it clean !!!”

Profile

Posted: 11 October 2005 18:04 }   [ Ignore ]   [ # 47 ]  
Coureur
515

Dank jullie wel voor dit welkom!

straks nog 1 weekend F1 en A1 zappen (ik ben niet zo van het vroege opstaan op zondagochtend.... inderdaad, ik ben geen vroege vogel gaap ) en dan een winter A1 kijken.  Wie gaat er volgens jullie met de landentitel aan de haal? Brazilië doet het tot nu toe goed, maar er kan veel gebeuren in een seizoen… mijn voorspelling is Brazilië of Frankrijk (hoewel het natuurlijk een beetje vroeg is om te voorspellen)

Signature 

(\_/)
(*-*)
(.)(.)

Profile

Posted: 10 October 2005 20:26 }   [ Ignore ]   [ # 48 ]  
Teambaas
1403

Normaal ben ik wel een vroege vogel, maar toen de klok zaterdagavond (nacht eigenlijk al...) 1 uur aangaf, hebben we maar besloten dat we de race dan maar in de herhaling zouden gaan kijken wink Mjah, omdat we toch wel de hele race wilden zien, hebben we niet gezapt, dus de A1 GP heb ik wederom gemist.. volgende keer beter :p

En welkom Nijntje, wat een leuke nick chear

Signature 

Very funny Scotty ... now beam down my clothes!!!

Profile

Posted: 10 October 2005 17:39 }   [ Ignore ]   [ # 49 ]  
Teambaas
5905

kijk geen vroege vogel maar een uitgeslapen koNIJNTJE grijns

nee welkom, nja ik was wel een vroege vogel en heb dus de hele A1GP gekeken, vind het echt een geweldige klasse, die, zeker tov vorige race, al een beetje aan kwaliteit heeft gewonnen, reorganisatie bij team rusland, geen domme acties van Libanon, alleen pakistan was nog een beetje van slag. lag het trouwens aan mij of had alleen team India een zwarte band om de auto en pakistan niet?

Signature 

Profile

Posted: 10 October 2005 13:02 }   [ Ignore ]   [ # 50 ]  
Administrator
18669

Nijntje, ten eerste van harte welkom. En natuurlijk mag je als ‘newby’ je mening verkondigen. Daarvoor is het toch een forum? wink

Het was gisteren inderdaad gezap tussen RTL 7 en SBS en al met al een leuk raceweekend. Beide races waren interessant vond ik.

Signature 

Profile

1 of 2
1